کد خبر : 1832
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

ممنوعیتی برای واردات مرغ نیست/ کولر کالای اساسی مردم خوزستان است/  نرم افزار توزیع گوشت قرمز طراحی می شود

ممنوعیتی برای واردات مرغ نیست/ کولر کالای اساسی مردم خوزستان است/  نرم افزار توزیع گوشت قرمز طراحی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه که با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان برگزار شد، بر توزیع عادلانه گوشت قرمز در بین تمامی مردم مناطق مختلف و مرغ با نرخ ۱۱ هزار و

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه که با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان برگزار شد، بر توزیع عادلانه گوشت قرمز در بین تمامی مردم مناطق مختلف و مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  تاکید کرد.

سید نوراله حسن زاده همچنین با اشاره به آسیب وارده به مزارع توسعه نیشکر، بحث تامین شکر استان را از اولویت ها برشمرد و تامین به موقع این قلم کالا را از اولویت ها عنوان کرد.

وی  با اشاره به شرایط آب و هوایی استان، کولرگازی را کالای اساسی برای مردم عنوان کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در تامین نیاز استان باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

حسن زاده به تشریح قیمت مرغ پرداخت و با بیان این که مرغ باید با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ به فروش برسد، تصریح کرد: برای کشتار مشکلی وجود ندارد، تعداد زیادی از مرغداری ها مرغ خود را آماده برای تحویل به کشتارگاه آماده کرده اند، عامل توزیع هم معرفی شود تا توزیع مرغ به موقع و در تمام استان به صورت متعادل انجام شود.

وی افزود: ممکن است قیمت متعادل نباشد، اگر مرغداری ها قیمت را کاهش ندادند و لازم است واردات از استان های دیگر (مثل لرستان و چهارمحال و بختیاری) داشته باشیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست خود را اعلام کند تا این موضوع را پیگیری کنیم. اگر مباشرین آماده باشند، منافات و ممنوعیتی برای واردات مرغ نیست.

حسن زاده با تاکید بر بررسی ذخیره مرغ در انبارها، گفت: این که نیاز استان به مرغ چه مقدار است و و آیا واردات مرغ از استان های دیگر، تاثیری در کاهش قیمت مرغ دارد یا خیر، نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت اگر واردات موثر بود روزی ۱۰۰ تن یا به مقدار نیاز مرغ به استان وارد شود، تا تعادل در بازار مرغ برقرار شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص فرهنگ مصرف مردم انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: ناهماهنگی ها و عدم تعادل بازاتنها به دلیل کم کاری یا عدم مدیریت صحیح مسئولین نیست، بلکه بخشی از این عدم تعادل به فرهنگ مصرف مردم برمی گردد.

حسن زاده با اشاره به روند توزیع گوشت در استان گفت: شاید در آینده در این خصوص یک تجدید نظر کلی داشته باشیم.

وی به اهمیت اطلاع رسانی در زمینه توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی در تمامی مناطق کم برخوردار استان اشاره کرد و با بیان این که در زمان توزیع باید به همه مردم اطلاع رسانی دقیق و به موقع شو، تصریح کرد: بسیاری از افراد و خانواده ها گفته اند مگر ممکن است گوشت با کیلویی ۴۰ هزار تومان هم در استان به فروش برسد یا چنین توزیعی صورت گرفته باشد؟ دولت با وجود تحریم ارز و گرفتاری هایی که دارد، گوشت را با قیمت مناسب در اختیار مردم می گذارد اما نتیجه عکس در بر داشته و فقط عده ای خاص به این گوشت دسترسی دارند. طبیعتا وقتی در منطقه یکصد هزار نفری، ۲ قصابی وجود داشته باشد، یعنی موفق نبوده ایم. به همین دلیل ناچاریم از روشی استفاده کنیم که توزیع گوشت عادلانه به دست مردم برسد و این روش، طراحی یک نرم افزار است که اگر لازم باشد با ارائه کارت ملی سرپرست خانوار، عرضه  صورت می گیرد و در نهایت با نظارت بر توزیع شاید اثرات بیشتری داشته باشد و از روند توزیع ناعادلانه جلوگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به گرمای هوای استان و نیاز مردم به وسایل سرمایشی و با توجه به افزایش قیمت ها در بحث لوازم خانگی، به اهمیت تامین کولر با قیمت مناسب و به مقدار نیاز تاکید کرد و گفت: کولر به عنوان کالای اساسی محسوب می شود، بررسی شود که چرا تعاونی مرزنشینان این قلم کالا را وارد نمی کند، آیا مشکل ارز دارد ، مشکل گرانی است؟ و در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظر ستاد تنظیم بازار استان را مستقیما به تنظیم بازار تهران ارسال کند، تعیین تکلیف شود و این نیاز استان تامین شود، نبایدکار به بروز مشکلات برسد و بحث های تعزیراتی را در خصوص این نوع کالا در بازار داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 7 =


دسته‌بندی نشده