کد خبر : 6784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۳:۰۳

منطقه محروم و سخت گذر احمد فداله، مقصد امداگران و جهادگران

منطقه محروم و سخت گذر احمد فداله، مقصد امداگران و جهادگران

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت دهستان احمد فداله از توابع بخش سردشت دزفول به همت کمیته امداد بنیاد احسان گروه جهادی منتظران خورشید در روستای دله چنار بخشداری شهیون باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد. وی

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت دهستان احمد فداله از توابع بخش سردشت دزفول به همت کمیته امداد بنیاد احسان گروه جهادی منتظران خورشید در روستای دله چنار بخشداری شهیون باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

وی افزود: دهستان احمد فداله در شهرستان دزفول، مقصد جهادگران جبهه جهادی منتظران خورشید و امدادگران کمیته امداد قرار گرفت و جهادگران و امدادگران با عبور از مسیر سنگلاخ کوهستانی و صعب العبور اقدام به توزیع بسته معیشتی با هدف همدلی و کمک مومنانه کردند.
مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان اظهار داشت: در سال جاری اقلام ۲۱۵ تنی با هزینه بیش از ۵ میلیارد ریال تهیه و بوسیله ۸۳ وانت نیسان به این منطقه کوهستانی ارسال و با توجه به مشکلات مدارس روستایی و عشایری اشاره کرد امکاناتی توسط کمیته امداد به این مدارس اهدا شد.
شیبه با اشاره به منطقه کوهستانی و سخت گذر احمد فداله که در بخش شهیون با فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرستان دزفول واقع شده است گفت: این محموله، با همکاری کمیته امداد خوزستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و جبهه جهادی منتظران خورشید، جهت توزیع بین اهالی محروم احمدفداله راهی این منطقه سخت گذر شد.
شیبه اظهار داشت: در حوزه مسکن نیز، متناسب با بافت منطقه فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شد، همچنین در زمینه کمک به ارتقاء سطح معیشت و بهداشت خانواده، با کمک نیکوکاران، خیرین، گروه‌های جهادی وسپاه پاسداران توفیقات خوبی حاصل گردید.
وی ادامه داد: با کمک نیکوکاران، گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران در سال جدید ، بتوانیم فرصت شغلی را در سطح منطقه احمد فداله و بخش سردشت محقق نماییم تا هم محرومیت از چهره منطقه رفع شود و هم در تولید و پرورش دام شاهد افزایش تولید باشیم.
شیبه از دیگراولویت‌های کمیته امداد را توجه به مناطق محروم دانست و تصریح کرد: منطقه احمدفداله از جمله این مناطق است و تاکنون کارهای خوبی هم در این راستا انجام شده است.
وی به برنامه‌های سال آینده این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: اولین محور ما در سال آینده بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که این موضوع در دستور کار کار ما قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه در سال ۹۹، بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان خدمات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در دهستان‌های احمدفداله و دره کاید ارائه شده است عنوان کرد: این کمک‌ها شامل ۵۱ کمک هزینه جهیزیه، ۱۲ مورد کمک هزینه درمان، ۹۵ مورد شهریه دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان، ۸۵۰ سبد غذایی، ۲۷۳ وسایل گرمایشی و … بوده است.
شیبه با اشاره به اینکه علاوه بر آن ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مدجویان تحت حمایت اعطا شده است اذعان کرد: این تسهیلات در قالب ۸۷ مورد وام کارگشایی به مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان و ۴۶ مورد وام اشتغال به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه در این مناطق ۹۰ خانوار به تعداد ۹۵۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند یاد آور شد: امیدواریم با کمک حق تعالی بتوانیم به مردم این منطقه که سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و در تمام صحنه‌ها حضور فعالی دارند، خدمات مؤثر و قابل توجهی را ارائه دهیم.

منبع: روابط عمومی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =


دسته‌بندی نشده