کد خبر : 2407
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

رشد چشمگیری سرمایه گذاری از سال ۹۰تا کنون داشتیم

رشد چشمگیری سرمایه گذاری از سال ۹۰تا کنون داشتیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم؛ اخلاق محمدیان امروز۲۰ مردادماه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در اهواز برگزار شد، در ارتباط با قراردادهای منعقد شده در شرکت شهرکهای صنعتی اظهارکرد: از سال ۹۰ یک رشد چشمگیر در بحث سرمایه گذاری داشته ایم و در این خصوص در سال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم؛ اخلاق محمدیان امروز۲۰ مردادماه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در اهواز برگزار شد، در ارتباط با قراردادهای منعقد شده در شرکت شهرکهای صنعتی اظهارکرد: از سال ۹۰ یک رشد چشمگیر در بحث سرمایه گذاری داشته ایم و در این خصوص در سال ۹۷ توانسته ایم ۴۲۹ قرارداد منعقد کنیم و امسال نیز تاکنون ۴۱ قرارداد برای سرمایه گذاری منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی فراهم است و عمدتا در انتهای سال شاهد عقد قراردادها برای سرمایه گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در بحث تسهیلات یارانه ای حدود ۸۰ میلیارد تومان با سود ۶ و ۸ درصد در قالب تسهیلات یارانه تولید به واحدهای تولیدی استان داده شد. ادامه داد: در خصوص نرخ سود تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز بانک ها خود  به خود نمی توانند نرخ سود بانکی را پایین بیاورند و در این زمینه بانک مرکزی باید برای نرخ سود تسهیلات تصمیم گیری کند.

 

این مقام مسئول یادآورشد: باید کمک کنیم تا بازار واحدهای صنعتی بهبود پیدا کند و این واحدها بتوانند کالای خود را به شکل بهتری عرضه کنند.

 

محمدیان در ارتباط با نقش صنایع کوچک در توسعه و رشد اقتصاد یک منطقه گفت: اهمیت صنایع کوچک آن است که با هزینه اندک و در کمترین زمان موجب اشتغال می شوند اما به همین شکل که به سرعت به بار می نشینند اگر مورد توجه قرار نگیرند به سرعت آسیب خواهند دید.

وی بیان کرد: این صنایع در صورت عدم حمایت دچار مشکل می شوند و به سرعت نیز از چرخه رقابت حذف می شوند. بنابراین اولویت حمایت باید از صنایع کوچک و متوسط باشد تا شاهد ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در این حوزه باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: بنگاه های کوچک در بسیاری از کشورها بسیار مورد استقبال هستند زیرا با بهره بالا و سرعت بسیار موجب اشتغالزایی می شوند و از این رو توسعه بنگاه ها و صنایع کوچک باید در استان خوزستان و کشور نیز مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قوانین و مقرراتی که در حوزه صنایع کوچک وجود داشته از گذشته دچار مشکلات است و این قونین نیاز به بازنگری دارند؛ زیرا برای صنایع دست و پا گیر هستند.

محمدیان با اشاره به روز ملی صنایع کوچک اظهار کرد: در روز ۲۷ مرداد برنامه ها و طرح های عمرانی و همچنین پروژه های اشتغالزایی را به مناسبت روز ملی صنایع کوچک افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در ارتباط با بحث حمایت شرکت شهرک های صنعتی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها عنوان کرد: علاوه بر تامین زیرساخت مورد نیاز این صنایع، بحث پیگیری تسهیلات و مشکلات مالی، برگزاری تور صنعتی و دوره های آموزشی، ایجاد کنسرسیوم های مشترک صادراتی، تعاونی های تامین مواد، واگذاری دفاتر به شرکت های مشاور واحدهای صنعتی را نیز اجرایی کرده ایم و در این موضوعات گام های اساسی برداشته ایم.

اخلاق محمدیان با بیان اینکه ۹۵ درصد صنایع کشور صنایع کوچک و متوسط هستند، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۳ واحد صنعتی صادرات را به کشور عراق انجام دادند و در این زمینه ۴ میلیون دلار صادرات انجام شد. این میزان صادرات در مقایسه با حجم انجام شده توسط صنایع بزرگ استان بسیار ناچیز است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =


دسته‌بندی نشده