کد خبر : 16564
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۴۲

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز عنوان کرد:

۱۷.۵ درصد مساحت کل اهواز به بازآفرینی شهری مربوط می شود / برای مرمت بناهای تاریخی سه‌گوش و هشت‌بنگله آماده‌ایم / جابجایی بیش از ۲۰۰ منزل پرخطر مسکونی منبع آب

۱۷.۵ درصد مساحت کل اهواز به بازآفرینی شهری مربوط می شود / برای مرمت بناهای تاریخی سه‌گوش و هشت‌بنگله آماده‌ایم / جابجایی بیش از ۲۰۰ منزل پرخطر مسکونی منبع آب
سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: ۱۷.۵ درصد مساحت کل اهواز به بازآفرینی شهری مربوط می شود که از این میزان ۴۰ درصد جمعیت اهواز در محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند که این میزان نیمی از جمعیت کل اهواز است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بهار اهواز، سید نور موسوی روز پنجشنبه در نشست با رسانه های استان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و سایر شهدای انقلاب ، دفاع مقدس و شهدای نظم و امنیت، اظهار داشت: امام خمینی فرمودند مسئولان هر کاری را که انجام می دهند باید برای مردم بیان کنند ؛ ابزار اطلاع رسانی مسئولان بر عهده خبرنگاران به عنوان خط مقدم فضای رسانه ای است.
یکی از ابزار اصلی دشمن استفاده از فضای رسانه است
وی افزود: یکی از ابزار اصلی دشمن استفاده از فضای رسانه در جهت تضعیف عملکرد دولت و‌ حکومت و شاکله نظام است و همین امر وظایف رسانه را سنگین می کند.
رسانه ها نقش موثری در انعکاس رویدادهای مهم کشور را دارند
سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز ادامه داد: رسانه ها نقش موثری در انعکاس رویدادهای مهم کشور را دارند و بی شک خبرنگاران پیشتاز این عرصه بودند که جای قدردانی است.
وی افزود: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز متولی بافت‌های ناکارآمد و محلات کم برخوردار در سطح شهر اهواز است ؛ مساحت شهر اهواز حدود ۱۹ هزار هکتار است که بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته در چند ماه گذشته ، مساحت شهر در سه هزار و ۳۰۰ هکتار محلات بازآفرینی شهری اهواز تصویب شده است.
پروژه های مطالعاتی سطح یک تقویت می شود
موسوی تصریح کرد: این مطالعات در راستای پروژه مطالعاتی سطح یک شهری انجام شده که خود دستاورد بزرگی است ؛ از سال ۹۵ حاشیه‌نشینان از ۶ میلیون به ۱۱ میلیون نفر رسیده است و باتوجه به این شرایط رهبر معظم انقلاب در همان سال تاکید کردند که توجه به پروژه‌ها پراکنده نباشد و به صورت شهرمحور انجام شود.
وی یادآور شد: سال ۱۳۹۷ قانون محلات بازآفرینی شهری ابلاغ شد که تمامی دستگاه‌های اجرایی نمایندگی خود را طی جلسات ستاد بازآفرینی شهری به ریاست فرماندار و دبیری شهردار جلسات متعددی برگزار می کنند.
اهمیت جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان مانند شورای تامین است
سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: اهمیت جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان مانند شورای تامین است و مصوبات این شورا نیز لازم الاجرا است و به همین جهت امسال سعی شد مطالعات سطح یک تقویت شود.
۴۰ درصد جمعیت اهواز در محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می‌کنند
وی افزود: ۱۷.۵ درصد مساحت کل اهواز به بازآفرینی شهری مربوط می شود که از این میزان ۴۰ درصد جمعیت اهواز در محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند که این میزان نیمی از جمعیت کل اهواز است.
موسوی بیان کرد: همچنین مصوبه مهم دیگر این بود که پایلوت برای مناطق ملاشیه ، عین ۲ ، کوی سیاحی و حصیرآباد از ۶۲ محله مصوب بازافرینی شهری در نظر گرفته شده که تکالیف ۱۷ دستگاه را مشخص و به تصویب کمیسیون ستاد بازآفرینی شهری رسید و این مصوبات در ستاد بازآفرینی استان نیز تصویب شده است.
۳۰ درصد منابع دستگاه‌ها باید به بازآفرینی شهری اختصاص یابد
وی اظهار داشت: بر اساس قانون ، ۳۰ درصد منابع دستگاه ها باید به بازآفرینی شهری اختصاص پیدا کند و ۷۰ درصد نیز دولت در نظر می گیرد . در این راستا مطالعات خوبی انجام شده است .
سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: همچنین ورودی‌های پنج گانه شهر اهواز یکی از مطالبات جدی مردم است ؛ در حال حاضر ورودی اهواز – اندیمشک، اهواز – حمیدیه و اهواز – خرمشهر تکمیل شده و عملیات اجرایی نیز در برخی از ورودی ها آغاز شده است.
اجرای طراح پارک‌های آموزش ترافیک
وی ادامه داد: همچنین طراح پارک‌های آموزش ترافیک یکی دیگر از اقدامات مهم است که به صورت مدرن در چهار مرحله انجام شده است.
موسوی گفت: مطالعات در زمینه تابلوهای مسیر شهری نیز انجام شده است.
احصای قیر رایگان بازارفنی شهری از اقدامات بزرگ سازمان
وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم که از پروژه های ملی بوده و برای تمام شهرها پیش بینی شده و بودجه ای که است که منابع آن را دولت تامین می کند ، احصای قیر رایگان بازارفنی شهری است.
جذب چهار هزار تن قیر رایگان بزرگترین دستاورد عمرانی اهواز
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توانستیم حدود چهار هزار تن قیر رایگان بگیریم و تحویل چهار منطقه بدهیم تغییرات چشمگیری در حوزه آسفالت شاهد بودیم.
موسوی بیان کرد: شهرداری که به مباحث فرهنگی و اجتماعی ورود کرده باشد موفق است ؛ شهر تنها متعلق به افراد سالم نیست بلکه جامعه معلولان نیز حق زندگی و دریافت خدمات شهری دارند که در این زمینه برای ۱۵۰ هزار متر مربع در هشت منطقه طراحی پیاده‌رو همسان سازی – مناسب سازی انجام شده است.  احداث ایستگاه پرونده مهاجر و اسکله آبی  وی یادآور شد : اکنون ایستگاه پرنده مهاجر در پل سفید ، احداث چندین محله مکث ، احداث اسکله آبی ، سیاست اصلی مسقف کردن بازار کاوه ، طلافروشان، سلمان فارسی فارسی ، طرح توسعه محله عامری، احداث کفپوش خیابان ها ، سند توسعه و راهبردی خیابان نهج البلاغه و جابجایی ۲۲۰ خانوار در منطقه منبع آب در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی بیان کرد: همچنین یکی از مواردی که مدت هاست پیگیر آن هستیم احیای تک بناهای میراث فرهنگی،‌ نظیر هشت‌بنگله و دانشکده سه گوش است که در حال از بین رفتن هستند در حالی که هویت هر شهر به تاریخ معماری است و دست ما امانت است ؛ اکنون حاضر هستیم که با هر شرایطی که راه آهن و دانشگاه شهید چمران در نظر بگیرند این بناها را مرمت کنیم.

وی گفت: متاسفانه چندین بار جلسه و مزایده ملی برای واگذاری این بناهای تاریخی بی نتیجه بوده در حال که اعلام کردیم حاضریم با هزینه خود این بناها را مرمت کنیم.

 

نخستین نشست خبری سید نور موسوی سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با رسانه های استان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد و در پایان از خبرنگاران تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 8 =


دسته‌بندی نشده