کد خبر : 7500
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

کلانشهر اهواز؛ درگیر انتخابات شورا / توسعه کیلویی چند؟

کلانشهر اهواز؛ درگیر انتخابات شورا / توسعه کیلویی چند؟

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم_ گزارش_حدیث کریمی، رقابت سخت و فشرده ای که ۲۸خرداد۱۴۰۰ در سراسر کشور و چه بسا خارج از کشور برای ایران اسلامی رقم خورد به گونه ای بوده است که بیشترین استان ها و شهرها و روستاها نتایج انتخابات خود را به مردم اعلام کردند، اما کلانشهر اهواز به عنوان مرکز

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم_ گزارش_حدیث کریمی، رقابت سخت و فشرده ای که ۲۸خرداد۱۴۰۰ در سراسر کشور و چه بسا خارج از کشور برای ایران اسلامی رقم خورد به گونه ای بوده است که بیشترین استان ها و شهرها و روستاها نتایج انتخابات خود را به مردم اعلام کردند، اما کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان هنوز اعلام نتایج نکرده است؛ همه مردم‌ و ۷۵۰ کاندیدای این ماراتون انتخاباتی چشم به راه نتیجه اند؛ نتیجه ای که امکان واکنش های زیادی در پی خواهد داشت ؛ چرا که رای گیری در بخشی از شهر اهواز به صورت دستی و در برخی مناطق نیز به صورت سیستمی انجام شد و همین باعث بی خبری برخی کاندیدا از روند نتایج آرائ خود و خرید و فروش آرا مردمی در برخی مناطق شد.

در فضای مجازی می بینیم که کاندیداها از برگزاری این انتخابات بسیار اعتراض می کنند و از احتمال اتفاقات ۴سال پیش شورای شهر اهواز که باعث بازشماری مجدد و تحصن کاندیدا ها با پلاکاردهای رای من کجاست؟ و…نگرانند.

در پی این‌ اتفاقات و عدم اعلام نتایج مسئولان استانی اعم از استاندار، فرماندار و ستاد انتخابات، همه وهمه شامگاه ۳۰خردادماه در محل ستاداجرایی انتخابات در ورزشگاه ۱۳آبان امانیه اهواز گرد هم جمع شدند تا پاسخ این سئوالات را بدهند؛ پاسخی که از ۲۸خرداد تا کنون همه مردم حاضر در صحنه انتخابات، منتظر حماسه ای هستند که همه دنیا انتظارش را نداشتند. این حضور با وجود اینکه درگیر تحریم هایی زیادی است اما همه برنامه های خبیثانه دشمن را نقش بر آب کرده و در خارج از کشور نیز هموطنان ایرانیمان هم با اینکه مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفتند اما پای صندوق های رای حاضر شدند تا بگویند با اینکه در وطن مان نیستیم سرنوشت ایران اسلامی برای مان مهم است.

*مردم اهواز چقدر باید تحمل کنند؟

 

آزاده زن جوانی در حال خرید لباس برای دخترانش است در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورای شهراهواز، می گوید: واقعا نمیدانم درمورد این انتخابات چه بگوییم؛ مردم با هر سختی که بوده در این چندین سال از بی روح بودن شهر، کارون درحال خشک شدن، متروی عقب مانده و هزاران مشکل دیگر آمدند و رای دادند تا شهری آباد داشته باشند اما باز هم جریان اتفاقات ۴سال پیش رخ داد، تا کی باید این وضع را تحمل کنیم؟

 

*ما به عهد خود یعنی رای داد وفا کردیم شما درست کار انجام دهید

آقا حمید مرد میانسال در جواب خبرنگار این پایگاه خبری اظهار می کند: شهر انگار شهر ارواح است مردم خسته شدند از این وضعیت، مسئولان هر روز یک عروسی شهری برای مردم رقم میزنند؛ یا فاضلاب بالا میزند یا برق قطع می شود یا میگویند مرغ نیست، یا روغن نیست و یا موارد دیگر که زبانمان مو در می آورده ؛ حالا نوبت به شورای شهر رسید که مردم رفتند و به عهد خود وفا کردند ؛ چرا باید نتیجه آن چندین روز طول بکشد تا اعلام شود؟ چرا باید کاندیدا به عدم صحت در شمارش آراء اعتراض کنند؟ چرا نباید دقت در کار باشد تا این اتفاقات رخ ندهد، ما نیازمند افراد توانا و کاربلد برای توسعه شهری هستیم به دادمان برسید.

 

*مسئولان چه می گویند

 

در ادامه ی این حواشی؛ مسئولان در یک نشست خبری با هدف اعلام نتایج شمارش آراء شرکت کردند، نتیجه ای که البته باز هم برخی نارضایتی ها در شبکه های مجازی به دنبال داشته است.

 

*صبح دوشنبه ۳۱ خردادماه نتایج اعلام می شود

 

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز در ابتدا عنوان می کند: لیست های منتشر شده منتخبین شورا تبلیغاتی هستند و هیچ لیستی مبنی بر اعلام اسامی راه یافتگان به شورای شهر اهواز صحت ندارد.

او بیان می کند: تعداد اپراتورهای سیستم تجمیع آرا را افزایش دادیم و نتایج انتخابات شورای شهر اهواز صبح دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ اعلام می شود.

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس و رییس بازرسی انتخابات شورا مشکل به وجود آمده را از سوی وزارت کشور می داند و می گوید: روند انتخابات در اهواز به گونه ای آغاز شد که می‌دانستیم مشکلاتی به وجود می آید زیرا به دلیل تاخیر وزارت کشور در ارسال کارت های الکترونیکی احراز هویت مربوط به اخذ رای الکترونیکی، انتخابات شورای شهر در شهرستان اهواز به سه شیوه دستی و الکترونیکی و تلفیق دستی_الکترونیکی صورت گرفت.

او ادامه می دهد: پیش از این نیز تدبیری برای تجمیع آرای الکترونیکی و دستی از سوی وزارت کشور اندیشیده نشده بود و ساعاتی پیش سامانه جدید برنامه ریزی شد.

این مقام مسئول اظهار می کند: با توجه به سرعت پایین ثبت اطلاعات، بعید می‌دانم نتایج در روز دوشنبه اعلام شود مگر اینکه تدبیر جدیدی اندیشیده شود.

مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه آرای تفکیک شده صندوق ها به پایان رسیده است،خاطرنشان می کند: امکان تغییر و دست بردن در آرا به هیچ عنوان وجود ندارد، لیست های منتشره در فضای مجازی گمانه زنی و کذب هستند و مقصر مشکلات بوجود آمده وزیر کشور است.

 

نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز ۳تیرماه ۱۴۰۰ اعلام شد و برخی نامزدها و نمایندگان نسبت به نتیجه آرا اعتراض کردند و جلسات برگزار شده هم باعث نشد که کاندیداهای شورای ششم اهواز آرام بگیرند و در فضای مجازی و اعتصاب جلوی فرمانداری اهواز خواستار باز شماری آراشدند به صورتی که مسئولان استانی باز هم مجبور به شمارش مجدد و حضور نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در محل تجمیع آرا جمع شدند.

این ها فقط بخشی از اتفاقاتی هست که در این شرایط کنونی رخ داده و مردم نسبت به نتایج شورا بی اعتنا شدند زیرا همه می گویند غیرممکن است که آرا دستکاری نشده باشند و عده ای با خریدن رای در مناطق حاشیه شهر و یا محروم داخل شهر به شورا می رسند و بعد هم شهر به جای پیشرفت؛ پسرفت می کند.

مردم می گویند: ما خواستار ابطال این انتخابات یا هم درست شمارش شدن آرا هستیم تا افرادی که لیاقت حضور در شورا را دارند، به صحنه بیایند.

خیلی از کاندیداهایی که حتی یک ستاد انتخاباتی نداشتند و حتی یک عکس از آن ها در سطح شهر و در فضای مجازی دیده نشده، بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند این را اسامی ذکر شده در لیست انتشار بعنوان اسامی منتخبین ششمین دوره شورای شهر اهواز هست اعلام می کند و در فضای مجازی خیلی از کاندیداها و مردم و حتی اصحاب رسانه اذعان می کنند”چنین افرادی را نمیشناسند، کجا ستاد داشته اند و چگونه این همه آرا را کسب کردند؟”وخیلی سوالات دیگری که موجب شده تا دوباره شمارش آرا انجام شود.

*شمارش آراء همچنان ادامه دارد*

در این میان استاندار خوزستان با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده در خصوص نتایج انتخابات شوراهای شهر بیان می کند: علاوه بر ما، از مرکز گروهی برای بازرسی فرستادند و بازشماری آرا انجام شده و نتایج تغییر نکرده است. به طور مثال در آبادان رسما اعلام شد که تغییری در نتایج دیده نشده است. در اهواز نیز شمارش در حال انجام است و تاکنون نتیجه تغییر نکرده است.


قاسم سلیمانی‌دشتکی می افزاید: همه در انتخابات تلاش کردند و باید رای مردم را بپذیریم و شیرینی انتخابات را تلخ نکنیم. برای ما داشتن انتخابات سالم اهمیت دارد و کاری نداریم چه کسی و از چه قومی رای می‌آورد.

او می گوید: مسئول برگزاری انتخابات سالم هستیم و اگر جایی اشتباه شده نیز اشتباه را می‌پذیریم و باید اصلاح شود. تاکنون چنین چیزی نبوده است که این نشان‌دهنده برگزاری انتخابات خوب است.

به گزارش هنر قلم؛ این انتخابات با همه حواشی اش برگزار شد، نتایجش اعلام شد، اما مورد تایید مردم و کاندیداهای انتخابات شورا قرار نگرفت، شاید روش برگزاری انتخابات و دیر رسیدن کارتهای الکترونیکی به فرمانداری، یکی از دلایل اصلی تاخیر در اعلام نتایج بود و شاید هم دستهایی در این انتخابات باعث جا به جایی آرا شدند، و شاید هم بازشماری آرا و عدم تغییر در نتایج اعلام شده؛ نشان از سلامت انتخابات دارد. الله اعلم؛ اما انتظار می رود از رای مردم در همه شرایط صیانت شود، این تنها انتظار مردم و کاندیداهای انتخابات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =


دسته‌بندی نشده