کد خبر : 632
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

نمایشگاه ” ناسـور” در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان برگزار شد

نمایشگاه ” ناسـور” در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم خوزستان، نمایشگاه « ناسور»، نمایشگاهی مفهومی است که نام نمایشگاه به معنی زخمی که بهبودی ندارد و از سخن پیامبر اعظم صل الله علیه و آله برداشت شده که می فرمایند: همانا برای شهادت حسین علیه السلام حرارتی در دل های مومنین است که هرگز سرد نخواهد شد. ستاد صیانت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم خوزستان، نمایشگاه « ناسور»، نمایشگاهی مفهومی است که نام نمایشگاه به معنی زخمی که بهبودی ندارد و از سخن پیامبر اعظم صل الله علیه و آله برداشت شده که می فرمایند: همانا برای شهادت حسین علیه السلام حرارتی در دل های مومنین است که هرگز سرد نخواهد شد.

ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان این نمایشگاه را با مفاهیمی الهام بخش از واقعه کربلا، خرابه شام و معنویات دفاع مقدس به شکلی هنرمندانه برای مخاطب ترسیم کرده و به تصویر می کشد.

از نظر موقعیت، نمایشگاه در طبقه همکف، از ورودی سالن شروع می شود بیننده در سمت راست، رزمنده ای است در حال نماز و دور تا دور آن گل های لاله روییده و در کنار آن دست شهیدی که با خون خود نوشته شهید راه حسینم و قمقمه ای در کنار آن است. بر روی این غرفه فرنج نظامی یک جانباز و اسیر دفاع مقدس با جمله ای زیبا از سید شهیدان اهل قلم «شهید آوینی» نقش بسته است که می فرماید: «هر که می خواهد ما را بشناسد، داستان کربلا را بخواند» و شاید این جمله کوتا،ه نقطه اتصال دو حادثه مهم و بزرگ اسلام، یعنی واقعه کربلا و دفاع مقدس است.

سمت چپ نمایشگاه خرابه شام به تصویر کشیده شده و ماکت خانم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیها در کنار سر انار و دانه های پراکنده آن با نورپردازی به تصویر کشیده شده است.

پس از آن، غرفه حضرت عباس علیه السلام، دست ها در طرفین و سری در بالا به شکل نمادین طراحی شده است.

در غرفه پایانی، طرح نذر کتاب در ایام محرم ارائه شده که بازدید کنندگان کتاب هایی را برای تجهیز کتابخانه مناطق محروم هدیه و نذر می کنند.

نمایشگاه ناسور، از ۴ مهرماه افتتاح شده است و به مدت دو هفته روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۵ مهیای بازدید علاقه مندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =


دسته‌بندی نشده