کد خبر : 17012
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

خبرنگار:حدیث کریمی

هفته دفاع مقدس امسال با شعار “ما متحدیم” و “جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز” برگزار می شود/۷۶۰ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان اجرا می شود

هفته دفاع مقدس امسال با شعار “ما متحدیم” و “جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز” برگزار می شود/۷۶۰ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان اجرا می شود
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار"ما متحدیم" و "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، سردار نعمت الله باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز سه شنبه ۲۸شهریورماه در محل سالن جلسات مجموعه فجراهواز برگزارشد، بااشاره به اینکه در مجموع ۲۳۰۰ فعالیت و ۷۶۰ ویژه برنامه برای هفته دفاع مقدس در سراسر استان اجرا می شود گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس را از مهمترین برنامه‌های این هفته بیان کرد.

 

وی اظهارکرد: عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس شامل؛ پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت معنوین، ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی، زنان، خانواده، سلامت، شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی، دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف سربازان، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، نیروهای مسلح بسیجیان، جهادگران، روحانیون عشایر، روستاییان، پیشمرگان کرد مسلمان، فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان می باشند که این برنامه ها از ۳۱شهریورماه تا ۷مهرماه جاری نیز برگزار می شوند.

 

جانشین فرمانده سپاه خورستان بابیان اینکه بزرگداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس را با محوریت شعارهای «ما متحدیم» و «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» برگزار خواهیم کرد. در هفته دفاع مقدس ، ۲۶۰ یادواره شهدای دفاع مقدس برنامه ریزی شده است و ۱۹ همایش در سطح استان در تجلیل از زنان و‌نقش زنان در دوران دفاع مقدس داریم.

 

وی درخصوص امنیت برگزاری رژه عنوان کرد:تمامی اقدامات لازم برای برگزاری رژه باشکوه ۳۱ شهریور صورت گرفته است.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از حضور گروه های جهادی در حوزه های سازندگی و درمانی در مناطق محروم و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بخش دیگر از برنامه های هفته دفاع مقدس خبرداد و تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال این است دفاع مقدس ما را زیر سئوال ببرد و نگاه تخریب گرایانه دارد و باید هوشیارانه گام برداریم. دفاع مقدس امروز به عنوان یک برگ طلایی در نظام جمهوری اسلامی است برای حفظ و انتقال ارزش ها‌و‌ آرمان های دفاع مقدس در بین نسل های گذشته و حال و آینده مطرح است .

 

وی در سخنان خود به نقش محرم و صفر اشاره کرد و اظهار کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره) عامل پیروزی انقلاب اسلامی می تواند محرم و صفر باشد. در اربعین امسال نیز شور و صفای اربعین را دیده ایم و عملیات روانی دشمن با حضور هیات های مختلفی از سراسری کشور باعث شکست شان شده است و همین موجب افزایش زائر را در مرز های خوزستان داشته ایم که از یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر از خوزستان تردد داشته اند که ۷۰درصد آن ها از استان خوزستان بوده اند.

 

سردار باقری در ادامه با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو قطب غرب و شرق بوده است بیان کرد: و هرکسی دنبال پیدا کردن دست برتر بر دیگری بوده است. وقتی مبازارت انقلاب شروع شد این دو قطب درکنارهم قرار گرفتند وهردو در مقابل انقلاب اسلامی بوده اند وعلیرغم همه وحدتی که با هم داشته اند در کنار هم قرار گرفته اند و تلاش شان را کردند که جمهوری اسلامی تداوم پیدا نکند.

 

وی تصریح کرد: اکنون که انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیروز شده است و در گذشته هیچ توانمندی در مقابل با غرب نداشته است چون بخشی از غرب و شرق قبل و بعداز جنگ در مقابل ایران بوده اند در یک اتفاق بر اثر بمب گذاری ۷۰ نفرمسئولان را در کشورمان به شهادت رسیدند که اگر هریک از این مسئولان در کشوری دیگری بوده پایه های نظام تزلزل پیدا می کرد ولی در ایران همچنین اتفاقی رخ نداده است.

 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه دنیا در هشت سال دفاع مقدس مقابل ما بوده اند و در همه ی ابعاد مارا تحریم کرده بودند اظهار کرد: ایران در هرزمان از تاریخ که حکومتی بر کشور حاکم بوده است، طی قراردادهای مختلف یا براثر جنگ تکه هایی از ایران را ازدست می دادند اما در ۸سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران در اختیاردشمن قرار نگرفت.

 

سردار باقری یکی از اولین عوامل پیروزی جنگ را مردم عنوان کرد و گفت: یکی از ارکان قدرت حکومت ها مردم هستند که در زمان انقلاب و بعداز انقلاب نقش خود را بخوبی ایفا کردند و یکی از عامل موفقیت ما نیز همین دفاع مقدس است که اخلاق نظری را به اخلاق عملی تبدیل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر ازابعاد مهم این دوران حضرت امام رحمت الله علیه بوده است که حضرت امام نیز مرد جنگ نبوده؛ اما تصمیمات به موقع ایشان بوده است که در ابعاد مختلف جنگ از هر فرمانده نظامی که تدبیر بهتر و فکر داشتند استفاده می کردند. رهبری جنگ توسط امام یکی ازعامل اصلی موفقیت ما در دفاع مقدس بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هفده =


دسته‌بندی نشده