کد خبر : 17712
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

سرپرست فرمانداری اهواز:

خبرنگار: حدیث کریمی

هدف نمایشگاه نان فرهنگ سازی و آموزش مصرف نان کامل است

هدف نمایشگاه نان فرهنگ سازی و آموزش مصرف نان کامل است
سرپرست فرمانداری اهواز: فرهنگ سازی و آموزش مصرف نان کامل از موضوعات مهم و اهداف برگزاری نمایشگاه نان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، سید احمد موالی زاده چهارشنبه شب در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه نان خوزستان در محل سیلوی تاریخی اهواز افزود:خدا را شاکر هستیم که با وجود تمام مشکلات و موانعی که وجود دارد توانستیم اولین نمایشگاه نان استان را در کنار سیلوی تاریخی نماد شهر اهواز برپا کنیم.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را در ابتدا موضوع فرهنگ، آموزش مصرف نان کامل در شهر اهواز عنوان کرد و ادامه داد: این موارد از موضوعات مهم و سیاست های شهر است که ادارات، نهادها و دستگاه های عضو کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز به دنبال آن هستند تا بتوانند این را فرهنگ سازی کنند.

رئیس کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان اهواز گفت: دومین هدف برگزاری نمایشگاه نان و غرفه های جانبی مختلف آن، شور و شوق و ایجاد یک فضای رفاهی برای مردم اهواز است؛ این برنامه ها حق مردم این شهرستان است. با وجود بارش شدید باران رحمت و نعمت الهی اما استقبال زیادی از نمایشگاه شد و در روزهای آینده استقبال بیشتری می شود.

موالی زاده با بیان اینکه استان خوزستان تولید کننده گندم است و نباید کیفیت نان پایین باشد، ادامه داد: یکی از دغدغه های ما برای شروع این حرکت همین است اهواز و استان خوزستان در زمینه تولید و کیفیت قطب گندم کشور هستند .کیفیت نان در اهواز و استان یک زمانی خوب بوده اما متاسفانه غفلت ها باعث شده کیفیت نان کاهش پیدا کند. عزم ما برای ارتقای کیفیت نان در مرکز استان و همچنین سایر شهرستان ها جدی است.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت ارتقای کیفیت نان در شهرستان اهواز گفت: پیش از موضوع کیفیت، مشکلات زیادی در کمیت وکمبود نان وجود داشت، با راه اندازی ۱۰۰ واحد نانوایی دولتی در دوره یکساله ای که بنده در فرمانداری اهواز حضور داشته ام وضعیت بهتر شده و قابل محسوس بوده است.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: در بحث کیفیت نان نیز شروع به کار کرده ایم، یکی از اهداف برای کیفیت نان برگزاری این نمایشگاه است و یکی از برنامه های مهم نیز راه اندازی مجتمع های نان در اهواز است.

موالی زاده بر همکاری شهروندان برای ارتقای کیفیت نان تاکید کرد و افزود: مشکلی که در اهواز وجود دارد این است که مردم به دنبال نان سفید هستند، در صورتی که نان سالم و کامل نانی است که تیره بوده و سبوس داشته باشد این را باید فرهنگ سازی کنیم. این فرهنگ سازی به راه اندازی نان کامل و مجتمع های نان کامل کمک می کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نحوه توزیع و نظارت دقیق برای جلوگیری از تخلف و انحصار آرد افزود: آرد به لحاظ امنیت غذایی برای ما یکی از کالاهای اساسی است و برای کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان اهمیت دارد. جهت جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده و شبکه زیرزمینی باید نظارت دقیق شود.

 

لازم به ذکر است: نمایشگاه نان خوزستان برای نخستین بار در محل سیلوی تاریخی اهواز (جاده ساحلی غربی) از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲برپا خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =


دسته‌بندی نشده