کد خبر : 16841
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز خبر داد:

٣ هزار و ۴٧٨ فقره انشعاب غیرمجاز در اهواز شناسایی و جمع آوری شد

٣ هزار و ۴٧٨ فقره انشعاب غیرمجاز در اهواز شناسایی و جمع آوری شد
مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز از شناسایی و جمع آوری ٣ هزار و ۴٧٨ فقره انشعاب غیر مجاز طی ۵ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا کلانشهر اهواز، دکتر افشین حاتمی با اشاره به اینکه استفاده از انشعاب غیرمجاز، باعث افزایش هدر رفت آب و اختلال در فشار شبکه توزیع می شود، گفت: هدر رفت آب معمولا ناشی از شکستگی ها و انشعابات غیرمجاز بوده، که سهم انشعابات غیر مجاز و اعمال تخلف در کنتورهای آب بسیار زیاد و ضررده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صرفه جویی بیش از ۴٢٢ هزار و ١۶۵ مترمکعب آب گفت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز در صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب نیز تاثیر بسزایی داشته است. حاتمی بیان کرد:از مهمترین رسالت های مجموعه آبفا اهواز توزیع آب شرب بهداشتی و پایدار با فشار مطلوب میان شهروندان است که در این راستا هرگونه تخلف در نصب انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع آوری خواهد شد.

گفتنی است انشعابات غیر مجاز بدلیل ورود آلودگی ها و انشعاب گیری غیر اصولی تاثیر مستقیم در کاهش طول عمر شبکه توزیع دارد.

مدیر آبفا اهواز با بیان این مطلب که ورود آلودگی، ایجاد نوسان در شبکه توزیع و کاهش فشار آب از مهمترین آثار منفی نصب انشعاب‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: شبکه اصلی آب در اهواز از نظر شاخص های کیفی شرایط مطلوبی دارد ولیکن وقتی انشعاب غیرمجاز بر روی شبکه نصب می شود، پس از مکش آب توسط پمپ ها به دلیل استاندارد نبودن انشعاب، آلودگی وارد خطوط ‌شده و شبکه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر حاتمی همچنین با اشاره به اینکه ۴٨٢ مورد اعمال تخلف در کنتورهای آب شناسایی شد، گفت: کلیه این کنتورها نیز شناسایی و جمع آوی شدند.

وی یادآور شد: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز و یا دستکاری کنتورهای آب مراتب را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ١٢٢ به مجموعه آبفا اهواز اطلاع دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 17 =


دسته‌بندی نشده