کد خبر : 6418
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۴:۰۲

وقتی کرونا با وجود کمک های مومنانه رنگ می بازد

وقتی کرونا با وجود کمک های مومنانه رنگ می بازد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی_هرچه به این روزها بیاندیشیم، میبینیم که اگر مردم همانند زمان جنگ تحمیلی، دوشادوش هم حرکت نکنند، نمی توانند قدمی رو به جلو بردارند. مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، می توانند هم به خود و هم به کادر درمانی کمک رسانی قوی داشته باشند. از

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی_هرچه به این روزها بیاندیشیم، میبینیم که اگر مردم همانند زمان جنگ تحمیلی، دوشادوش هم حرکت نکنند، نمی توانند قدمی رو به جلو بردارند.
مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، می توانند هم به خود و هم به کادر درمانی کمک رسانی قوی داشته باشند.
از زمانی که ویروس کووید۱۹ جهش پیدا کرد، خیلی ها تازه متوجه شدند زندگی و ادامه ی زندگی چگونه چیست و یا افرادی هستند که نیازمند نان شب هستند…

*با وجود این طرح امثال من در برابر خانواده رو سفید هستند*

مرد جوانی که پدر سه فرزند است در مورد بسته معیشتی کمک های مومنانه که دریافت کرد؛ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم می گوید: قبل از ویروس خانمان سوز کارگری می کردم و اکنون بیکار شدم، زیرا دیگر وضعیت طوری شده هیچ کسی نمی داند کی سالم است کی مریض!

او ادامه می دهد: خدا را شاکرم که با این طرحی که راه اندازی شد به امثال بنده روزی رسانی شد. امیدوارم این کار ادامه دار باشد تا امثال من جلوی زن و بچه هاشان روسفید باشند.

خانمی میان سال که سرپرستی خانواده اش را بردوش دارد، بعداز دریافت بسته معیشتی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری هنرقلم اظهار می کند: چندین بار شنیده ام چنین کمک هایی است اما هیچ وقت فکر نمی کردم به من هم برسد چرا که این روزها دیگر نمی شود کارگری کار کرد و همه مشاغل کوچک با مشکل مالی مواجه شدند و کارگران خود را اخراج و یا کمتر حقوق می دهند.

او می گوید: از تمام کسانی می توانند دست گیر افراد ناتوان در تامین مایحتاج زندگی آن ها باشند، کوتاهی نکنند زیرا این روزها هم تمام می شود؛ آنچه که می ماند دستگیری نیازمند است.

*مردم خوزستان روزهای سخت همنوعان خود را فراموش نکرده اند*

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان می کند: انقلاب ایران به پشتوانه مردم رقم خورده و این ملت هیچگاه نظام خود را تنها نگذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد می گوید: فرهنگ خدمت و روحیه کمک به نیازمندان در جای جای این کشور اسلامی نمود پیدا کرده و ملت بار دیگر به کشورهای جهان ثابت کرد که به تبعیت از ولایت فقیه ، ائمه و مراجع تقلید، در تمامی صحنه ها پشتوانه انقلاب است.

او می افزوید: مردم خوزستان به رغم اینکه با مشکلاتی همراه هستند اما با این وجود در این روزهای سخت همنوعان خود را فراموش نکرده و سو مدیریت ها و تبلیغات منفی نیز نتوانسته ذره ای از اراده آنها کم کند و انتظار می رود در زمان خود، این تلاش ها و ایثارگری مردم را با رفع مشکلات آن ها، جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه استان خوزستان اظهار می کند: مردم و خیران استان ، سپاه ولیعصر، قرارگاه کربلا و بنیاد مستضعفان در این روزها برای کمک به نیازمندان با تمام ظرفیت پای کار آمده اند که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فردمی گوید: اکنون علاوه بر این کمک ها گروه های جهادی با تعمیر وسایل منزل نیز به نوعی به مردم نیازمند خدمت می کنند که جای تقدیر دارد.

*باید با کمک کردن ما مردم به زندگی عادی برگردند*

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار می کند: پس از فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون کمک های مومنانه، خوزستان در این زمینه پیشگام بوده است و ما کمک های خود را در دو بخش سازماندهی کردیم. یکی از طریق سازمان های حمایتی که برای افراد تحت پوشش خود امکاناتی را فراهم می‌کنند و یکی هم کمک مومنانه برای نیازمندانی که پیش از کرونا با تلاش خود، زندگی را می‌گذراندند اما به دنبال تصمیمات ما برای مقابله با کرونا، زندگی آنها با مشکل و سختی روبرو شده و ما باید کمک کنیم تا این افرد بتوانند به تدریج به زندگی عادی خود برگردند.

*فرهنگ کمک رسانی از گذشته نهادینه بوده است*
 
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز در نخستین مرحله رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، می گوید: فرهنگ ایثارگری و مجاهدت در این روزها در جامعه ما نهادینه شده‌ و امید است با این فرهنگ تعالی بتوانیم از این میدان سخت با موفقیت خارج شویم.

او می افزوید: این اقلام به همت مردم خیر استان جمع آوری شده و امید است این چرخه حمایتی با حضور نهادها، دستگاه ها و خیران استان تداوم داشته باشد .

*رسانه ها با انتشار و انعکاس کمک هایی مومنانه افراد زیادی را در این مسیر تشویق کند*

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان نیز با اشاره به وظیفه ذاتی بسیج رسانه می گوید: این سازمان توانسته در راستای انتشار و انعکاس کمک هایی مومنانه، افراد زیادی را در این مسیر تشویق کند. وی اظهار می کند: بسیج رسانه هم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی طی دو مرحله در بین اصحاب رسانه استان توزیع نمود.

دکتر سجاد بهمئی ادامه می دهد: باتوجه به شرایط و بیماری کرونا تعداد ۳۸۰ بسته صدعفونی و بهداشتی در بین اصحاب رسانه توزیع کرد.

او می گوید: اقدام بعدی بسیج رسانه ضدعفونی تعداد زیادی از دفاتر رسانه استان توسط گروه جهادی شهدای رسانه بود‌.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان همچنین عنوان می کند: راه اندازی قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا از دیگر اقدامات بسیج رسانه بود که با هدف امیدآفرینی و پاسخ به شایعات همزمان با همه گیری ویروس کرونا تشکیل شد.

امیدها همچنان باقی هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، ویروس کرونا ابتدا در شهر ووهان چین آغاز و سپس این بیماری از اواخر بهمن سال گذشته در کشور مشاهده شد؛ شیوع این ویروس بیشترین تاثیر را بر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، اداری، اجتماعی و فرهنگی خوزستان گذاشت و بخش قابل توجهی از کسب و کارها با ضرر مواجه شد، در این میان اما خیرین و مومنان کشور عزیزمان در کنار کادر درمان(پرستاران و پزشکان) با اقدامات مومنانه خود به زندگی بخش اعظمی از نیازمندان امید بخشیدند و این خصلت ایرانی بودن است که هموطن در هیچ برهه زمانی از سوی هموطن خود فراموش نمی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =


دسته‌بندی نشده