کد خبر : 16369
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

شهردار اهواز در بازدید از طرح‌های زیست محیطی فولاد خوزستان:

شرکت فولاد خوزستان فعل توانستن را در حوزه محیط زیست و نظم ساختاری صرف نموده است

شرکت فولاد خوزستان فعل توانستن را در حوزه محیط زیست و نظم ساختاری صرف نموده است
رضا امینی شهردار اهواز در بازدید از طرح‌های زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان همچون طرح جنگل ۲۴ هکتاری و ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان که روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: شرکت فولاد خوزستان یکی از قطب‌های صنعتی استان و کشور است. این شرکت فعل توانستن را در حوزه محیط زیست و نظم ساختاری صرف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، رضاامینی تصریح کرد: قطعه زمینی به مساحت ۲۴ هکتار با تلاش فولاد خوزستان در حال احیا و تبدیل به پارک شهری است. اتفاقی که در احیای زمین‌های موات و آلوده به مواد تولیدی صنعتی از سوی فولاد خوزستان رقم خورده است و با خاک‌برداری‌های عمیق و اصلاح خاک، توانسته اند درختانی مثمر را به صورت قطعه‌بندی از نوع‌های مختلف کنارستان، توتستان و نخلستان کشت نموده و فضای تفرجگاهی مناسبی طراحی و در حال اجرا است.

وی افزود: با مذاکراتی که با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان رقم خورد، قرار شد در اقدامی مشترک، ظرفیت‌های شهرداری و فولاد خوزستان به اشتراک گذاشته شود. امیدواریم با هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی، خدمات را از لحاظ کیفی و کمی، برای مردم بیشتر کنیم. این ظرفیت با دانش فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی، ماشین‌آلات مورد نیاز و بخش‌های مختلفی که با وظایف شهرداری ارتباط دارد، ارزشمند است.
شهردار اهواز گفت: استانی که بیش از چهل درصد منابع کشور را تامین می‌کند، باید به گونه‌ای اداره شود که اعتقاد دینی و اسلامی مردم را تقویت نماید. به لحاظ وسعت، اهواز سومین کلانشهر کشور است. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در اهواز وجود دارد، به دلیل مهاجرات از شهرهای اطراف استان، نبود تعلق خاطر نسبت به این شهر است. باید از ظرفیت‌های مغفول و بخش خصوصی استفاده شود.
امینی ادامه داد: پل فولاد از نظر تقسیمات شهری، در شهرستان کارون قرار دارد. تمامی طرح بازسازی پل فولاد، ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت که ۴۰ میلیارد ریال آن را شرکت فولاد خوزستان تامین نموده است.
وی گفت: شرکت فولاد خوزستان فعالیت‌های بسیاری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد که با استفاده از ظرفیت رادیو شهر که زیر نظر شهرداری اداره می‌شود، می‌توان فعالیت‌های فولادخوزستان بازتاب داده شود.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: مهم ترین چالش‌های صنعت فولاد، محدود و رو به اتمام بودن معادن سنگ آهن در داخل کشور و محدودیت مصرف برق می‌باشند. در این راستا، احداث نیروگاه در دستور کار شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته است. گاز در فولاد خوزستان، یک تکنولوژی تولید بوده و سوخت مصرفی نیست. در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های گازی، ۳۰۰ هزار تن تولید محصول فولاد خوزستان را کاهش داده است. تصفیه خانه فولاد خوزستان، بجز فولاد خوزستان، منطقه مهدیس اهواز و شهرستان کارون را آب‌رسانی می‌نماید.
وی افزود: به خاطر مجاورت با شهرستان کارون و اهواز، افقی برای توسعه شرکت فولاد خوزستان برای سال ۱۴۱۰ تعیین شده که ظرفیت تولید را تا ۱۳/۶ میلیون تن افزایش می دهد. هم اکنون نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه‌ای در فولاد خوزستان تعریف شده که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
ابراهیمی گفت: پروژه RO با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب، آب صنعتی را تصفیه می‌نماید. پروژه‌های متفاوتی همچون وین فنسینگ (توری باد) با هزینه ۸۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که ۲۸ متر ارتفاع و ۴۰ هکتار را پوشش می دهد و از بادبردگی مواد اولیه و انتقال غبار پیشگیری می‌نماید.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان سخنان خود گفت: از جمله اقدامات شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی، ساخت ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان با فراهم سازی فضایی برای ورزش نونهالان، نوجوانان و جوانان، ساخت و ترمیم  جاده میان قلعه چنعان و کانتکس، ۶۰۰ میلیارد ریال کمک مالی و تجهیزاتی به بیمارستان‌های درگیر کرونا، ایجاد کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دو طبقه با تجهیزات کامل در روستای قلعه چنعان، احداث و بازسازی پل ششم اهواز، کمک رسانی در زمان سیل خوزستان، زلزله اندیکا و حادثه متروپل آبادان را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 18 =


دسته‌بندی نشده