کد خبر : 200
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرایی خوزستان برگزار شد

کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرایی خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان که در در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: اعتماد به نسل

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان که در در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: اعتماد به نسل جوان، جوانگرای نه تنها یک فضیلت است بلکه در آثار و منابع دینی ما و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نقش جوانان در اداره امور کشور پر رنگ بوده است.
وی با تاکید براینکه احساس مسئولیت در جوانان برای حل مشکلات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در همه دوره ها وجود دارد، تاکید کرد: جوان متعهد، معتقد و با انگیزه در کنار دانش می تواند در رفع مشکلات کشور نقش آفرینی کند.
کوهی رستمی ادامه داد: مشورت گرفتن در امور از جوانان و صیقل دادن آن توسط مدیران با تجربه می تواند مشکلات مختلف مردم که غالبا مشکلات در امور جوانان هستند را برطرف کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تاکید بر نقش اطلاعات در اجرای فعالیت های مختلف اشاره کرد: فقر اطلاعاتی باعث فقراجتماعی، فقر اقتصادی می شود. بعنوان مثال عدم آگاهی و فقر اطلاعات در حوزه خانواده منجر به طلاق عاطفی و جدایی می شود وحتی گاهی به دلیل سوء استفاده از اطلاعات باعث کلاهبرداری و برهم زدن اقتصاد جامعه می شود.
سبحان رضا پور، دستیار جوان اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به مباحث فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: اقدام در مباحث فرهنگی و اجتماعی نباید از واقعیت های روز جامعه فاصله داشته باشد. و برنامه ریزی یک سند مدون در این رابطه نیازمند هوشمندی نسبت به این واقعیت هاست.
وی با اشاره به چالش های موجود در اجرای برنامه های فرهنگی اثر گذار در سازمان ها گفت: عدم اطلاعات کافی برای برنامه ریزی، عدم پشتیبانی از مراکز فرهنگی و گروه های مردم نهاد از چالش های اساسی است که باید با گفتگو و ایجاد فرایند های دقیق تر اصلاح شود.

شگرالله کلاه کج، دستیار ویژه استاندار در امور جوانان در این نشست با تقدیر از میزبانی کتابخانه های عمومی عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی باعث شد جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای استان با دستور کار تدوین برنامه یکساله اجتماعی و فرهنگی استان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شود.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اطلاعاتی سازمان ها و ادارات کل در مسایل اجتماعی و فرهنگی و آسیب های آن می تواند در روند اجرای فعالیت های متنوع این کارگروه به ما کمک کند.
کلاه کج با بیان اینکه ورود به بررسی و پژوهش آسیب های اجتماعی مناطق در استان موازی کاری است، اضافه کرد: از آنجای که دستگاه های اجرای با تخصص و امکانات بیشتر آسیب های اجتماعی مناطق مختلف استان را مورد شناسایی قرار داده اند سرعت کار و اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را بیشتر خواهندکرد.
وی در پایان گفت: چند آسیب در مسایل اجتماعی و فرهنگی در استان مورد شناسایی وکلیه داده های آن استخراج خواهد شد و در نشست بعدی بر راهکارهای مختلف آن به تبادل نظر پرداخت خواهد شد.
در پایان این نشست دستاران جوان ادارات کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نوسازی مدارس استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امور عشایراستان، آموزش و پرورش استان، معاونت برنامه و بودجه خوزستان، شهرداری کلانشهر اهواز و فرمانداری اهواز به تبادل نظر پرداختند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفده =


دسته‌بندی نشده