بانک های خصوصی هیچ تعهدی به استان ندارند/ دریافت سپرده در استان اما سرمایه گذاری در خارج از خوزستان

بانک های خصوصی هیچ تعهدی به استان ندارند/ دریافت سپرده در استان اما سرمایه گذاری در خارج از خوزستان

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: بانک های خصوصی هیچ تعهدی  به استان و بخش تولید ندارند. رضا قیصی‌پور در چهل و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و مکلف کردن بانک ها به ارائه تسهیلات، عنوان کرد:

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: بانک های خصوصی هیچ تعهدی  به استان و بخش تولید ندارند.


رضا قیصی‌پور در چهل و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و مکلف کردن بانک ها به ارائه تسهیلات، عنوان کرد: علیرغم تاکیدات فراوان به بانک ها مبنی بر حمایت از بخش تولید اما خروجی بانک های خصوصی صفر درصد است البته برخی بانک های دولتی مثل جای خالی بانک های خصوصی را در حمایت از بخش خصوصی و تولید پر کرده اند.
قیصی پور با بیان این که شاید بیش از ۵۰ درصد تسهیلات بانکی در بانک های خصوصی باشد، افزود: برای اینکه بتوانیم بانک‌های خصوصی را نسبت به استان متعهد کنیم، طی سال‌های گذشته پیگیری‌های زیادی انجام شد؛ اما کماکان وضعیت نسبت تسهیلات به سپرده‌ها رو به کاهش است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل شرایط موجود، بانک‌های خصوصی هستند، افزود: این بانک‌ها تابع قوانین و مقرراتی در استان نیستند و از قبول هرگونه مسئولیت محلی خودداری می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید بر عملکرد بانک‌های خصوصی نظارت بیشتری صورت بگیرد، گفت: شاید ۵۰ تا ۶۰ درصد سپرده ها در بانک‌های خصوصی باشد و دولت در استان امکان نظارت بر آنها را ندارد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به مکاتبات متعدد استاندار با رئیس کل بانک مرکزی در خصوص انجام نظارت مدیریت اقتصادی استان بر عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات نسبت به سپرده‌ها، گفت: در استان بانک‌هایی هستند که هرچه سپرده دریافت می‌کند در پروژه‌های خارج از استان و در سطح ملی سرمایه گذاری صرف می‌شود.

وی خواستار تعهد بیشتر بانک‌های خصوصی به استان شد و افزود: اگر وضعیت به شکلی باشد که بانک‌های خصوصی به اخذ سپرده اقدام کنند اما مسئولیتی در قبال استان نداشته باشد، باید گفت که این اقتصاد خوزستان است که دچار ضرر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =


دسته‌بندی نشده