کد خبر : 3383
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

۴۸ هزار برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح خوزستان برگزار می‌شود

۴۸ هزار برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های خوزستان بامحوریت هفته بسیج دانش‌آموزی در اهواز اظهار داشت : در حال حاضر ۳۷ هزار حوزه مقاومت در سطح مدارس استان در زمینه های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت می کنند که در هفته بسیج دانش آموزی برنامه

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های خوزستان بامحوریت هفته بسیج دانش‌آموزی در اهواز اظهار داشت : در حال حاضر ۳۷ هزار حوزه مقاومت در سطح مدارس استان در زمینه های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت می کنند که در هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی پیش بینی شده است .

وی افزود: این واحدهای بسیج زیر نظر ۵۸ حوزه مقاومت خواهران و برادران در سطح استان اداره می‌شوند و هدایت آن ها بر عهده بسیج دانش آموزی و سیاست های آن ها نیز بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش است .

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت:طرح شهید بهنام محمدی یکی از طرح های اصلی است که امسال برای دومین سال پیاپی برگزار می شود و در هفته بسیج دانش آموزی نیز در قالب این طرح برنامه های متعددی برگزار می شود .

وی تصریح کرد : امسال اردوهای راهیان نور از کنار مرقد شهید بهنام محمدی در خوزستان با ظرفیت ۳۰ هزار نفر و گروه های یک هزار نفره آغاز می‌ شود .

سرهنگ حاجتی اظهار داشت:  طرح شهید بهنام محمدی در ۲۷۲ مدرسه در هفته بسیج دانش آموزی با شعار کار، تلاش و کوشش اجرا می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان (ع) گفت: یادمان فتح المبین در شوش، یادمان شلمچه در خرمشهر و یادمان شهدا در هویزه و یادمان جهاد و عشایر برای حضور راهیان نور پیش بینی شده‌است .

وی ادامه داد: همچنین برای استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی در نوسازی مدارس هماهنگی های لازم انجام شده است و تنها هزینه رنگ آمیزی از اداره نوسازی مدارس تامین می شود.

سرهنگ حاجتی گفت: اکنون ۴۲۵ گروه های جهادی در سطح مدارس استان تشکیل شده که با هماهنگی بسیج سازندگی در قالب گروه های پنج تا ۱۵ نفره به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

وی تصریح کرد :امروز توانمندی بسیج دانش آموزی به توفانی برای دشمن تبدیل شده و هرچه دانش آموزان با این فضا آشنا شوند بیشتر از آسیبهای دشمنان در امان می مانند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: هفته بسیج دانش اموزی از هشتم تا ۱۳ آبان ماه برگزار می شود و  هیات های مذهبی دانش آموزی دسته های خود را راه اندازی می‌کنند.

وی بیان کرد : در هفته بسیج دانش اموزی هشت برنامه استانی و ۷۵۴ برنامه نیز در سطح حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی پیش بینی شده است.

سرهنگ حاجتی گفت: هفته بسیج دانش آموزی روز سه شنبه با فعالیت هیات های مذهبی در سطح مدارس آغاز می شود و روز چهارشنبه نیز زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه شاهد رضوان اهواز  به صدا در می آید .

وی گفت: پنجشنبه روز شجاعت و آمادگی بوده که برنامه هایی نظیر ، کوهپیمایی و دو و میدانی و حضور دانش آموزان بر مزار شهدا ، معلمان و دانش آموزان شهید پیش بینی شده و دیدار با خانواده شهدا در دستور کار است و در روز جمعه نیز حضور در مصلی و قرائت بیانیه دانش آموزی انجام می شود .

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر یادآور شد: روز شنبه نیز به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده و اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سراسر کشور آغاز می شود که آغاز این اردوها در خوزستان از مزار بهنام محمدی است، نشست های ایثارگری و روشنگری و توچه به محوراستکبارستیزی در برنامه ها نیز در دستور کار است و راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان از میدان شهدا تا حسین حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود .

سرهنگ حاجتی ادامه داد:: خیلی‌ها قصد داشتند روز ۱۳ آبان را کمرنگ جلوه دهند اما امسال به رغم کارشکنی های آمریکا ، شاهد حضور پرشورتر دانش آموزان در این روز حماسی خواهیم بود ، دشمن به دنبال فضایی است تا فرهنگ فاسد غرب را در جامعه ما گسترش دهد اما پرورش دانش آموزان انقلابی این توطئه را خنثی می کند.

سرهنگ حاجتی اظهار داشت: دشمن در این فضا دست و پا می زند و به دنبال هر راهی است که به نوجوانان و جوانان ما آسیب وارد کند، ۳۶ هزار دانش آموز نقش خود را در دانشگاه شهادت به خوبی ایفا کردند و اگر ‌۴۰ سالگی بسیج را جشن می‌گیریم به برکت خون شهدایی است که در این مسیر جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: اکنون برخی از خانواده ها تحث تاثیر شبکه های ماهواره ای قرار گرفته که آسیب های زیادی را برای جامعه ما به همراه داشته است ،فضای مجازی اکنون به خوراک روزانه برخی دانش آموزان تبدیل شده که این می‌تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد و وظیفه ما هدایت و نظارت بر استفاده جوانان از این فضا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر بیان کرد: اکنون فضای آشفته کشورهای فرانسه، عراق، سوریه و لبنان را می بینیم و ایران قهرمان به برکت خون شهدا در آرامش است .

 

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =


دسته‌بندی نشده