کد خبر : 11454
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

برگزاری همایش یکروزه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد با حضور کارشناسان واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در بیمارستان سلامت اهواز

برگزاری همایش یکروزه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد با حضور کارشناسان واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در بیمارستان سلامت اهواز
نشست فصلی مسئولان سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور امروز در بیمارستان سلامت اهواز انجام شد .

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، با پیگیری های دکتر مهرداد شریفی رئیس بیمارستان سلامت و همت و تلاش گروه سلامت روان معاونت بهداشتی استان؛ این همایش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز کشوری حاج منصور الهایی داودی آغاز سپس دکترمهرداد شریفی رئیس بیمارستان سلامت ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به مدعوین به  معرفی بیمارستان سلامت بعنوان بیمارستان تک تخصصی جنوب غرب کشور و اقدامات مهم و قابل توجه در درمان و بهبودی و ترخیص بیماران اعصاب و روان و مداخلات انجام شده پس از ترخیص و عدم بازگشت مجدد بیماران جهت بستری در این مرکز پرداخت .

در ادامه این برنامه دکتر علی اسدی معاون مدیرکل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد و رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت و درمان تماس تلفنی گرفته شد و ایشان طی این تماس ضمن تشکر از ریاست و برگزاری این همایش در بیمارستان سلامت به نکات علمی قابل توجهی درخصوص پیگیری بیماران پس از ترخیص و انجام مداخلات لازم توسط کارشناسان سلامت روانی اجتماعی معاونت های بهداشتی تاکید نموده و لزوم فعال سازی سامانه های سراج و سامان و ارجاع بیماران به این سامانه ها را برای آموزش و کاهش آسیب ها خواستار شد .

پس از آن نیز دکتر سیروس پاک سرشت روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اضطراب و علل پیدایش و روشهای کنترل و مقابله و درمان آن از طریق پاورپوینت توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

این برنامه با سخنرانی دکتر رخشید پیربویری روانپزشک معتمد بیمارستان سلامت در خصوص درمان با متادون در بیماران معتاد بستری و یا درمان بصورت سرپایی ادامه یافت و گفت مصرف متادون بدون تجویز و نظارت پزشک ممنوع می باشد .

گفتنی است هدف از برگزاری این همایش تقویت پایه های آموزش و توانمند سازی خانواده ها درخصوص عدم بازگشت بیماران بهبود یافته به مراکز درمانی جهت بستری مجدد و همچنین ترغیب و توانمند سازی خانواده های بیماران به منظور پیشگیری از عود بیماری و مراجعه دوره ای به روانپزشکان و مراکز مشاوره ای جهت آموزش و دریافت مشاوره های لازم می باشد .

در پایان این همایش یکروزه دکتر دواساز مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی استان با اشاره به روز جهانی پیشگیری از خودکشی و راههای پیشگیری از آن به نتیجه گیری و جمع بندی مطالب پرداخت و جلسه را با ذکر صلوات به پایان رساند .

منبع:روابط عمومی بیمارستان سلامت اهواز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =


دسته‌بندی نشده