کد خبر : 7058
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

تخریبی در شرکت لوله سازی خوزستان صورت نگرفت/بدهی به بانک ها و سازمان ها چرخه تولید را متوقف کرد

تخریبی در شرکت لوله سازی خوزستان صورت نگرفت/بدهی به بانک ها و سازمان ها چرخه تولید را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، غلامرضا عشقی ترکی فروشانی در نشست با اصحاب رسانه، تلریخچه شرکت لوله سازی خوزستان را تشریح و به بیان اتفاقاتی که برای این شرکت در طول سالهای اخیر رخ داد، پرداخت. عشقی ترکی فروشانی اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، غلامرضا عشقی ترکی فروشانی در نشست با اصحاب رسانه، تلریخچه شرکت لوله سازی خوزستان را تشریح و به بیان اتفاقاتی که برای این شرکت در طول سالهای اخیر رخ داد، پرداخت.

عشقی ترکی فروشانی اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان یک واحد ریخته گری جهت تامین لوله و قطعات چدنی تاسیس شد و بعد از انقلاب به بهره برداری رسید .

وی علت تعطیلی کارخانه را از سال ۹۶ این گونه توضیح داد: تولیدات این شرکت لوله های چدنی ( داکتیل ) منحصرا مورد درخواست وزارت نیرو بوده و در ده هشتاد با تغییر نوع سفارش و استفاده از محصولات جایگزیین ( لوله های پلی اتیلن ) دیگر عملا بازار داخلی خود را از دست داده و استفاده از این محصولات منسوخ شد و شرکت عملا به علت فرسودگی خط تولید ، توان رقابت با محصولات مشابه را نداشت.

مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان در ادامه در خصوص تمهیدات انجام شده از روز واگذاری به وی گفت:  ۹۶% از سهام  کارخانه لوله سازی در سال ۸۶ به اینجانب واگذار شد. در آن زمان ۸۰۰ نفر پرسنل مشغول به کار بودند که با توجه به منسوخ شدن این واحد تولیدی، عملا تا سال ۹۰ با گرفتن تسهیلات از بانک ها سعی در حفظ و رونق کارخانه داشتیم، ولی با تمام تلاشهای شبانه روزی و درخواست های مکرر از ارگان های ذیربط، هیچ مساعدتی در این زمینه نشد. در سال ۹۲ مجددا کارخانه با تولید قطعات اولیه شروع به کار کرد و تولید تا سال ۹۶ ادامه داشت اما متاسفانه به دلیل توقیف اموال به علت بدهی های کارگری و بانک ها و سازمان های دولتی، ادامه فعالیت مقدور نبود .

عشقی ترکی فروشانی ادامه داد:از مجموع ۸۰۰ پرونده که در محاکم قضایی مفتوح بوده، بیش از یک دهه تعیین و تکلیف نشد که با مشورت و رایزنی مسئولین قضایی استان و فروش آهن آلات سوله تولید، نزدیک به ۶۰۰ پرونده تعیین تکلیف و با اخذ رضایت نامه از شاکیان مختومه شد.

وی در ادامه به هدف افراد سود جو و معاند اشاره کرد و گفت: برخی افراد با هدف منحرف کردن اذهان عمومی و دستگاه قضا سعی بر آن داشتند تا مانع از پرداخت بدهی ها و تسویه حساب با کارگران شود.

مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان در ادامه با بیان این که قصد داریم کارخانه جدیدی در قسمتی از زمین کارخانه لوله سازی خوزستان تاسیس کنیم، گفت: در درجه اول حقوق کارگران لوله سازی را تسویه کامل میی کنیم، سپس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه، قصد داریم خط تولید دیگری راه اندازی کنیم ، به همین جهت مکاتباتی باسازمان صنعت،معدن و تجارت استان و سازمان محیط زیست داشتیم و مجوزات اولیه اخذ شده و پس از نهایی شدن به اطلاع عموم مردم خوزستان خواهد رسید.

 

مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان، در تشریح طرح جدید این کارخانه گفت: طرح عظیم احداث یکی از بزرگترین کارخانه های تولید دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی وهمچنین احداث سایت عظیم پژوهشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی است تا بتوانیم با استفاده از جوانان تحصیل کرده استان به دستاوردهای عظیمی برای کشور عزیزمان ایران دست یابیم. این پروژه باعث اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار میشود و در ۲ فاز احداث خواهد شد.

 

وی در پایان صحبت های خود از تمامی مسئولان استانی از جمله دادستان، استاندار، معاون اقتصادی استانداری و سایر مسئولان به جهت حمایت در حل این مشکل تقدیر و تشکر کرد
و گفت: امیدوارم با راه اندازی خط تولید داروسازی جوانان این خطه بتوانند بهره کافی و وافی را ببرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =


دسته‌بندی نشده