کد خبر : 17694
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۴۴

معاون فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل: جشن بزرگ کتاب ۳۰ آبان در استان اردبیل برگزار می شود

معاون فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل: جشن بزرگ کتاب ۳۰ آبان در استان اردبیل برگزار می شود
معاون فرهنگی، رسانه ای و مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامي ايران  از فردا ۲۳ آبان شروع و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایماز نیوز/ رئوف موسوی، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: جشن بزرگ کتاب با حضور مسئولان استانی و کشوری،۳۰ آبان در استان اردبیل با مشارکت دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی این اداره کل در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا توسط چند دستگاه ای اجرایی خاطر نشان کرد: ۱۲۰ برنامه توسط دستگاه های اجرایی در طول این هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هفته کتاب با شعار” آینده خواندنی است” آغاز می شود، افزود: فردا اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی است که زنگ کتاب و کتابخوانی  در یکی از مدارس استان بصدا در خواهد آمد.

رئوف موسوی با بیان اینکه برای هر روز هفته کتاب مناسبت خاصی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه کتابخوانی با ایجاد شرایط لازم برگزاری محافل نقد و بررسی کتاب، کتاب‌های صوتی و اینترنتی و آشتی با کتاب در دستور کار قرار گرفته و هدف این است تا تغییراتی در پارامترهای فرهنگ مطالعه به وجود آید و بتوانیم درصد فراوانی کتاب را افزایش دهیم.

موسوی با اشاره به اینکه استان اردبیل ۵۲ناشر فعال دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز نسبت به ایجاد پنج کافه شهری در مسیرهای پرتردد شهر اقدام شده و در مناطق حاشیه‌نشین نیز در صورت رغبت و اقبال عمومی حمایت‌های لازم برای ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی ما واجب است، خاطرنشان کرد: همه نهادهای مختلف باید در احیا و فرهنگ سازی مطالعه همکاری نمایند تا کتاب به عنوان یک نیاز اساسی مورد اهتمام قرار بگیرد؛ زیرا کتابخوانی فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا می دهد.

معاون فرهنگی ارشاد اردبیل خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب در استان تبریز برگزار خواهد شد، که متاسفانه از استان اردبیل شرکت کننده نداریم.

وی افزود: با پیگیری های مدیرکل ارشاد استان اردبیل قرار شده نمایشگاه کتاب با جذب اعتبار لازم از وزارت ارشاد، در سال های آتی در استان اردبیل برگزار کنیم.

رئوف موسوی در پایان سخنان خود بیان داشت: ۱۵۰ عنوان کتاب جهت داوری برای انتخاب، کتاب نمونه سال به دبیرخانه ارسال شده است که‌ توسط داوران استانی این کتاب انتخاب و در روز جشن کتاب، این کتاب معرفی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =


دسته‌بندی نشده