افزایش ۱۰ درصدی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در  اندیکا/ طرح روستایی “بدون بیکار” از سوی صندوق کارآفرینی امید اجرا شد

 افزایش ۱۰ درصدی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در  اندیکا/ طرح روستایی “بدون بیکار” از سوی صندوق کارآفرینی امید اجرا شد

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: شهرستان اندیکا جزو مهاجر فرست ترین شهرستان ها بوده و با بررسی وضعیت دو سال گذشته؛ بر اساس آمار و اطلاعات ۵۰ درصد این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است. رضا قیصی پور در نشست بررسی سند توسعه پایدار شهرستان اندیکا

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: شهرستان اندیکا جزو مهاجر فرست ترین شهرستان ها بوده و با بررسی وضعیت دو سال گذشته؛ بر اساس آمار و اطلاعات ۵۰ درصد این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است.

رضا قیصی پور در نشست بررسی سند توسعه پایدار شهرستان اندیکا که در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: پیشینه سند توسعه اندیکا به سال ۹۷ برمی‌گردد و سال ۹۸ با ابلاغ وزیر کشور و استاندار این اقدام صورت گرفت و شهرستان اندیکا به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور شناخته شد با توجه به شاخص هایی که در استان و وضعیت شهرستان اندیکا بود، استاندار موافقت کرد و به وزارت کشور اعلام شد دولت هم مصوب کرد.

قیصی پور گفت: ۹۱ درصد جمعیت شهرستان اندیکا، روستایی و ۹ درصد شهری است. همچنین سهم این شهرستان در وضعیت در صنعت ۴ دهم درصد، در خدمات ۱۱ و ۳ دهم درصد و در کشاورزی حدود ۸۰ درصد است.

وی با اشاره به سرشماری سال ۹۰، گفت: اندیکا جزو مهاجرفرست ترین شهرستان ها بوده و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر و در شرایط فعلی  با بررسی وضعیت دو سال گذشته؛ بر اساس آمار و اطلاعات ۵۰ درصد این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

 قیصی پور افزود: سال گذشته آمار تحت پوشش جمعیت شهرستان، در این دو نهاد خدماتی ۴۰ درصد بود که این رقم امسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی در ادامه با اشاره به به وضعیت امکانات زیر ساختی مثل( آب و برق، جاده و گاز) گفت: علیرغم تاکیدات و پیگیری هایی که در حوزه اشتغال از سوی معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی انجام شده، متاسفانه بهره ای از بخش خصوصی توانمند که بتواند کار بزرگی انجام دهد، نبردیم. البته اقداماتی انجام شده که نتیجه آن در آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان در ادامه گفت: در حوزه زیرساختی، علی‌رغم اینکه با استاندار و دستگاه‌های اجرایی، جلسات متعددی برای انجام اقدامات داشتیم و تاکید بر انجام مصوبات جلسات شد اما به جز اقدامات شرکت گاز،  در دیگر دستگاه‌ها اتفاقی نیفتاده است.

قیصی پور اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید گزارش سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ را اعلام کنند تا با جدیت، حوزه زیرساخت‌ها و عمرانی را پیگیری کنیم.

این مقام اقتصادی استان با اشاره به بخش اشتغال سند توسعه این شهرستان و انجام برخی از طرح ها از سوی  بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت برای اجرای  ۱۱۴ طرح، کمک کرده‌است، تسهیلاتی داده  و برخی از طرح  ها به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی همچنین به اجرای طرح روستایی “بدون بیکار” توسط صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: صندوق کمک های بسیاری در راستای توسعه شهرستان اندیکا انجام داده است.

قیصی پور به بخشی از طرح های اجرا شده و درصد پیشرفت فیزیکی آن ها پرداخت و گفت: در روستای “سربازار” شهرستان اندیکا در حوزه صنایع دستی و شیلات کار شده است. همچنین احداث و بهره‌برداری موسسه بوم گردی شیرین بهار انجام شده، بوم گردی شهرک طالقانی ۷۰ درصد پیشرفت داشته و نیاز به تسهیلات برای تکمیل آن است.  بین راهی آبژدان ۲۵ درصد پیشرفت داشته، احداث گلخانه ۷ هزار متری از محل اعتبارات روستایی کمک کردیم که در حال ساخت است. در دو روستای سوسن و سرخاب با هدف گردشگری، طرح هایی مصوب شد و کارهایی هم انجام شده که پیگیری آن از طریق میراث فرهنگی شهرستان بوده اما در جهت پیگیری ها، اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری ادامه داد: در مجموع تسهیلاتی که از محل روستایی پرداخت شده حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده که این رقم با توجه به حجم و مشکلاتی که وجود دارد خیلی کم است.

وی با بیان این که کمیته امداد هم مرکز قالی بافی راه‌اندازی کرده‌، در خصوص دستگاه های اجرایی که اقدامات موثری انجام داده اند، گفت: دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید با وجود مشکلاتی که داشتند اما کار را به نحو احسنت پیش برده اند. البته نباید غافل از این بود که یکی از مشکلات عمده به خود متقاضیان نیز برمی گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 1 =


دسته‌بندی نشده