کد خبر : 18171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

مدیرمنطقه دو شهرداری اهواز:

خبرنگار: حدیث کریمی

یکی از دلایل کمبود فضای سبز در کیانشهر نبود آب خام است

یکی از دلایل کمبود فضای سبز در کیانشهر نبود آب خام است
مدیرمنطقه دو شهرداری اهواز گفت:برای انتقال آب خام به کیانشهر یک قرارداد ۲۲ میلیارد تومانی منعقد شد و آب از انتهای مسیر دغاغله از طریق تلمبه‌خانه‌ای که در دهه ۸۰ احداث شده بود به این محله منتقل می‌شود، در حال حاضر لوله اصلی آن روبه‌روی پدافند هوایی قرار دارد و با تکمیل آن مشکل آب خام رفع می‌شود، یکی از دلایل کمبود فضای سبز در کیانشهر نبود آب خام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، رسول جامعی امروز پنج‌شنبه سوم اسفند در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز با نام روایت خدمت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های منطقه دو شهرداری اهواز کیانشهر بر محور توسعه است چرا که این محله یکی از محلات جدیدالاحداث است که به دلایل مختلف به ویژه اجرای فاضلاب به مرور عقب افتاده و خیابان‌های آن مملو از خاک شد و جدول و پیاده‌روی در آن وجود نداشت.

وی افزود: با تلاشی که انجام شده است از نظر سیستم فاضلاب در وضعیت خوبی قرار گرفته و مسیر پیشرفت را طی می‌کند و پروژه‌های جدید در حال انجام است، در سال‌های اخیر برای جبران عقب‌افتادگی کیانشهر یک سری اقدامات انجام شد که یکی از اساسی‌ترین آن‌ها انتقال آب خام از رودخانه به کیانشهر است.

جامعی گفت: برای انتقال آب خام به کیانشهر یک قرارداد ۲۲ میلیارد تومانی منعقد شد و آب از انتهای مسیر دغاغله از طریق تلمبه‌خانه‌ای که در دهه ۸۰ احداث شده بود به این محله منتقل می‌شود، در حال حاضر لوله اصلی آن روبه‌روی پدافند هوایی قرار دارد و با تکمیل آن مشکل آب خام رفع می‌شود، یکی از دلایل کمبود فضای سبز در کیانشهر نبود آب خام است.

مدیرمنطقه دو شهرداری اهواز ادامه با اشاره به اینکه هنوز پارک‌های کیانشهر فاقد نام هستند، داد: در حال حاضر تنها در بلوار اصلی کیانشهر تا میدان بزرگ از آب خام استفاده می‌شور و باقی پارک‌ها و فضای سبز با استفاده از آب تسویه آبیاری می‌شوند و با توجه به فشار آن جوابگوی توسعه فضای سبز نیست، با انعقاد قرارداد انتقال آب خام پارک‌های قبلی تکمیل و چهار پارک جدید برای احداث در دستورکار قرار دارند.

جامعی با اشاره به پایان مطالعات احداث المان شهید بهنام محمدی درمیدان شهید بهنام محمدی تصریح کرد: توسعه فضای سبز در منطقه دو یکی از اولویت‌ها است از آنجایی که در مناطق کیانپارس و کیان‌آباد زمین کافی برای احداث فضای سبز وجود ندارد اما در کیانشهر به زمین با کاربری فضای سبز بسیار است که باید احداث شوند و تقریباً ۹۲ میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۳ برای توسعه‌ی فضای سبز هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: ما عملیات آسفالت را در خیابانی انجام می‌دهیم که بالای ۵۰ درصد ساخت‌وساز و سکونت داشته باشد چرا که اگر این کار صورت گیرد حین ساخت‌وساز کل آسفالت از بین می‌رود، بر همین اساس و اینکه در خیابان خاکی کمی دارد، طی یک قرارداد ۱۲ میلیاردتومانی عملیات آسفالت به زودی به پایان می‌رسد.

مدیر منطقه دو شهرداری اهواز توضیح داد: ترمیم و روکش آسفالت مناطق و محلات قدیمی کیانشهر مانند لاله، لادن، بسیجیان و شجاعت آسفالت شده است و در سال آینده مناطق باقی مانده آسفالت خواهند شد علاوه بر آن عملیات اصلاح هندسی‌ها برای کاهش تصادف‌ها در حال انجام است.

جامعی بیان کرد: پارک جزیره که یکی از مکان‌های تفریحی اهواز بود و به علت پاره شدن یکی از کابل‌های پل آن مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، بازسازی و احیا شد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک آبنمای ۳۵۰ متری با المان‌های نوری و ۱۶۰۰ رز نورانی در المان شهدا مستقر خواهد شد و فضای سبز مناسب و مجموعه جدید بازی در این پارک قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: با همکاری یکی از شرکت‌های التزام با ظرفیت ۳۵ نیروی مسلح و یگان امداد بعد از مدت‌ها در پارک ۴۰ هکتاری عاری از قلیانی و دست‌فروشان شده است، علاوه بر آن برنامه بازسازی نورپردازی آن تا شب عید به پایان خواهد رسید و در سال آینده به طور کامل بازسازی آن می‌شود همچنین تعمیرات پل طبیعت انجام و در سال آینده و تا عید فطر یک طرح خاص برای اولین بار در ایران روی پل طبیعت به اجرا در می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =


دسته‌بندی نشده