۵۰ درصد مدارس کانکسی کشور تا دهه فجر امسال جمع آوری می شوند

۵۰ درصد مدارس کانکسی کشور تا دهه فجر امسال جمع آوری می شوند
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۰ درصد مدارس کانکسی شناسایی کشور تا دهه فجر امسال جمع آوری می شوند

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ، حمید رضا خان‌محمدی  شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان در محل تالار امام رضا اهواز بیان کرد: این هفته با چند خیر ملی و شاخص نشست خواهیم داشت و بخشی از اعتباراتی که تخصیص داده نشده از این خیران مطالبه خواهیم کرد تا به خیران استان برای تکمیل مدارس کمک شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس سنگی تا پایان سال ۱۴۰۳ برچیده خواهند شد افزود: بیشتر این مدارس در حاشیه زاگرس قرار دارند.

خان‌محمدی ادامه داد: تمام مدارس کانتینری در کشور به سرعت جمع آوری می شوند و به صورت موقت مدارس کانکسی جایگزین می شود تا مدارس ساختمانی برای آن ها ساخته شود، تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در کشور جمع آوری می شوند.

وی در ادامه با شاره به اینکه خوزستان رتبه نخست را در پرداخت تعهدات مدرسه سازی از سوی خیران در سطح ملی را دارد افزود: ۵۰ درصد مدارس در کشور و ۷۵ درصد مدارس در خوزستان توسط خیران ساختا می شود.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مهم دولت سیزدهم بحث مردمی سازی استافزود: خیران مدرسه ساز نماد مشارکت مردمی هستند،۷۵ درصد پروژه های مدرسه ساز در کشور به صورت مشارکتی ساخته می شوند.
رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه یکهزار و ۸۰۰ پروژه مدرسه سازی در خوزستان وجود دارد افزود:  در سال تحصیلی جاری ۸۸۰ پروژه مدرسه سازی در استان تکمیل می شود.

وی ادامه داد:  ادعا می شود که حقوق زنان در ایران رعایت نمی شود اما می بینیم که۲۰ درصد خیران زنان هستند که نشان می دهد در جامعه دارای جایگاه بالایی هستند که توانستند در این امر سخت فعال باشند.

خان محمدی اظهار داشت: در بدترین شرایط و بحرانی ترین شرایط به واسطه اغتشاشات جشنواره خیران مدرسه ساز  با حضور گسترده مردم در کشور در حال برگزاری است.

در سه سال اخیر با مشارکت خیران مدرسه ساز سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان ساخته شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =


دسته‌بندی نشده