کد خبر : 1150
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰:۲۳

۹۷ درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی در خوزستان

۹۷ درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی در خوزستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با پیگیری برای موضوع شرکت نیشکر هفت تپه ضمن ابراز امیدواری نسبت به پرداخت حقوق کارگران ظرف دو روز آینده خاطرنشان کرد: وضعیت پرونده متهمان گروه ملی و هفت تپه از دستگاه های قضایی دنبال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با پیگیری برای موضوع شرکت نیشکر هفت تپه ضمن ابراز امیدواری نسبت به پرداخت حقوق کارگران ظرف دو روز آینده خاطرنشان کرد: وضعیت پرونده متهمان گروه ملی و هفت تپه از دستگاه های قضایی دنبال شود و این موضوع را پیگیری می کنیم تا حقوق کارگران پرداخت و مشکلات پیرامون آن نیز رفع شود.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: نرخ بیکاری فصلی برآوردی است و طی سال گذشته ۶۵ هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که این بیانگر رشد قابل توجه اشتغال در استان است.

 

این مقام مسئول در ارتباط منع به کارگیری بازنشستگان در استان، عنوان کرد: در استانداری خوزستان این مصوبه فقط شامل حال معاونت عمرانی می شد و وی بارها استعفا داده که ما به خاطر موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین این موضوع را کمی به تأخیر انداختیم ولی وی از ۲۶ آبان دیگر مسئولیتی ندارند. همچنین  برخی افراد آماده به کار و خدمت شده اند و برای اینکه مصوبه شامل حال آنها می شود یا نه در حال بررسی هستیم. وزیر کشور به همه استان ها ابلاغ کرده که حتی مسئولان دارای مدرک فوق لیسانس نیز با سنوات شغلی ۳۵ سال بازنشسته شوند که ما نیز مجری این سیاست ابلاغی هستیم.

 

شریعتی در ارتباط با اینکه خوزستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده، اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند با ۳.۲ میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با ۸۵۰ میلیون یورو، فولاد شهید جهان آرا با ۳۰۰ میلیون یورو و همچنین فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با ۱.۲ میلیارد دلار در بخش اول (۱.۷ میلیارد دلار در بخش دوم) در حال اجرا است.

 

شریعتی ادامه داد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غرب کارون آماده افتتاح است و بیمارستان های بهبهان، باغملک و دزفول در حال ساخت اند، همچنین کارخانجات قند با همکاری ستاد اجرایی و کارخانه کاغذسازی از جمله مصداق های انجام کارهای اقتصادی بزرگ در خوزستان هستند.

 

وی اظهار کرد: تأمین مواد اولیه برای گروه ملی سال گذشته انجام و حتی از بانک ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانتنامه اخذ و با مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز خرید مواد اولیه خارج از بورس را اخذ کردیم.

 

استاندار خوزستان گفت: با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره کردیم که با توجه به مشکلات گروه ملی این شرکت تولیدات خود را به صورت آزاد و خارج از بورس به فروش برساند؛ واقعا دولت برای حل مشکلات گروه ملی مجوزهایی صادر کرده که برای هیچ کارخانجاتی انجام نشده بود.

 

وی در خصوص بازگشت سهام فولاد اکسین به گروه ملی بیان کرد: سازمان خصوصی در ابتدا راهی به غیر از برگزاری مزایده نداشت و از قبل بارها به بانک هشدار داد ولی با این حال که مزایده برگزار شد باز هم سهام آن به بانک ملی برگشت.

 

استاندار خوزستان با اشاره به جدا کردن فولاد اکسین از فولاد خوزستان عنوان کرد: از همان ابتدا کار اشتباهی بود؛ بنده هم از واگذاری آن به فولاد خوزستان حمایت می کنم ولی باید با رعایت اصول این کار انجام شود.

 

شریعتی یادآور شد: خوزستان در سال گذشته ۹۷ درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی داشت و امسال ۱۵ درصد در زمینه اعتبارات اختصاص داده شده دولت و ۱۸ درصد در اعتبارات تخصیصی مجلس به خوزستان افزایش اعتبار داشتیم.

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 12 =


دسته‌بندی نشده