کد خبر : 18163
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های اهواز خبر داد

احداث آرامستان باغ جنت اهواز تا سال آینده

احداث آرامستان باغ جنت اهواز تا سال آینده
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های اهواز گفت: تاکنون یک هکتار از زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مجاورت بهشت آباد در اختیار سازمان آرامستان‌ها قرار گرفته که تا سال آینده با نام باغ جنت اهواز با رعایت اصول استاندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، میثم حبیبی شامگاه _چهارشنبه، دوم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز تحت عنوان روایت خدمت، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، وظایفی به سازمان آرامستان‌ها محول شد که بخش عمده آن‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین بود، علاوه بر ادامه روند گذشته نیازمند یک ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری جدید برای سازمان در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی بودیم.

وی افزود: سازمان آرامستان‌ها متولی حمل، دفن و تکفین اموات در اهواز و حومه است، با وجود محدود شدن ظرفیت آرامستان بهشت‌آباد نیازمند یک محل جدید برای دفن اموات بود، به دلیل اینکه آرامستان باغ فردوس از لحاظ زیرساختی دارای مشکلاتی بود، تلاش شد آرامستان شهدای انقلاب که سال‌ها پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت احیا و بازسازی شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز ادامه داد: برای اینکه یک اتفاق اصولی و با پیگیری انجام شده فعلاً یک هکتار از زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مجاورت بهشت آباد در اختیار سازمان آرامستان‌ها قرار گرفته که تا سال آینده با نام باغ جنت اهواز با رعایت اصول استاندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیبی تصریح کرد: در ایام کرونا با توجه به افزایش تعداد اموات و عدم افزایش تعرفه خدمت‌رسانی سازمان آرامستان‌ها به یک سازمان ورشکسته تبدیل شد، با این حال برای برون رفت از این شرایط هزینه‌های پنهان احصا و ساماندهی شدند و تلاش شد یک انضباط مالی در سازمان ایجاد شود.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام سازمان آرامستان‌ها اضافه کرد: آرامستان باغ فردوس که به عنوان جایگزین بهشت‌آباد دارای مشکلات زیرساختی است، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بهسازی و تکمیل است که پیش‌بینی می‌شود تکمیل آن یک سال زمان می‌برد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها توضیح داد: علاوه بر انجام کارهای فرهنگی با همکاری سازمان تاکسیرانی اتوبوس‌های برقی پنج‌شنبه‌ها در بهشت آباد فعال هستند، علاوه بر آن تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز فعالیت خود را دارند، همچنین دو مجموعه مسجد گلزار کخ نماد فرهنگی سازمان آرامستان‌ها است، به یک المان برای اهواز تبدیل شده است، به گونه‌ای که همواره میزبان زائرین زیادی از سطح کشور است.

منبع: ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + چهار =


دسته‌بندی نشده