کد خبر : 18021
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

گرامیداشت نهم دیماه در لالی

گرامیداشت نهم دیماه در لالی
گراميداشت نهم ديماه در شهرستان لالي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين شيخ رضا حيدري، استاد سطوح عالي و حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد شامل اين شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به‌نقل از خوزنا در مراسمی که باهدف بزرگداشت حماسه نهم دیماه در مسجد جامع شهر لالی با حضور اقشار مختلف مردم، نوجوانان و جوانان و مسئولان شهرستان برگزارشد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری از علمای خوزستان و استاد سطوح عالی حوزه و مدرس مقاطع تکمیلی دانشگاه به سخنرانی پرداخت.
حیدری با اشاره به دستور قرآن کریم مبنی بر یادآوری و یادبود《 ایام الله》به تبیین معنای یوم الله  پرداخت و روز نهم دیماه سال ۸۸ را یکی از آن روزها دانست و گفت: 《 نهم دیماه در تاریخ تاریخ کشور ما و روزشمار انقلاب شکوهمند اسلامی ما، نقطه کانونی و نقطه عطف است و اهمیت آن برای کسانی که در آن ایام دست اندرکار بودند و مسئولیتی داشتند و حوادث را رصد می کردند واضح تر است》.

این استاد دانشگاه با بیان خاطره ای از ششم، و هشتم دیماه سال ۸۸ که در دوران مسئولیت وی در نهاد رهبری داشگاه صنعت نفت بوده است گفت: 《اگرچه ۹ دیماه در سطح ملی مشهور شد اما در اهواز دانشجویان، حوزویان و مردم در هفتم دیماه و هشتم دیماه بیرون آمدند و البته در برخی شهرستانهای دیگر هم همینطور بود》.
این محقق خوزستانی روز نهم دیماه سال ۸۸ را روز ظهور و بروز بصیرت مردم، حق بینی مردم، دشمن شناسی مردم دانست که با امام و رهبر خود میثاق دوباره بستند.
وی با اشاره به لزوم تبیین و تشریح حوادث تاریخی برای نسل نوجوان و جوان و دانش آموزان به انواع جنگ هایی که دشمنان بر ملت ما تحمیل کردند اشاره کرد و گفت: باید ابعاد جنگ ترکیبی دشمنان را برای  نسل جدید بیان کنیم.

نویسنده کتاب علامه شیخ یعقوب بختیاری: با برشمردن افتخارات مردم انقلابی و رشید لالی ، برخی از آن افتخارات را برای همه ملت ایران و جهان زبانزد دانست و گفت:《 یک نمونه اش سردار سرافراز سپاه اسلام  حاج آقا دکتر محسن رضایی است. ایشان فرزندی از فرزندان شما و برادری از برادران شما است که برای همه ما مایه افتخار است.》
وی در بخش پایانی سخنان خود، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، به پیشینه روشنگری علما و امام راحل درباره خطر غده سرطانی اسرائیل پرداخت.

این مراسم با سردادن شعارهای انقلابی و قرائت قطعنامه به پایان رسید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − سه =


دسته‌بندی نشده