کد خبر : 16133
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۵۰

رییس سازمان بسیج اساتید خوزستان گفت:

مهم ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست

مهم ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست
رییس بسیج اساتید خوزستان مهم‌ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و همچنین در حوزه عمومی نقش آفرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اکبر حیدری عصر روز سه شنبه ۳۰ خردادماه در نشست خبری با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران که در دفتر بسیج رسانه خوزستان در اهواز برگزار شد بااشاره به اینکه ۳۱ خرداد مصادف با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است گفت: با درخواست اساتید بسیجی و تاکید مقام معظم رهبری، روز ملی اساتید بسیجی نامگذاری شده است.

 

وی افزود: برنامه گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران به صورت برخط در هفت نقطه استان (دانشگاه شهید چمران اهواز، جندی شاپور دزفول، صنعتی بهبهان، علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه آزاد اندیمشک، ایذه و مسجدسلیمان) برگزار می شود.

 

حیدری بیان کرد: هر ساله به مناسبت این روز، اساتید بسیجی سراسر استان، یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می‌دارند و این فرصتی برای تبیین و نقش آفرینی اساتید بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و … است.

 

رییس سازمان بسیج اساتید خوزستان گفت: مقام معظم رهبری تعاریف بسیار زیبایی از دکتر شهید چمران دارند و شهید چمران را در شاخصه‌های اعتقادی، فکری، مدیریتی و علمی به عنوان استاد الگو و تراز انقلاب اسلامی برای استادان انقلابی و بسیجی ترسیم می‌کنند.

 

وی افزود: شهید چمران در تخصص خود جزو نفرات اول دانشگاه برکلی آمریکا بود و درخواست همکاری از سوی ناسا را رد کرد. او بعد از انقلاب به عنوان یک رزمنده و مجاهد فی سبیل الله در عرصه‌های دفاعی و نظامی حضور یافت و گروه جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و خود را فدای آرمان‌های اسلام کرد.

 

حیدری با اشاره به توصیف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم ادامه داد: در جنگ ترکیبی امروز، نقش همه اساتید به ویژه استادان بسیجی تاثیرگذار است.

 

وی افزود: دشمن می‌داند موفقیت جمهوری اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی در بستر دانشگاه و به دست دانشگاهیان محقق خواهد شد، لذا دانشگاه را آماج حملات خود قرار داده است.

 

رییس بسیج اساتید خوزستان مهم‌ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و همچنین در حوزه عمومی نقش آفرین هستند.

 

بیش از ۲هزار استاد عضو هیات علمی در بسیج اساتید داریم

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، دکتر عبدالله پیروزی در نشست خبری که عصر روز سه شنبه ۳۰خرداد در محل سالن جلسات بسیج رسانه خوزستان برگزارشد با بیان اینکه با حضور شما اصحاب رسانه روز ۳۱خرداد ثبات می شود اظهارکرد: چارت بسیج اساتید چندین معاونت دارد از جمله معاونت آموزشی که د بحث برگزاری سمینارها، کارگاه های آموزشی، حلقه های صالحین و طرح ولایت استادی دارد.

 

وی افزود: استان خوزستان در دو سال گذشته طبق آمار اشرافی که بسیج اساتید کشور در حوزه آموزش در بحث برگزاری حلقه های صالحین که مسئله محور می باشد توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد همچنین از این حلقه های مسئله محور چندین مقاله علمی و پژوهشی بیرون آمده است.

 

معاونت آموزشی بسیج اساتید خوزستان خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری طرح ولایت استادی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان سال گذشته با حضور ۱۲۰۰ استاد بسیجی از سراسر استان انجام شد در این دوره مباحث مختلفی که برای نخستین بار در سطح کشور بوددر این استان مطرح شده است.

 

پیروزی در ادامه به بحث برگزاری کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: لازم است که در بحث سواد رسانه ای هم ما اساتید نیاز به تجربیات شما تغذیه کنیم و باتوجه به مباحثی که در دانشگاه‌ها مطرح می شود دوستان رسانه اگر نیاز داشتند بصورت مشترک کارگاه برگزار کنیم.

 

این مقام مسئول از برگزارشدن کارگاهی تحت عنوان تربیت استاد و مربی اقتصاد مقاومتی در استان خبرداد و گفت: قرار است بزودی نیز دوره دوم این کارگاه را برگزار کنیم که ما در معاونت آموزشی این آمادگی را برای برگزاری دوره با اصحاب رسانه داریم.

 

وی درپاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم مبنی براینکه تعداداساتید عضو این بسیج چندنفرهستند و شامل چه کسانی می باشند اظهارکرد:۲هزار و ۳۰۰ استاد بسیجی در سازمان بسیج اساتید پرونده دارند و این اساتید همه عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان هستند و ما از سایراساتید نیز که تمایل دارند در بسیج باشند استقبال می کنیم .

معاونت آموزشی بسیج اساتید خوزستان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم مبنی براینکه این کارگاه‌ها و دوره ها چه میزان خروج مثبت داشته باتوجه به اتفاقات سال گذشته عنوان کرد: این خروجی را ابتدا باید از شرکت کنندگان و اساتید ارزیابی کردو پرسید اما از باب کارهای انجام شده بسیج استان خوزستان اولین بار با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصرعج خوزستان بوده که اولین قرارگاه جهاد تبیین را اوایل اتفاقات پارسال برگزار کردیم و بیش از ۱۰۰جلسه تبیینی انجام شد که خود اساتید مجهز شوند و هم اینکه ترم گذشته را با کمک دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها کلاس ها را به سمت جهاد تبیین برده ایم. و آن وقفه ای ۲ساله کرونا خیلی آسیب زده به گونه ای که دانشجو ترم۴ برای اولین بار به دانشگاه می آمد و حتی آداب دانشجویی را هم خیلی نمی دانست یک کار بسیار سخت و فرسایشی را سال گذشته انجام داده ایم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شش =


دسته‌بندی نشده