کد خبر : 12178
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

سخنرانی وزیر بهداشت در بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی اردبیل

سخنرانی وزیر بهداشت در بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی اردبیل
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این مراسم، مرجعیت علمی ایران به خصوص در حوزه پزشکی و سلامت را افقی دست یافتنی دانست و خواستار حفظ و ارتقای جایگاه فعلی حوزه سلامت ایران در منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه با حضور در بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی اردبیل، سطح خدمات حوزه سلامت و علوم پزشکی ایران را در منطقه قابل قبول و مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت ۹ کشور منطقه گفت: همه آنها به قوی بودن سیستم بهداشت و درمان ایران اذعان دارند.

وی توسعه رشته‌های مختلف علوم پزشکی در ایران را به رغم ۴۳ سال فشار و تحریم، ستودنی خواند و افزود: این دستاوردها و جایگاه فعلی حوزه سلامت کشور ما در سایه مجاهدت همگانی به دست آمده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سفر اتباع کشورهای همجوار به ایران برای دریافت خدمات درمانی و سلامت، اظهار کرد: بسیاری از مقامات کشورهای همسایه در دیدارهای خود خواستار کمک ایران در زمینه خدمات بهداشت و درمان هستند و ما باید این رسالت و نقش خود را در منطقه حفظ کرده و ادامه دهیم.

وی خودباوری و اتکای به خود را در حوزه سلامت و بهداشت ضروری خواند و اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که مظهر علم و محل تولید و نماد حرکت به سمت پیشرفت هستند، باید از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده کرده و برای رشد علمی و قرار گرفتن ایران در جایگاه ممتاز منطقه تلاش کنند.

دکتر عین‌اللهی با بیان این که نظام آموزشی مبتنی بر جزوه و حفظ یافته‌های دیگران رسالت دانشگاه نیست، تاکید کرد: دانشگاه محل ضبط و بیان نیست بلکه مکانی برای تولید علم محسوب می‌شود و باید به محلی برای شکوفایی و تولید علم تبدیل شود.

وی دانشجو پروری و کمک به تولید علم را مهمترین وظیفه استادان دانشگاه دانست و اضافه کرد: بایستی به ابتکار و تولید علم در دانشگاه امتیاز، نمره و رونق دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احتمال تداوم تحریم دشمنان علیه کشورمان، بر ضرورت کسب استقلال علمی کشور تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه علمی باید مرزهای بین استاد و دانشجو برداشته شود و فرایند تحصیل در دانشگاه به حرکت علمی منسجم و متعالی ختم شود.

وی بر لزوم توجه به علوم نافع در دانشگاه‌ها و حضور جوانان و دانشجویان در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی تاکید کرد و گفت: روسای دانشگاه‌ها باید پذیرای دانشجویان در مراکز تحقیقاتی باشند و برای این کار به مراکز تحقیقاتی که دانشجویان را به کار می گیرند و نیز به دانشجویان و استادان محقق، امتیاز دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 11 =


دسته‌بندی نشده