کد خبر : 6473
تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۰۳

آیین تشییع سردار دلها با قلم و تصویر قابل وصف نبود

آیین تشییع سردار دلها با قلم و تصویر قابل وصف نبود

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_یادداشت_حدیث کریمی_ افراد برجسته و بزرگ ایرانی بسیاری از ادوار گذشته تاکنون از بین ما پرکشیدند، برخی طعمه ترور شدند و برخی به شکلی دیگر، برخی در بیداری و برخی در خواب؛ اما ۱۳ دی ماه ۹۸ زمانی که همه در خواب بودیم، سراسر جهان با درج خبری با عنوان:

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_یادداشت_حدیث کریمی_ افراد برجسته و بزرگ ایرانی بسیاری از ادوار گذشته تاکنون از بین ما پرکشیدند، برخی طعمه ترور شدند و برخی به شکلی دیگر، برخی در بیداری و برخی در خواب؛ اما ۱۳ دی ماه ۹۸ زمانی که همه در خواب بودیم، سراسر جهان با درج خبری با عنوان: سردار ایرانی ترور شد، یک فرمانده ایرانی در عراق مورد ترور قرار گرفت و… اخباری این چنین، از خواب بیدار شد.

 

نفس ها در سینه حبس شده بود تا ببینند آیا خبر تائید می شود یا خیر؟ که ناگهان اعلام شد: *سردار دل ها به شهادت رسید؛* آن هم در یک ترور توسط پهپادهای آمریکایی در خاک عراق.
این حادثه آنقدر تلخ بود که مردمان ولایتمدار ایران بزرگ، انگار صحنه های هشت سال دفاع مقدس را دوباره جلوی چشمان خود دیده اند.

در تمام کشور عزای عمومی برپا شد و هر کسی به نوبه خود به عزای سردار دلها نشست، یک زن لر برای سردار نوحه خواند، پسر بچه ای عکس سردار را به آغوش کوچک خود می کشید و ناله و اشک می ریخت و می گفت: “سردار بیا ما را تنها نگذار” جمله ی کوتاه این پسر بچه، حرف دل تمام ملت ایران، سوریه، لبنان و عراق بود، زیرا دشمنان می دانستند فرشته نجات چه ملت هایی را مورد ترور قرار دادند، آن هم ناجوانمردانه!
زیرا نتوانستند رودر رو و در میدان های جنگی که داعش را با همراهی رزمندگان از سوریه و عراق نابود کرده، بایستند، اما شبانه و بزدلانه آن هم با کمک پهپاد این حمله را انجام دادند.

سردار را در عراق همچو پروانه بر روی دستانشان در حرم آقا امام حسین ( ع) طواف داده و بعد هم به خوزستان آوردند‌. پایتخت شهدای ایران، میزبان پیکر مطهر شهید والامقام سردار دل ها بود؛ به گونه ای که از روزهای قبل، از شهرها و استان های دیگر، کاروان کاروان، خود را به استان خوزستان و شهر اهواز رساندند تا بگویند: ” سردار؛ ما همچنان پیرو و ادامه دهنده راهت هستیم.”


اینجا در خاک خوزستان، کوچک، بزرگ، مرد و زن، کودک، نوجوان، جوان همه و همه صف های فشرده به هم را تشکیل دادند تا دشمن بداند “حاج قاسم ها در ایران بیشمارند.” و با اینکه گلی از بوستان ما را برچیدی که همچون او نیست اما هستند کسانی که بتوانند گام های بلند و استواری در راه تحقق اهدافش بردارند.

این شور و عشق چنان بود که وصفش به قلم، عکس، فیلم و روزنامه، سایت و تلویزیون قد نمی دهد زیرا احساس و ارادت دوست داران ایشان به گونه ای بود که خیلی ها یادشان رفت از کجا به اینجا آمدند؛ سردار دل ها و مرد میدان به زادگاهش رسید . در کرمان به گونه ای استقبال زیاد بود که امکان خاکسپاری اش نبود و به روز دیگر موکول شد، اما مردم عاشق و پیرو حاج قاسم ماندند تا عهد و وفای خود را پیوند دهند و به دشمن بگویند: ” ما عزادار فرمانده پرافتخارمان هستیم”.

اینجا پایان خط امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیست، بلکه مقاومت ها هزاران برابر شده تا بتوانیم قدم هایمان را استوارتر بر زمین بگذاریم و ریشه رژیم های خونخوار و جنایتکار را از زمین برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =


دسته‌بندی نشده