کد خبر : 14900
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

دانش آموزان دبستان حاج غلامحسین زهرایی میبد در طرح مهر و محراب شرکت کردند

دانش آموزان دبستان حاج غلامحسین زهرایی میبد در طرح مهر و محراب شرکت کردند
دانش آموزان دبستان زهرایی میبد همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) با شرکت در طرح مهر و محراب شیرینی به پا داشتن نماز جماعت را چشیدند و اصول و مباحث دینی را فرا گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد دانش آموزان با همت و همکاری کادر مدیریت و معاونان مدرسه و معلمان و مربیان به همراه مادران خود در مسجد زر اسب بشنیغان حضور یافته و در ابتدا نماز جماعت را به همراه مردم محله بشنیغان به پا داشتند و سپس همراه با گوش سپردن به سخنان حجت الاسلام شیخ علیرضا آقایی امام جماعت مسجد و آموختن اصول و تعالیم دینی نظاره گر اجرای برنامه‌های شاد شدند.

یاسمن چوپان از اینکه در این مراسم جشن که همراه با برپایی نماز برگزار شد ، شرکت کرده بود خوشحال بود ، فاطمه کریمی مادر وی نیز برگزاری این برنامه فرهنگی  را برای بچه‌ها در روی آوردن بچه‌ها به خواندن نماز اول وقت و آشنا شدن با تعالیم دینی بسیار مفید عنوان کرد.

منیره سادات خالقیه مادر مریم سادات ، فاطمه سادات و امین گفت : حضور بچه ها در مسجد کمک می‌کند که آنها علاوه بر آموختن مسائل دینی با آداب معاشرت آشنا شوند و به این درک برسند که در مسجد و در پیشگاه خدا همه از هر طبقه و قشری مانند هم هستند.

وی با اظهار امیدواری به اینکه برگزاری این برنامه ها تداوم داشته‌باشد، بخش‌های مختلف برنامه را شامل خواندن یک صفحه قرآن و آشنا شدن بچه‌ها با مباحث دینی و آسیبهای فضای مجازی  و لزوم دوری از این فضا بیان کرد.

زهرا دهقانی فیروزآبادی مدیر دبستان حاج غلامحسن زهرایی میبد نیز گفت : از ۱۷۰ نفر کادر مدیریت و دانش آموزان مدرسه بیش از ۱۰۰ نفر در این مراسم معنوی که با همکاری و هماهنگی امام جماعت و هیات امنای مسجد زراسب بشنیغان برگزار شد ، شرکت کردند.

وی بخش‌های مختلف برنامه برگزار شده در قالب طرح مهر و محراب و به مناسبت هفته تربیت را شامل خواندن دکلمه در باره میلاد حضرت علی اکبر(ع) توسط یکی از دانش‌آموزان ، سخنرانی امام جماعت مسجد در باره اهمیت نماز و مورد توجه قرار دادن تعالیم دینی و اهدای جوایز به همه دانش آموزان بیان کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی میبد در ارتباط با طرح مهر و محراب با اشاره به تحقیقات نشان داده شده به ویژه مرتبط به آسیب‌های فضای مجازی و همچنین فرمایش حضرت علی (ع) در باره الگو پذیر بودن نوجوان ، گفت: نوجوان از الگوهایی که دارد تاثیر می‌گیرد بنابراین بهتر آن است که الگوهای خوبی را به بچه‌های خود معرفی کنیم.

حجت الاسلام شیخ علیرضا آقایی افزود: یکی از الگوهای بسیار خوب برای معاشرت اجتماعی و اسلامی حضور دانش آموز در مسجد است و بر این اساس برنامه «سه میم شامل منزل ، مسجد و مدرسه» طراحی شده و اجرای آن با همکاری آموزش و پرورش ، حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: در قدم اول قرار شد که گروه‌های مختلف در مساجد حضور یابند و همراه با پذیرایی از آنها و اهدای جوایز و گوش سپردن به سخنرانی‌ها با اصول و مباحث دینی و همچنین آسیبهای اجتماعی آشنا شوند و انشاءالله این برنامه‌ها در طول سال با حضور بچه‌ها در مسجد در جهت قوی تر شدن مباحث و آداب معاشرت اجتماعی و اسلامی و همچنین بیان احکام شرعی و مصون ماندن بچه ها از آسیبهای اجتماعی اجرا می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی میبد تصریح کرد: طرح مهر و محراب که از سوی آموزش و پرورش نامگذاری شده در واقع همین طرح سه میم ، طرح ابداعی شهرستان میبد در جهت اتصال منزل ، مسجد و مدرسه با هم است و اجرای آن با همکاری متولیان این سه حوزه شروع شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 12 =


دسته‌بندی نشده