کد خبر : 11479
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

نخستین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت به بهره‌برداری رسمی رسید

نخستین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت به بهره‌برداری رسمی رسید
واحد نخست پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با ظرفیت 160 مگاوات با فرمان وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، جواد اوجی، وزیر نفت امروز دوشنبه (هفتم شهریور ۱۴۰۲) دستور بهره‌برداری رسمی از واحد نخست پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی را صادر کرد.
بخش توسعه نیروگاه گازی متمرکز بعثت پارس جنوبی متشکل از سه بلوک سیکل ترکیبی است که بلوک نخست آن با ظرفیت ۱۶۰مگاوات به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت، به منظور تأمین کمبود تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز پالایشگاه‌های مستقر در منطقه کنگان مربوط به فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲-۲۴، مجتمع پالایشگاهی سیراف و همچنین افزایش پایداری شبکه برق شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه و کنگان و در مجاورت نیروگاه گازی متمرکز در شهر بیدخون احداث شده است. اجرای این طرح در قالب قرارداد EPC به شرکت فراب به عنوان پیمانکار اصلی واگذار شده است.
این نیروگاه به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در بخش توسعه نیروگاه متمرکز بعثت اجرا می‌شود و شامل سه بلوک سیکل ترکیبی به ظرفیت تولید برق هر بلوک ۱۶۰ مگاوات در شرایط ISO است.
با تکمیل هر ۳ واحد سیکل ترکیبی، در مجموع ظرفیت مجموعه سیکل ترکیبی و بخش گازی به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید و راندمان این نیروگاه‌ها را از ۳۰ درصد به حدود ۵۳درصد افزایش خواهد داد.
توان تولیدی این نیروگاه استراتژیک توسط پست و خطوط انتقال دومداره ۴۰۰ کیلوولت به طول ۶۷ کیلومتر به منطقه کنگان ارسال می‌شود و مجدداً در پست ۴۰۰ کیلوولت نفت در منطقه کنگان به سطح ولتاژ انتقال ۱۳۲ کیلوولت کاهش می‌یابد و توسط شبکه هوایی چهارمداره به پالایشگاه‌های مستقر در منطقه کنگان تحویل می‌شود.
در فروردین ماه امسال نخستین واحد بخار این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در مدار تولید قرار گرفته است.
این پروژه با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۴۵۰ میلیون یورو در زمان اجرا برای حدود هزار نفر و در زمان بهره‌بردرای برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
همچنین نیروگاه شرکت مایع‌سازی گاز ایران توسط یک خط هوایی دومداره به این پست برق متصل شده است و توان تولیدی خود را تحویل این پست برق می‌دهد.

منبع:روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 5 =


دسته‌بندی نشده