کد خبر : 1039
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰:۲۵

پیگیری مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه در دفتر ریاست جمهوری

پیگیری مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه در دفتر ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از  روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان،* یداله مهرعلیزاده با بیان این که آخرین وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط استاندار خوزستان بررسی شد، گفت: استاندار فردا شنبه برای پیگیری مسائل شرکت کشت و صنعت نیشکر

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از  روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان،* یداله مهرعلیزاده با بیان این که آخرین وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط استاندار خوزستان بررسی شد، گفت: استاندار فردا شنبه برای پیگیری مسائل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، با معاون اول ریاست جمهوری و دیگر وزرای مسئول در تهران دیدار خواهد کرد و قرار است جلسه ای ویژه در دفتر ریاست جمهوری خاص مسائل این شرکت برگزار شود.

 

مهرعلیزاده در خصوص مشکلات شرکت کشت و‌صنعت نیشکر هفت تپه عنوان کرد: طی دو روز گذشته با حضور استاندار خوزستان، مسئولین دستگاه های اجرایی، فرمانداری شوش و مقامات اقتصادی و اجتماعی و دادگستری استان جلساتی جهت بررسی مشکلات و‌حقوق معوقه کارکنان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برگزار و آخرین وضیعت و آسیب شناسی علمی از موقعیت کنونی شرکت و مسائل و مشکلات آن توسط معاونت اقتصادی استانداری ارائه شد.

 

مهرعلیزاده با اشاره به این موضوع که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های تولید نیشکر کشور و خاورمیانه است، با بیان این که حدودا ۲۴۰۰۰ هکتار زمین زیر پوشش کشت نیشکر قرار دارد و یکی از شرکت هایی است که قدمت ۵۰ ساله در ایران و استان خوزستان دارد، افزود: پیش بینی شده این شرکت با دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ شاغل به تولیدی حدودا ۱۰۰ هزار تن درسال دست یابد.

 

وی ادامه داد: این شرکت همچنین در چرخه اقتصادی استان و کشور نقش مهمی ایفا می کند و زنجیره تامین بسیاری از شرکت های استانی مانند شرکت کاغذ پارس، حریر خوزستان و دیگر شرکت های ملی است اما طی سال های ۸۵ به بعد با مشکلات عدیده ای از قبیل ” سنتی بودن سیستم کشاورزی کاشت، داشت و برداشت، کمبود سرمایه در گردش، فناوری قدیمی و پایین شرکت، تراکم زیاد نیروی انسانی، و ضعف مدیریت، دخالت های سیاسی افراد ذینفوذ و امثالهم مواجه شده است.

 

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، در ادامه گفت: بهمن ماه سال ۹۴ بر اساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری به بخش خصوصی بر اساس دستورالعمل سازمان خصوصی سازی کشور به شرکت واگذار شد.

گرچه شاید فروش شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی، یکی از مهمترین تحولات اخیر در استان خوزستان باشد اما این موضوع به دلایل مختلفی، مشکلاتی هم به همراه داشته است.

 

مهرعلیزاده تصریح کرد: با توجه به مسائل حقوقی که برای اعضای هیئت مدیره این شرکت پیش آمده، متاسفانه برخی این موضوع را طور دیگری تفسیر کرده و وانمود شده که دولت مسائل آن را را از اولویت خود خارج کرده است در حالی که مسئولان تمام رفتارهای این شرکت و هیئت مدیره آن را بر اساس تعهدات و الزامات آن ها به سازمان خصوصی سازی در دست پیگیری و رصد دارند.

 

وی افزود: در همین راستا پنجشنبه شب، آخرین وضعیت شرکت توسط استاندار خوزستان بررسی شد و روز شنبه برای پیگیری مسائل آن، با معاون اول ریاست جمهوری و دیگر وزرای مسئول آن در تهران دیدار خواهد کرد و قرار است جلسه ویژه ای در دفتر ریاست جمهوری خاص مسائل این شرکت برگزار شود.

 

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، در ادامه ضمن اظهار تاسف از عدم پرداخت قریب چهار ماه حقوق کارگران این شرکت گفت: انتظار و‌ درخواست ما از کارکنان زحمتکش این شرکت این است که کمی صبور باشند، تا مسئولان دولتی بتوانند راهکار مناسبی برای حل مشکلات و حقوق معوقه ۴ ماهه کارگران، وضعیت هیئت مدیره و همچنین آینده شرکت اتخاذ کنند.

 

وی با بیان این که ایجاد اعتصابات نه تنها به تولید کنونی کارخانه آسیب می رساند بلکه آینده شرکت را حادتر می سازد، اظهار کرد:

هم اکنون ۹۵ درصد از اورهال شرکت به اتمام رسیده است و اگر کارکنان همکاری داشته باشند ، سعی بر این است که بتوانیم با تکمیل کار و شروع تولید و برداشت و فروش آن انشالله درآمدهای آتی شرکت را تضمین کنیم. زیرا این سه ماه برای بهره برداری از محصولات شرکت بسیار حیاتی است و هر گونه اختلالی موجب آسیب رساندن به تولیدات شرکت و کاهش درآمد آن خواهد بود.

 

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان تاکید کرد: اگر کارکنان برای تضمین آینده شرکت با فرماندار شوش و دیگر مدیران استانی همکاری داشته باشند، حل مشکل نهایی آسان تر می شود زیرا هرگونه اخلال در محیط تولید شرکت، مانع از به نتیجه رساندن اقدامات مسئولان خواهد شد. امیداریم با عنایت الهی، صبوری و همدلی و همکاری کارکنان شرکت، پشتیبانی استاندار خوزستان، مسئولان محلی شهرستان و مدیران اقتصادی و اجتماعی استان که دغدغه زیادی برای توسعه این شرکت استراتژیک اقتصادی دارند، بتوانیم شاهد بهبود وضعیت شرکت در روزهای پیش رو باشیم.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =


دسته‌بندی نشده