کد خبر : 18122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

سرگردانی دانش آموزان سمپاد در اهواز!

سرگردانی دانش آموزان سمپاد در اهواز!

علت های مختلفی می تواند سبب افت تحصیلی دانش آموزان در هر مدرسه ای باشد اما افت تحصیلی دانش آموزانی که هر ساله جزو رتبه های اول تا دهم کنکور سراسری و برترین های استان بودند، نه برای والدین پذیرفتنی است و نه برای جامعه دانش آموزی! و نه هم باید برای آموزش و پرورش

علت های مختلفی می تواند سبب افت تحصیلی دانش آموزان در هر مدرسه ای باشد اما افت تحصیلی دانش آموزانی که هر ساله جزو رتبه های اول تا دهم کنکور سراسری و برترین های استان بودند، نه برای والدین پذیرفتنی است و نه برای جامعه دانش آموزی! و نه هم باید برای آموزش و پرورش پذیرفتنی باشد اما گویا….!

پس از تهیه گزارش های مکرر رسانه تی بین نسبت به عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در استان خوزستان، موجی از واکنش های خانواده های دانش آموزان کنکوری نسبت به خروجی ضعیف آموزشی مدارس مشاهده شد.

یکی از این مدارس که هر ساله در تاثیرگذارترین رقابت سراسری، گزینه های موفقی از آن به منصه ظهور می رسید، مدرسه”استعدادهای درخشان (سمپاد)” است که به نظر می رسد مدیران و معلمانش، چشمانشان را روی آینده تحصیلی دانش آموزان بسته و استرس و اضطراب دانش آموزانی که سال آینده باید در سرنوشت سازترین آزمون تحصیلی به رقابت بپردازند را وقعی نیست!
مدارس سمپاد، جزو بهترین مدارس در کشور هستند که با ایجاد یک فضای رقابتی مناسب سطح علمی دانش آموزان را بالا می برند اما چرا این روزها اعتراض مکرر خانواده ها و دانش آموزان مدرسه استعدادهای درخشان (سمپاد) شهید بهشتی یک اهواز، نسبت به روش تدریس معلمان و سطح علمی و آموزشی مدرسه و در نهایت افت تحصیلی استعدادهای درخشان، به نگرانی بزرگ تبدیل شده است؟ مدرسه ای که باید نخبه پروری کند ، چرا استعدادهایش باید این چنین دچار نگرانی و اضطراب شدید شوند آنهم چند ماه مانده به برگزاری کنکور سراسری؟ پر واضح است که عملکردها تا چه اندازه می تواند افکار و روحیه دانش آموزان نوجوان را دچار نگرانی و چالش نموده و از دانش آموزان شاد و سرخوش و مستعد دیروز، افراد افسرده و درمانده ای را امروز تحویل جامعه داده اند که به عدم شرکت در کنکور سراسری فکر می کنند!
قطعا عدم رعایت استانداردهای آموزشی و پرورشی، جو عمومی حاکم بر مدرسه از لحاظ درسی مانند سخت گیری بیش از حد دبیران در نمره به خاطر بالا فرض کردن سطح علمی مدرسه و عدم نظارت عوامل اجرایی مدرسه مانند مدیر و معاونین بر نحوه تدریس دبیران، انطباق مفاهیم تدریس شده با کتب درسی، و فراهم آوردن شرایطی برای پیشگیری از نیاز به کلاس های فوق برنامه با هزینه های نامتعارف است که باعث بروز ترس از شکست، ضعف روحیه و تزریق ناامیدی در دانش آموزان شده است، اما آیا گردانندگان سمپاد و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان آگاهند که این سوءتدبیری در این بازه ی زمانی برای دانش آموزان سم تلقی می شود؟!
مگر سمپاد یک مجموعه آموزشی با کلاس‌های کاملاً ویژه نیست؟ مگر خانواده دانش آموزان هزینه‌هایی را بابت تحصیل در این مجموعه پرداخت نکرده‌اند؟ پس باید بدانند که اگر مربیان و معلمان عملکرد آموزشی نامناسب داشته باشند و یا رقابت ناسالم بین دانش آموزان را از بین نبرند، یا به خواست دانش آموزان مبنی بر برگزاری آزمون منطبق بر محتوای آموزشی ارائه شده، توجه نکنند؛ بنابراین افت تحصیلی دانش آموزان، آینده شان را به مسیری نامعلوم می کشاند! چرا هیچ مسئولی پاسخگوی خواست خانواده ها و دانش آموزان سمپاد در این برهه حساس نیست؟
گویا انجمن اولیا و مربیان هم تذکرات لازم مبنی بر آموزش بی کیفیت، نبود معلم برای برخی دروس، تغییر سبک سوالات غیر استاندارد، شیوه نادرست برگزاری آزمون ها، و مواردی از این دست را بارها داده اما کاملا مشخص است مدیر مدرسه، مدیر کارآمدی نیست که صدای اعتراض شدید والدین بلند شده که در کمال تعجب به این هم توجهی نمی شود و مشخص نیست که چرا صدای انجمن اولیا شنیده نمی شود! و فقط به توجیه عملکرد ضعیف و غیرقابل پذیرش می پردازند، غافل از این که توجیه، نتیجه ای برای دانش آموزان به همراه ندارد، این دانش آموزان نیاز به آموزش صحیح، آزمون های استاندارد و منطبق با کتب درسی و در سطح آموزش ارائه شده، تقویت روحیه و ایجاد انگیزه و امید برای کسب معدل بالا نیاز دارند نه به مدیر توجیه گری که در سه جبهه مشغول درآمدزایی و بازی های سیاسی است و بر سر کارش حاضر نیست!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 8 =


دسته‌بندی نشده