کد خبر : 499
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

میزان مطالبات خوزستان از دولت ۴۶۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است

میزان مطالبات خوزستان از دولت ۴۶۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم خوزستان،مسعود صدری در نشست خبری مدیران دستگاه های استانی تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت که امروز در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان برگزار شد؛ با بیان اینکه شناسایی و ثبت دارایی های منقول وغیرمنقول

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم خوزستان،مسعود صدری در نشست خبری مدیران دستگاه های استانی تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت که امروز در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان برگزار شد؛ با بیان اینکه شناسایی و ثبت دارایی های منقول وغیرمنقول دولت توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سادا در حال انجام است اظهار کرد:  از کل ۳۰۵ هزار اموال دولت که توسط دستگاه های اجرایی کشور  در این سامانه ثبت شده؛ ۲۰ هزار و ۷۳ مورد مربوط به خوزستان است که در این بخش خوزستان رتبه نخست کشور را دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با الکترونیکی شدن خزانه داری عنوان کرد: صدور ۴ هزار و ۸۵۱ فقره چک پرداخت حقوق در سال ۹۴ در خوزستان به صدور ۱۰ فقره چک در سال ۹۷ تاکنون کاهش یافته است.

صدری با اشاره به اینکه در۴ ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال در خوزستان از محل درآمدهای عمومی ایجاد به دست آمد، ادامه داد: ۹۰ درصد این درآمد از محل درآمدهای مالیاتی، ۴.۵ درصد از محل درآمد نیروی انتظامی و یک درصد نیز از گمرک و مابقی نیز در ۱۵ دستگاه اجرایی در استان خوزستان ریز شده است. همچنین سال گذشته هم  ۱۱۰ درصد درآمدهای عمومی تحقق یافت و کسری دستگاه های اجرایی نیز از این محل جبران شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بابیان بدهی خوزستان به دولت عنوان کرد: تا ۱۳ مرداد ماه امسال میزان بدهی خوزستان به دولت ۴۲۴ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده و میزان مطالبات استان از دولت نیز ۴۶۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است.

 

فرهنگ سازی مالیاتی باعث جلوگیری از فرار مالیاتی می شود

در ادامه این نشست نیزاحمد عطاری با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان مربوط به شرکت نفت است اظهار کرد: اگر شرکت های وابسته به نفت در پرداخت مالیات همکاری لازم را داشته باشند؛ تاثیر زیادی در توسعه استان خوزستان دارد.

معاون حساب رسی مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی پرداخت مالیات بوده اظهار کرد: این مهم نیز می تواند باعث جلوگیری از فرار مالیاتی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از رسانه درخواست همکاری برای آشنا هرچه بهتر مردم با مالیات عنوان کرد: اگر این اطلاع رسانی انجام شود فرار مالیاتی کاهش می یابد و در توسعه و پیشرفت استان بسیار تاثیر گذار است.

 

رتبه ۵ خوزستان به لحاظ تعداد کدهای معاملاتی در بین ۲۲ تالار از آن خود کرد

همچنین در ادامه نیز مدیر بورس منطقه ای خوزستان با اشاره به اینکه سه میلیون و ۱۲۴ هزار نفر در خوزستان مشمول هستند اظهارکرد: وقتی سهام آزاد شود؛ می توانند با مراجعه به بازار سرمایه برای خرید و فروش سهامی که دولت در اختیار آنها قرار داده اقدام می کنند.

نیلوفر بحریه در ارتباط سهام عدالت تصریح کرد: سیستم سجام یکی از جامع ترین سیستم های سرمایه گذاری است که به تازگی شروع به کار کرده، هر فردی قبل از مراجعه به بورس باید در بخش سپرده گذاری ثبت نام کند.

این مقام مسئول در ادامه به  ارزش معاملات بورس منطقه ای این استان طی پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: ۲هزار و ۵۰۵ میلیارد بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان خاطرنشان کرد: حجم معاملات در همین ۵ ماهه (تعداد سهم ها) ۴۹۷ میلیون سهم بوده که نسبت به دوره مشابه ۱۰ درصد افزایش داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از بین ۲۲ تالار بورس کشور رتبه پنج را از نظر تعداد کدهای معاملاتی جدید داریم، اضافه کرد: در خوزستان ۱۶ شرکت استانی برای بورس پذیرفته شدند که در بین ۲۲ تالار جایگاه ۶ را از آن خود کرده ایم.

بحریه ارزش معاملات بورس منطقه ای خوزستان در سال گذشته ۵ هزار و ۳۹۹ میلیارد عنوان کرد و اظهار کرد: نسبت به سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش را بیان می کند.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان با اشاره به تعداد کدهای معاملاتی جدید که۳ هزار و ۳۹۸ مورداند، ادامه داد: نسبت به دوره مشابه ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. همچنین کدهای سهامداری سال گذشته ۶ هزار و ۹۴۱ مورد بوده که نسبت به سال ماقبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =


دسته‌بندی نشده