کد خبر : 14932
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۵۱

کارگاه آموزشی ازدواج موفق و پایدار در آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران میبد برگزار شد

کارگاه آموزشی ازدواج موفق و پایدار در آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران میبد برگزار شد
به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی ازدواج موفق و پایدار در آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران میبد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد، این کارگاه آموزشی با عنوان کارگاه « ازدواج موفق،به هنگام،آسان وپایدار» با حضور دانشجویان و از سوی موسسه «حال خوب زندگی» و با همکاری کادر مدیریت و روابط عمومی آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران میبد برگزار گردید.

کارشناس ارشد مشاوره در جمع دانشجویان با بیان مطالبی در باره آشنایی‌های پیش از ازدواج گفت: شرایط ازدواج در هر محله و منطقه و فرهنگی  با هم تفاوت دارد، همچنین زمان و چگونگی آشنایی پیش از ازدواج نیز با توجه به فرهنگ شهرها متفاوت است و مهم این است که طرفین ازدواج با توجه به زمانی که در اختیار دارند از همدیگر شناخت پیدا کنند.

سمیه ذوالفقاری با بیان اینکه در مواقع خواستگاری و آشنایی سوالات درست از سوی دختر و پسر پرسیده نمیشود ، افزود: گاهی می‌ترسند سوال خود را بپرسند چون از جوابی که ممکن است ، دریافت کنند می‌ترسند و یا می‌ترسند همان سوال از خودشان نیز پرسیده شود.

وی اضافه کرد: سوالاتی که در زمان خواستگاری و آشنایی دختر و پسر قبل از ازدواج از هم می پرسند نباید جواب کلی «نه» و «بله» داشته باشد ، باید به گونه‌ای سوال شود که در پاسخ آن جوابی داده شود.

کارشناس ارشد مشاوره مورد توجه قرار دادن ظاهر طرف مخالف و مهم نبودن ویژگیهای شخصیتی وی را اشتباه رایج قبل از ازدواج بیان کرد و گفت: لازم است هم  ظاهر و هم ویژگیهای شخصیتی و رفتاری طرف مقابل و همچنین اعتقادات مذهبی ، فکری ، سیاسی ، مالی و روابطی که در میان افراد خانواده وی حاکم است نیز مورد توجه قرار گیرد و در مورد آن تحقیق شود.

وی همچنین عاداتی از جمله اهل مطالعه و ورزش بودن و سفر بودن که هر دختر و پسری دارد را نیز یادآور شد و اظهار کرد : در مورد این عادت‌ها نیز  باید از همدیگر سوال کنند و از در کنار هم گذاشتن مجموع آنچه مورد توجه سوال و تحقیق قرار داده‌اند برای یک انتخاب درست نتیجه گیری کنند.

مسئول موسسه حال خوب زندگی نیز با بیان فعالیت‌های این موسسه مرتبط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این موسسه علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مهارتهای زندگی و مباحث مرتبط به قبل از ازدواج ، تحکیم خانواده و بلوغ نوجوان ، اجرا کننده طرحهای غربالگری بینایی ، تنبلی چشم و شنوایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال و پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی نیز می‌باشد.

افسر زارعی اظهار کرد : این موسسه از سال ۹۰ با نام «اندیشه مطهر» شروع به کار کرد و از ۶ ماه پیش با نام «حال خوب زندگی» به عنوان جمعیت همیاران و زیر مجموعه اداره بهزیستی ارایه دهنده خدمات یاد شده به مردم در همه محلات شهر است.

کارگاه « ازدواج موفق،به هنگام،آسان وپایدار» با دایر شدن ایستگاههای سلامت روان و بهداشت و با حضور کارشناس تغذیه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان میبد همراه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =


دسته‌بندی نشده