ماهیت دانشگاه، انتقال دانش فنی به دانشجویان است/ لزوم تبدیل دانش و پژوهش به ثروت در دانشگاه نسل سوم

ماهیت دانشگاه، انتقال دانش فنی به دانشجویان است/ لزوم تبدیل دانش و پژوهش به ثروت در دانشگاه نسل سوم

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان گفت: ماهیت دانشگاه جامع، آموزش مهارت و انتقال دانش فنی به دانشجویان است، به همین دلیل دانشجویان باید از اساتید و امکانات دانشگاه بیشترین استفاده را ببرند تا زمان فارغ التحصیلی توانمند و کارآفرین باشند .

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان گفت: ماهیت دانشگاه جامع، آموزش مهارت و انتقال دانش فنی به دانشجویان است، به همین دلیل دانشجویان باید از اساتید و امکانات دانشگاه بیشترین استفاده را ببرند تا زمان فارغ التحصیلی توانمند و کارآفرین باشند .

به گزارش هنر قلم؛ مسعودخداپناه در آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی اهواز برگزار شده بود؛ با بیان اینکه این دانشگاه، دانشگاه نسل سوم است، گفت: تنها دانشگاه متعلق به وزارت علوم با قدمت بیشتر از ۲۵ سال است که این ویژگی را دارد .
خداپناه با اشاره به نوع مدیریت رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور و تلاش این مجموعه در راستای افزایش کیفیت، ماموریت گرایی و بالا بردن مهارت واقعی دانشجویان، گفت: ما به دنبال این هستیم که دانشگاه نسل سوم داشته باشیم.
وی افزود: دانشگاه های بزرگ و قدیمی ابتدا آموزشی بودندکه دانشگاه نسل اول محسوب می شوند بعد به پژوهشی تغییر کردند که دانشگاه نسل دوم هستند و دانشگاه نسل سوم که باید کارآفرین باشد و دانش و پژوهش را به ثروت و دانش فنی تبدیل کند.
خداپناه تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه نسل سوم است و تنها دانشگاهی متعلق به وزارت علوم با قدمت بیشتر از ۲۵ سال است که این ویژگی را دارد . وی با تاکید بر این که خوزستان یک استان ویژه و خاص است، عنوان کرد: تمام زیربخش های اقتصادی در اختیار ماست. با وجود اینکه برخی مراکز دولتی به خاطر بخش نامه دولت ، تعطیل شدند اما رشته های تحصیلی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و هفتاد و چهار رشته جدید در سال ۹۸ به رشته های قدیمی اضافه شده است.
خداپناه ادامه داد: با توجه به فضا و تقاضای بازار در استان خوزستان و تنوع صنایع و گستردگی خدمات در استان خوزستان ۴۲۵ رشته محل در همین تعداد ۲۰ مرکز آموزش علمی کاربردی در حال ارائه است .
رییس دانشگاه جامع علمی کاربری استان خوزستان تاکید کرد: این دانشگاه قرار است به دانشجویان خود مهارت و دانش فنی را یاد بدهد. دانشجویان باید از اساتید و امکانات این دانشگاه، بیشترین استفاده را ببرند که زمان فارغ التحصیلی، توانمند و کارآفرین باشند . دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان در بین دیگر استان ها هم در بخش آموزشی و هم جشنواره های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ، جزو بهترین هاست.
وی با اشاره به کسب مقام های قهرمانی در المپیادهای ورزشی در سال ۹۸ افزود: دانشجویان خوزستانی دربین دیگر استانها که هم دانشجویان بیشتر و هم مراکز بیشتری دارند مقام قهرمانی را کسب کردند. وی یادآور شد: دانشجویان قدیمی تلاش کردند و جایگاه این دانشگاه را در این بخش های مختلف ارتقا دادند و حال از دانشجویان جدید الورود انتظار بیشتری داریم.
وی در تشریح ارتقا جایگاه دانشگاه جامع، افزود: برگزیده شدن دانشجویان در مسابقه طراحی لباس، برنده شدن تولید کنندگان در مناقصه با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت، برگزیده شدن مدرس خوزستانی در بین مدرسین سراسر کشور به همراه ۴ مدرس از دیگر استان ها و طراحی و دوخت لباس فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه جامع کل کشور توسط دانشجویان خوزستانی از جمله موفقیت های دانشجویان و فارغ التحصیلان و اساتید این دانشگاه است، لذا از دانشجویان جدیدالورود، چنین انتظاری داریم . پس جایگاه این دانشگاه به خاطر حضور دانشجویان خوب، پرسنل تلاشگر و روسای ارزشمند جایگاه بالایی در کشور دارد .
وی تاکید کرد: غیر از اول شدن در بخش های مختلف هیچ مقامی را قبول ندارم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در پایان از دانشجویان درخواست کرد: دانشجویان در فعالیت های علمی، آموزشی، انجمن های علمی، مجلات علمی و کارهای فوق برنامه فرهنگی و ورزشی حضور فعال داشته باشند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =


دسته‌بندی نشده