کد خبر : 1478
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

کلنگ زنی پروژه عمرانی و اقتصادی بندر امام در دهه فجر

کلنگ زنی پروژه عمرانی و اقتصادی بندر امام در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، شهردار بندر امام خمینی با اشاره به قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:در ۲۲ بهمن امسال بزرگترین پروژه ی شهرداری های جنوب غرب کشور در بندر امام خمینی کنک زنی خواهد شد.  شروع به کار بلوار ۴۵ متری محمد عبیاوی با اشاره به ظرفیت ها

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، شهردار بندر امام خمینی با اشاره به قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:در ۲۲ بهمن امسال بزرگترین پروژه ی شهرداری های جنوب غرب کشور در بندر امام خمینی کنک زنی خواهد شد.

 شروع به کار بلوار ۴۵ متری

محمد عبیاوی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر به فرد و غیرقابل قیاس بندر امام بیان داشت: وجود اداره کل بنادر و دریانوردی استان و ۲۲ پتروشیمی فعال، این منطقه را نسبت به سایر شهرهای استان متمایز کرده است که ما با استفاده از این فرصت یکی از معضلات این منطقه عبور دو محور مواصلاتی از مرکز این شهر است که این امر باعث شده در تمام ساعات شبانه روز شاهد عبور خودروهای سنگین در شهر باشیم.این مساله تخریب زیرساخت های شهری و در پاره ای اوقات تلفات انسانی را به دنبال داشته است. بنابراین برای رفع این مشکل پروژه احداث بلوار ۴۵ متری در درون شهر را طراحی کردیم که اعتبار این پروژه ۴۰ میلیارد تومان است .این پروزه با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شهردای بندر امام  در ۲۲ بهمن امسال کنگ زنی خواهد شد این در حالی است که پیش از این این اداره کل کمترین سهمی در توسعه و عمران شهری بندر امام نداشت.

کنگ زنی زیرگذر عابرپیاده

شهردار بندر امام به یکی دیگر از پروژه های عمرانی این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات ترافیکی  این شهر تردد شهروندان از اتوبان ۵۰ متری صدوقی به منطقه بلوکی ها است. تلفات جانی و اختلال در حرکت روان خودروها  از جمله آسیب ها وجود این اتوبان بود. بر این اساس برای نخستین بار در استان خوزستان تصمیم به احداث زیرگذر عابر پیاده با اجرای مجتمع تجاری گرفتیم.

 

 بازار صدوقی با متراژ ۸ هزار متر مربع

عبیاوی در ادامه به احداث یک بازار مسقف و سرپوشیده به عنوان بازار مرکزی شهر با هدف دسترسی آسان تر شهروندان به مراکز خرید اشاره کرد

وی در ادامه گفت: این پروژه از خیابان امام اهواز الگو گرفته شده است که سعی برآن شده با حفظ معماری سنتی و تکنولوژی نوین نیز در آن به کار گرفته شود. هزینه این پروژه نیز ۱۲ میلیارد تومان برآورده شده است.

شهردار بندر امام به موضوع ساماندهی دستفروشان در بازار قدیمی صدوقی اشاره کرد و عنوان کرد: ۲۵۰ دستفروش در این بازار فعال هستند که قرار است در جوار همین محل بازار جدیدی به مساحت ۸ هزار متر مربع احداث شود که طی هفته آینده کار زیرساختی این پروژه آغاز شود.

وی در ادامه گفت: با بهره برداری از این پروژه دستفروشان دارای غرفه می شوند و موضوع دستفروشی در حوزه میوه و تره و بار برای همیشه برطرف خواهد شد.

 

احداث پارک ۵۰ هکتاری

شهردار بندر امام : با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در بندر امام برای افزایش سرانه فضای سبز احداث پارک بزرگی به مساحت ۵۰ هکتار در ورودی شهر از آبادان در دستور کار قرار گرفت، همچنین فاز اول این پروژه نیز با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در حال احداث است. این پروژه یکی از پروژه های زیرساختی بندر امام به حساب می آید که اعتبار آن نیز بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.

شهردار بندر امام گفت: با توجه محدودیت منابع مالی و مشکلات انباشته این شهرداری چاره ای جز استفاده از ظرفیت های سازمان های موجود در این منطقه نداریم. این در حالی است که قبل از این دوره شاهد مشارکت هایی از  دیگر سازمان ها در توسعه و عمران شهر نبودیم.

منبع: انعکاس خوزستان

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =


دسته‌بندی نشده