کد خبر : 15991
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۳:۲۷

کشف ذخایر عظیم لیتیوم/ اذعان «معاریو» به پیشرفت اقتصادی ایران در خاورمیانه

کشف ذخایر عظیم لیتیوم/ اذعان «معاریو» به پیشرفت اقتصادی ایران در خاورمیانه
روزنامه عبری "معاریو" گزارش داده است که: پیش‌بینی می‌شود به زودی موقعیت اقتصادی و نفوذ ژئوپلیتیک ایران در خاورمیانه به شدت افزایش یابد؛ همه اینها پس از کشف ذخایر عظیم لیتیوم حاوی ۸.۵ میلیون تن، دومین ذخایر بزرگ جهان پس از شیلی در منطقه همدان است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ روزنامه عبری “معاریو” درباره اثرات شگرف کشف ذخایر عظیم لیتیوم در ایران گزارش داده است که: ایران در حال دستیابی به یک پیشرفت در خاورمیانه نه از نقطه نظر نظامی-امنیتی بلکه اقتصادی است.

پیش‌بینی می‌شود به زودی موقعیت اقتصادی و نفوذ ژئوپلیتیک ایران به شدت افزایش یابد؛ همه اینها پس از کشف ذخایر عظیم لیتیوم حاوی ۸.۵ میلیون تن، دومین ذخایر بزرگ جهان پس از شیلی در منطقه همدان است.

این کشف ممکن است اثرات فوق‌العاده‌ای بر اقتصاد ایران بگذارد و ظاهراً اثربخشی تحریم‌های اعمال شده بر آن را از بین ببرد.

موضوعی که انتظار می‌رود که توازن قوای منطقه‌ای را به هم بزند و به ایران قدرت بی‌سابقه و موقعیت ژئوپلیتیکی و اقتصادی بدهد.

این کشف می‌تواند بر بازارهای انرژی و معدن جهانی و همچنین صنعت جهانی باتری و خودروهای الکتریکی تأثیر زیادی بگذارد؛ انتظار می‌رود همه اینها به نوبه خود منجر به تغییرات گسترده در اقتصاد و سیاست جهانی شود و مرکز ثقل را به خاورمیانه بازگرداند.

کشف ذخایر لیتیوم یک نقطه عطف حیاتی در بازار انرژی و بازار جهانی معدن است، کشفی که فرصت‌های نادر و عظیم اقتصادی و انرژی را برای دولت ایران به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 6 =


دسته‌بندی نشده