کد خبر : 16780
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

چطور با وجود این همه مشکلات نزدیک قله قرار داریم؟

چطور با وجود این همه مشکلات نزدیک قله قرار داریم؟
اکنون ایران از یک مسیر بسیار غیرمعمول (که نه شامل ساخت سلاح می‌شود و نه شامل اعانه‌گرفتن از قدرت‌های بزرگ) یک قدرت هسته‌ای نوآور است که هر تصمیم سیاسی بگیرد، قدرت فنی دستیابی به آن را دارد و جهان نیز با این حقیقت کنار آمده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ بیش از دو دهه است که دشمنان ایران تلاش کرده‌اند ایران را از داشتن یک برنامه هسته‌ای صنعتی شده منصرف کنند نه به این دلیل که فکر می‌کردند ایران روزی سلاح هسته‌ای خواهد ساخت، بلکه به این دلیل که می‌دانستند برنامه هسته‌ای به‌عنوان یک صنعت مادر کشور را رشد خواهد داد، عزت ملی را افزون‌تر خواهد کرد و از همه مهم‌تر وضعیت ژئوپلتیکی ایران به نحو جهشی ارتقا خواهد داد.

اکنون ایران از یک مسیر بسیار غیرمعمول (که نه شامل ساخت سلاح می‌شود و نه شامل اعانه‌گرفتن از قدرت‌های بزرگ) یک قدرت هسته‌ای نوآور است که هر تصمیم سیاسی بگیرد، قدرت فنی دستیابی به آن را دارد و جهان نیز با این حقیقت کنار آمده است. این از گام اول.

دومین گام رسیدن ایران به قله را زمانی می‌توان درک کرد که به برنامه منطقه‌ای ایران نگاه کنیم. شهادت شهید سلیمانی از دید غربی‌ها باید کمر این برنامه را می‌شکست اما اکنون خود معترفند و روزانه با این حقیقت زندگی می‌کنند که سطح لایه اجتماعی، در ایجاد دوقطبی اقتصاد- مقاومت در کشورهای منطقه شکست خورده‌اند و تمایل اجتماعی بی‌سابقه‌ای در منطقه به مبارزه با اسراییل و آمریکا ایجاد شده است.

در سطح سیاسی هم تعداد دولت‌های حامی مقاومت در منطقه از هر زمان دیگری در چند دهه گذشته و حتی اوج دوران نقش‌آفرینی شهید سلیمانی بیشتر است.

 

  • نویسنده : مهدی محمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =


دسته‌بندی نشده