کد خبر : 493
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۰۶

معرفی قائم مقام معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار خوزستان در امور اقتصادی

معرفی قائم مقام معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار خوزستان در امور اقتصادی

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنرقلم خوزستان و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، سید علی بحرینی مقدم در جلسه معارفه قائم مقام خود عنوان کرد:حجم زیادی از اقدامات در حوزه اقتصادی تعریف و ماموریت های مختلفی به این حوزه محول و پروژه‌هایی هم به صورت

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنرقلم خوزستان و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، سید علی بحرینی مقدم در جلسه معارفه قائم مقام خود عنوان کرد:حجم زیادی از اقدامات در حوزه اقتصادی تعریف و ماموریت های مختلفی به این حوزه محول و پروژه‌هایی هم به صورت زیر ساختی و بنیادین در این حوزه آغاز شده که حضور پررنگ‌تر و نظارت جدی تر مدیریتی ضروری است.
بحرینی مقدم اضافه کرد: با توجه به مشغله و حجم کار موجود در معاونت توسعه منابع استانداری، حضورمان در بخش اقتصادی این معاونت کمرنگ‌تر شده، از طرف دیگر با توجه به شرایط اقتصادی و شرایط خاصی که در کشور حاکم است، مأموریت های متعدد و تغییر رویه های ایجاد شده در مباحث تنظیم بازار و اشتغال، حجم کار در این حوزه را چند برابر کرده است.
بحرینی مقدم افزود: شرایط خاص کشور ایجاب می کند که با جدیت بیشتر و اهتمام جدی تر ، موضوعات رصد، پایش و پیگیری شود تا در اثر مشغله زیادی که در این حوزه داریم، مسائل مشکلات پررنگ‌تر نشود.
این مقام مسئول به تشریح وضعیت معاونت توسعه منابع پرداخت و با بیان اینکه باید تغییر رویه هایی صورت بگیرد، گفت: در حوزه توسعه هم، نبود منابع و امکانات و زیرساخت‌های لازم، کارهای سنگین روی زمین مانده که باید تغییر رویه هایی صورت بگیرد و ساختار به طور کامل بازسازی شود تا به عنوان یک پشتیبانی روان و شفاف از واحدهای مختلف استانداری (فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها) حمایت صورت بگیرد.

این مقام ارشد اقتصادی استان با اشاره به حجم زیاد کار در این معاونت و حکم صادره از سوی استاندار خوزستان گفت: بعد از هماهنگی با استاندار خوزستان، قرار بر این شد که در کنار مدیریت خوب و تلاش های شبانه روزی اداره کل های معاونت هماهنگی امور اقتصادی که پروژه های خوب و توفیقات موثری هم داشتند و با توجه به تغییراتی که در دو ماه اخیر در حوزه هماهنگی ایجاد شده و کار را سنگین تر کرده، لذا برای ساماندهی امور به خصوص در بحث بازار و نظارت بر حوزه های اقتصادی و هماهنگی، ارتباط دقیق تر و بیشتر این مجموعه با استانداری و برای اینکه مشکلی ایجاد نشود و کم کاری صورت نگیرد *دکتر یداله مهرعلیزاده به عنوان قائم مقام این معاونت در امور اقتصادی* معرفی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اضافه کرد: این استاد برجسته دانشگاه می‌تواند مباحث علمی و مطالعاتی را وارد سیستم کند و با توان ارتباطی که با دانشگاه دارد؛ روح تازه‌ای در معاونت اقتصادی دمیده شود

دکتر یداله مهرعلیزاده نیز در این جلسه با بیان این که معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، معاونتی نو پاست، افزود: در زمان ادغام با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ کننده مسایل اقتصادی استان ‘ برنامه ریزی های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت ، اجرای نظام بودجه دولتی، توسعه صادرات، اشتغال و .‌‌.‌ . را بر عهده داشت اما بعد از انتزاع سازمان مدیریت، تکالیف بودجه ریزی و برنامه ریزی از معاونت اقتصادی منفک شد لذا در حال حاضر استانداری ها با چند چالش ساختاری مدیریتی مواجه هستند.
مهرعلیزاده ادامه داد: استانداری به عنوان نماینده عالی دولت باید تصمیم گیری و حمایت و هدایت با رویکرد کلان در بخش های دولتی و خصوصی و تعاونی را انجام دهد اما به دلیل عدم وجود ساختار لازم، استاندار نمی تواند نقش تمام کننده و بین بخشی ایفا کند.
نماینده تام الاختیار استاندار در امور اشتغال با تاکید بر این که خوزستان در مقایسه با دیگر استانها سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: به این دلیل مهم باید متناسب با ماهیتی که دارد برایش ساختار طراحی شود.

این استاد برجسته دانشگاه اضافه کرد: روابط بین بخشی و میان بخشی دستگاههای اجرایی استان در حوزه اقتصادی نیازمند بازنگری است
لذا هم اکنون وجود نهادی کارا و چابک و جامع برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در استانداری ضرورت دارد که بتواند برنامه ریزی تلفیقی و بین بخشی و جامع استانی را حمایت و هدایت کند.

مهرعلیزاده با بیان این که تلاش می کنیم در ۵ حوزه مختلف فعالیت معاونت پیگیری شود، عنوان کرد: هماهنگی امور اقتصادی و شرکت ها و رفع موانع تولید و اشتغال، جذب و حمایت از سرمایه گذاری
اداری و مالی برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری و در نهایت فناوری اطلاعات و شبکه دولت از جمله این فعالیت هاست.

در این حکم آمده است:
( بسمه تعالی

جناب آقای یدالله مهرعلیزاده

سلام علیکم

نظر اهمیت و موضوعات اقتصادی در شرایط کنونی کشور و به منظور تمرکز بیشتر استان در امور اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال و با عنایت به سوابق و تجربیات جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به موجب این حکم شما را به عنوان *قائم مقام ایشان در امور اقتصادی* منصوب می نمایم. شایسته است با تعامل و هماهنگی کامل با معاونت مذکور نسبت به انجام امور محوله اقدام فرمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید.

غلامرضا شریعتی)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =


دسته‌بندی نشده