کد خبر : 260
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

تشریح عملکرد حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

تشریح عملکرد حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، دکتر مهران ورناصری در خصوص پیگیری تکمیل پروژه‌های عمرانی طرح تحول نظام سلامت در سال گذشته اذعان داشت: در خصوص توسعه تخت هایICU  در بیمارستان های دانشگاهی در سال ۹۲، ۲۵۰ تخت بوده است که این میزان در انتهای سال ۹۶ به ۳۱۴ تخت ارتقاء یافته است. (۶۴ تخت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، دکتر مهران ورناصری در خصوص پیگیری تکمیل پروژه‌های عمرانی طرح تحول نظام سلامت در سال گذشته اذعان داشت: در خصوص توسعه تخت هایICU  در بیمارستان های دانشگاهی در سال ۹۲، ۲۵۰ تخت بوده است که این میزان در انتهای سال ۹۶ به ۳۱۴ تخت ارتقاء یافته است. (۶۴ تخت افزایش در تعداد تخت‌های فعال ICU  که از این تعداد ۲۳ تخت در سال ۹۶ افزوده شده است). لازم به ذکر است که بخش ICU  بیمارستان شهدا ایذه با ۱۲ تخت و بخشICU  بیمارستان مادر رامهرمز با ۶ تخت آماده بهره برداری است که پس از تامین نیرو به ظرفیت تخت‌های فعالICU  اضافه خواهد شد؛ در مورد NICU در بیمارستان‌های دانشگاهی،در سال ۹۲ ، ۷۲ تخت  بوده است که این میزان در انتهای سال ۹۶ به ۱۱۵ تخت ارتقاء یافته است.

وی در خصوص برنامه ارتقاء هتلینگ به بازسازی  ۱۰۶ بخش از مجموع ۲۰۴ بخش موجود در بیمارستان ها دانشگاه اشاره کرد و گفت: در زمینه طب سنتی تاسیس اولین سلامتکده طب سنتی و همچنین در زمینه پرستاری در منزل در راستای رویکرد پرستاری جامعه نگر تاکنون ۷ مرکز پرستاری در منزل در بخش خصوصی در اهواز(۴مرکز) و شهرستان های مسجدسلیمان ، ایذه و ماهشهر ( هر کدام یک مرکز ) در سال گذشته شروع به کار نموده اند.

ورناصری در بخش دیگری به کد ۷۲۴ اشاره کرد و اذعان داشت :راه اندازی واحد پیشگیری و درمان سکته مغزی در بیمارستان گلستان اهواز در سال ۹۵ و ادامه فعالیت واحد نامبرده در سال ۹۶ جهت پیشگیری از مرگ و میر بیماران سکته مغزی.(کد ۷۲۴) و همچنین راه اندازی واحد پیشگیری و درمان سکته های قلبی در بیمارستان امام خمینی اهواز در سال ۹۵ و ادامه فعالیت واحد نامبرده در سال ۹۶ جهت پیشگیری از مرگ و میر بیماران قلبی عروقی . (کد ۲۴۷) از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی علوم پزشکی اهواز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − دو =


دسته‌بندی نشده