کد خبر : 14772
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۲۲

خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش در سفر خلخال؛ ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان / پرداخت مطالبات و معوقات معلمان / بهره مندی تمام معلمان و بازنشستگان از رتبه‌بندی

خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش در سفر خلخال؛ ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان / پرداخت مطالبات و معوقات معلمان / بهره مندی تمام معلمان و بازنشستگان از رتبه‌بندی
وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به استان اردبیل که رئیس سازمان نوسازی مدارس نیز ایشان را همراهی نمود به مناطق جنوبی این استان سفر کرد تا در جریان روند آموزشی و پرورشی در خلخال و کوثر قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از   تایماز نیوز/ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پنج شنبه ۴ اسفند در معیت وزیر آموزش و پرورش به مناطق جنوبی استان اردبیل سفر کرد تا در جریان روند آموزشی و پرورشی در خلخال و کوثر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به جنوب استان اردبیل  از طرح‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و عمرانی خلخال و کوثر بازدید کرد وی در بدو ورود به این شهرستان بعد از استقبال رسمی از سوی مسئولان خلخال در حسینیه این شهر حاضر شد و به مقام شهدای والامقام این شهرستان ادای احترام کرد.

بازدید از اردوگاه و چمن مصنوعی ازنا و خلخال

یوسف نوری صبح پنجشنبه در جریان بازدید از اردوگاه و چمن مصنوعی ازنا و خلخال اظهار کرد: ما موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن استفاده کرده و لذت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت ما با اردوگاه‌هایی است که تنها برای فضاهای کارمندی و اداری ساخته می‌شود در حالی که انتظار می‌رود اردوگاه ازنا و در فضای باز و مناسب احداث راه اندازی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا به ساخت اردوگاه و همچنین تکمیل چمن مصنوعی استان اردبیل کمک کنیم و برای بازسازی فضای آموزشی مدارس خلخال نیز تصمیم گیری دقیق و مناسبی را خواهیم داشت.

نوری گفت: مخالف ویلاسازی و ساخت پرتراکم در قالب اردوگاه سازی هستیم و بهتر است اردوگاه‌ها به شکل دلباز برای دانش آموزان طراحی و اجرایی شود.

شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال 

یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به خاطر منابع زیاد پس نگرفت.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند به جای ۳۴ هزار میلیارد تومان، همان ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد تا معلمان معوقات خود را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است امسال معلمان رتبه‌های حقیقی خود را دریافت نکنند اما از ابتدای سال آینده رتبه حقیقی معلمان اعمال شده و بر اساس آن مزایای رتبه‌بندی نیز به آنها پرداخت خواهد شد.

نوری علت طولانی بودن اجرای این طرح را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان عین دانشگاه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد کسب رتبه استحقاقی معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار شروع شده و به هیچ وجه به مرحله پایانی نرسیده و به تدریج شاهد اعمال رتبه واقعی معلمان خواهیم بود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: آنهایی که اعلام می‌کنند رتبه‌بندی معادل هیچ چیز است، سخت در اشتباه هستند چرا که معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، مهندسی پرداخت‌ها به ویژه پرداخت عادلانه نیز اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار بود پرداختی ترمیمی ۳۵ درصد نیز در آموزش و پرورش اعمال شود که مجلس این بند را حذف کرد و امیدواریم در بودجه سال آینده این ۳۵ درصد نیز در نظر گرفته شود.

نوری تصریح کرد: با همکاری مجلس تلاش می‌کنیم تا اعمال ترمیم ۳۵ درصد برای کارکنان و فرهنگیان انجام شود که قطعاً در سقف اعتباری مجلس امکان پرداخت برای دولت مهیا خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان بعد از شهریور ۱۴۰۰ از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند نیز از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

نشست با جمعی از فرهنگیان و معلمان

وزیر آموزش و پرورش عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فرهنگیان و معلمان در خلخال اظهار کرد: بعد از رسالت نبی مکرم اسلام، نهضت سیدالشهدا (ع) به پایداری دین اسلام منجر شده و ما ولادت با سعادت امام حسین (ع) را در سوم شعبان به همه دوستداران و محبان این امام بزرگ تبریک عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما امروز در تداوم مسیر انقلاب مرهون و مدیون شهدا هستیم و شایسته است رسالت شهدا و خواسته‌ها و مطالبات آنها از مردم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به هفت محور مناجات شعبانیه و ضرورت توجه به این مجموعه و گنجینه عظیم معنوی را یادآور شد و گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تحریم‌ها فرصت بالندگی بسازد چرا که تا این حد تحریم و دشمنی استکبار را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.

نوری افزود: در شرایط سخت تحریم جوانان این مرز و بوم قله‌های رفیع علم و توسعه فرهنگی را پیموده‌اند به طوری که ایران اسلامی ما امروز در تولید علم در رتبه پانزدهم، در سلول‌های بنیادین جز ۱۰ باشگاه جهانی، در نانو رتبه چهار و فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیز جز ۶ قدرت برتر دنیا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ما امروز در صنایع موشکی و پهپادی نیز به قدرت برتر و تعیین‌کننده‌ای تبدیل شده و عمق استراتژیکی خود را گسترش داده است.

نوری اضافه کرد: به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها فرزندان این مرز و بوم به فضل الهی مسیر پیش‌رونده را در پیش گرفته و نقش تعیین‌کننده‌ای را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند.

وی جایگاه آموزش و پرورش را یک جایگاه ممتاز در کشور بیان کرد و ادامه داد: امسال در پنج المپیاد جهانی رتبه چهار را به دست آوردیم در حالی که آمریکایی‌ها رتبه پنج را کسب کردند.

نوری بیان کرد: به رغم محدودیت فضا و محرومیتی که در کشورمان شاهد هستیم، دانش‌آموزان و دانشجویان قله‌های رفیع افتخار را طی کرده و به جایگاه ممتازی دست پیدا کردند.

وی از معلمان به خاطر تلاش مضاعف در سنگر تعلیم و تربیت قدردانی کرد و گفت: بعد از کرونا معلمان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و به رغم همه محدودیت‌ها سعی بر این است تا معلمان در رتبه‌بندی و سایر طرح‌های اجرایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

نوری ضرورت توجه جدی به حوزه تربیتی دانش‌آموزان را یادآور شد و اظهار کرد: ما انتظار سختگیری در این حوزه را نداریم اما انتظار تحول واقعی را در حوزه تربیتی داریم تا نسل آینده به فضای واقعی بازگشته و از فضای مجازی فاصله بگیرد.

وی ضرورت احداث ۲ مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را در «لرد» و خلخال ضروری اعلام کرد و افزود: در کنار تأمین ایزوگام و آسفالت مورد نیاز پشت‌بام و محوطه مدارس، سعی خواهیم کرد در ساخت اردوگاه «ازناو» نیز بعد از مطالعه به خلخال و آموزش و پرورش این منطقه کمک کنیم.

نوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی خلخال به سرعت تکمیل خواهند شد و با استفاده از منابع ملی به تأمین سه مینی‌بوس برای سه منطقه آموزش و پرورش خلخال نیز توجهی جدی خواهیم کرد.

وی حمایت از بازنشستگان و تأمین برخی از منابع مورد نیاز آنها را یادآور شد و اضافه کرد: کارهای خوبی در آموزش و پرورش آغاز شده که امیدواریم به نتیجه مطلوبی نیز برسد.

نوری اختصاص ۳۸ همت به منابع آموزش و پرورش را در اجرای رتبه‌بندی یادآور شد و بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از ۹.۶ دهم به ۱۳ درصد افزایش یافته و همچنان سعی بر این است تا این منابع در سال آینده تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تحقق نیافتن بودجه تبصره ۱۴ گفت: به خاطر تحقق نیافتن تبصره ۱۴ برخی مشکلات را شاهد هستیم ولی به محض تأمین سهمیه استان‌ها، امیدواریم پروژه‌های نیمه‌تمام جان دوباره‌ای پیدا کنند.

گفتنی است در این جلسه از مادر شهید «فرامون» شهید فرهنگی خلخال که در سال ۶۶ در دوکوهه به درجه رفیع شهادت رسید، تجلیل شد.

خبرهای خوش آقای وزیر در جمع خبرنگاران

یوسف نوری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خلخال اظهار کرد: به سرعت در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا ۲۵ اسفندماه معوقات فرهنگیان را در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در سال‌جاری پرداخت کنیم و در کنار آن معوقات باقیمانده فرهنگیان را نیز به سرعت واریز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: معلمان نباید نگران رتبه خود باشند چرا که به صورت دقیق رتبه معلمان در فرآیند بررسی پرونده‌ها و نظر هیئت ممیزه مشخص خواهد شد و اگر ایراد و اشکالی نیز باشد در احکام سال آینده اصلاح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه معلمان هیچ ربطی به سنوات آنها ندارد بلکه بر اساس قوانین و مقررات مصوب در مجلس رتبه‌بندی با جمع‌بندی مدارک و مستندات انجام می‌شود و اگر ایرادی نیز وجود داشته باشد، قابل اصلاح است.

نوری با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی تازه آغاز شده و به هیچ وجه به نقطه پایانی نرسیده است، افزود: معلمان باید هر سال نسبت به به‌روزرسانی مدارک و مستندات خود اقدام کنند تا در جایگاه و رتبه واقعی خود قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در قم و بروجرد نیز خاطرنشان کرد: ما منتظر نتیجه نهایی بررسی‌ها از سوی وزارت بهداشت در این حوزه هستیم و نمی‌توانیم خودمان در این زمینه نظری را ارائه کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 1 =


دسته‌بندی نشده