کد خبر : 11096
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۰۶

با همراهي نمایندگان مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي؛

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌های عمرانی شهرک صنعتی شماره یک آبادان بازدید و طرح توسعه دو واحد تولیدی فعال را افتتاح کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌های عمرانی شهرک صنعتی شماره یک آبادان بازدید و طرح توسعه دو واحد تولیدی فعال را افتتاح کرد
علي رسوليان روز پنج‌شنبه در جريان سفر به استان خوزستان، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت تكميل زیرساخت‌هاي صنعتي و عملیات اجرایی پروژه‌هاي عمراني درحال انجام، از جمله بهسازی معابر به طول ۱۸ کیلومتر و با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، روشنایی معابر و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره يك آبادان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز پنج‌شنبه در جریان سفر به استان خوزستان، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت تکمیل زیرساخت‌های صنعتی و عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی درحال انجام، از جمله بهسازی معابر به طول ۱۸ کیلومتر و با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، روشنایی معابر و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک آبادان بازدید کرد.

در این بازدیدها که با همراهی جلیل مختار و سید محمد مولوی ـ نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت پروژه‌های شهرک سازی و نگهداری زیرساخت‌های صنعتی، از جمله تصفیه خانه فاضلاب ارائه و تصمیمات لازم برای رفع موانع پروژه‌های عملیاتی برنامه ریزی شده برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صنعتی اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی شماره یک آبادان، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات بخش تولید‌ قرار گرفت و طرح توسعه آن‌ها را افتتاح کرد.

خط تولید انواع کلیدهای مینیاتوری، کنتاکتور و محافظ جان در شرکت صنعت الکتریک ایرانیان، از جمله طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

تولیدات شرکت صنعت الکتریک ایرانیان در زمینه روشنایی، انواع لامپ‌های LED، پروژکتور و … است و برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

همچنین تولید پالت‌های پلاستیکی مورد استفاده در صنعت پتروشیمی از امروز در شرکت شمس جاوید اروند آغاز به کار کرد.

این واحد صنعتی تولید کننده کامپاند پلیمری، گرانول پلیمری و وکس پرک پلی اتیلن است، و برای ۳۰ نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

بازدید از یک واحد تولیدی راکد در شهرک صنعتی شماره یک آبادان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر حضور خود در شهرک صنعتی شماره یک آبادان، مشکلات یک واحد تولیدی راکد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

رسولیان در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت ماهان پالایش که در حال حاضر به دلیل تعهدات مالی، امکان ادامه فعالیت را ندارد و با توقف تولید مواجه شده است، مسائل و مشکلات این واحد صنعتی را بررسی کرد و قول پیگیری حل مشکلات به منظور بازگشت آن به چرخه تولید را داد.

در این بازدید همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از تلاش برای پیگیری حل مشکلات این واحد صنعتی خبر داد.

شهرک‌های صنعتی آبادان باید توسعه یابند
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در جمع اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره یک آبادان که با همراهی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، پای صحبت فعالان اقتصادی نشست.

صنعتگران و تولید کنندگان این منطقه در این نشست به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود درخصوص مهمترین مسائل و مشکلات پیش رو، از جمله تأمین نقدینگی، مواد اولیه، زیرساخت‌های آب و برق و … پرداختند و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به منظور رفع موانع پیرامون فضای کسب و کار و سرمایه گذاری‌های انجام شده، دستورات لازم را صادر کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: سال گذشته ۷ هزار هکتار زمین به گستره شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شد.

علی رسولیان افزود: اگر محدوده اراضی شهرک‌های صنعتی آبادان توسعه یابد، قطعاً شاهد افزایش سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که توسعه زیرساخت‌ها در اراضی ای که برای توسعه شهرک‌های صنعتی در آبادان مورد نیاز است، در دستور کار خواهد بود، اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی آبادان باید توسعه یابند، زیرا آبادان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، برای ما بسیار مهم است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از اراضی متلعق به منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به‌عنوان یکی از راهکارهای موجود برای توسعه شهرک‌های صنعتی آبادان یاد کرد.

رسولیان ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان متعهد می‌شود در صورت واگذاری زمین از سوی منطقه آزاد اروند، زیرساخت‌های لازم را در این اراضی برای جذب سرمایه گذار آماده کند.

وی یادآور شد: بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آبادان هزینه شده است، که این هزینه کرد بیش از درآمدهایی بوده که شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از واگذاری اراضی کسب کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سال گذشته ۷ هزار هکتار به سطح اراضی صنعتی شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شده است که سه هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

رسولیان همچنین بر آماده سازی زیرساخت‌ها برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد.

نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک صنعتی شماره یک آبادان همراهی می‌کردند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + سه =


دسته‌بندی نشده