کد خبر : 443
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

آب و فاضلاب خوزستان سومین شرکت بزرگ کشور است

آب و فاضلاب خوزستان سومین شرکت بزرگ کشور است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنرقلم، صادق حقیقی پور شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی اهواز با بیان اینکه آب شرب در خوزستان به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد اظهار کرد اما در برخی نقاط به لحاظ چشایی مطلوب نیست که

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنرقلم، صادق حقیقی پور شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی اهواز با بیان اینکه آب شرب در خوزستان به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد اظهار کرد اما در برخی نقاط به لحاظ چشایی مطلوب نیست که همین امر سبب استفاده بیشتر مردم از آب شیرین کن های خانگی می شود.

این مقام مسئول افزود در نقاط شمالی استان مشکل کیفیت آب نداریم اما به لحاظ کمی خلل هایی وجود دارد و بالعکس در شهرهای جنوبی کیفیت آب مشکل دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان در ارتباط با فاینانس ۱۵۰ میلیون یورویی برای تجهیز شهرستان مسجدسلیمان به شبکه مدرن فاضلاب، تصریح کرد در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد تومان پروژه مرتبط با آب و فاضلاب در این شهرستان فعال است. همچنین ۵۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب و ۷۰۰ کیلومتر اجرای فاضلاب در حال پیگیری است.

حقیقی پورگفت شرکت آب و فاضلاب خوزستان با ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و تحت پوشش قرار دادن ۶۳ شهر سومین شرکت بزرگ آب و فاضلاب کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان داریم، همچنین ۲۱ تصفیه خانه بزرگ، ۱۸۰ چاه، ۷۰۰ هزار مخزن ذخیره و ۱۰۰ ایستگاه پمپاز تحت نظارت این شرکت است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان خوزستان توضیح داد خرداد و تیرماه امسال به دلیل خشک شدن رودخانه ها، تنش آبی و بازگشت آب دریا به رودخانه ها شاهد بروز مشکل در تامین آب شرب ساکنین شهرهای آبادان و خرمشهر شدیم که شکستگی در خط لوله غدیر هم بر این مشکلات اضافه شد.

حقیقی پور اضافه کرد شوری آب در آن زمانی به بیش از ۱۳ هزار میکروموس بر مترمکعب رسید در حالی که میزان شوری در حالت عادی در خرمشهر زیر ۲ هزار و در آبادان کمتر از ۳ هزار میکروموس بود و جمعیت ساکنان درگیر با مشکل آبی حدود ۵۰۰ هزار نفر بود که قرار شد روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آب شرب با کیفیت تامین و در نقاط شهری و روستایی توزیع شود.

درپایان این مقام مسئول از در حال ساخت شدن تصفیه خانه در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و ماهشهر خبرداد و افزود با راه اندازی این تصفیه خانه ها از ورود ۱۸۰ میلیون متر مکعب فاضلاب به منابع آبی جلوگیری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − چهار =


دسته‌بندی نشده