کد خبر : 11411
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

حدیث کریمی

مسجد سلیمان شناسنامه وزارت نفت است

مسجد سلیمان شناسنامه وزارت نفت است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان مسجدسليمان، با تاکید بر ضرورت توجه به تعهدات و مسئوليت‌هاي اجتماعي نفت در شهرستان مسجدسليمان گفت: مسجدسليمان شناسنامه وزارت نفت است و امیدواریم با اقدامات گره گشا شاهد بازگشت عظمت و شکوه دوباره این خطه ارزشمند باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، علیرضا ورناصری گفت: ۶۳ درصد مساحت شهر مناطق آلوده به نفت و گاز است و بیش از ۸۵ درصد جمعیت ۱۴۰ هزار نفری در همین مناطق آلوده سکونت دارند که امیدواریم وزارت نفت در ادامه انجام مسئولیتهای اجتماعی اهتمام ویژه ای برای حل این مشکل داشته باشد.
وی همچنین گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های بحق مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در چند دهه اخیر، کوتاه کردن مسیر دسترسی به مرکز استان با احداث یک محور جایگزین ایمن و کم خطر بوده است که بتواند به خروج مسجدسلیمان از بن بست فعلی نیز کمک کند. میان بر اهواز مسجد سلیمان از تعهدات‌ حدود ۲۰ سال پیش که نقش اساسی در کاهش بار ترافیک و مسیر دسترسی به شهرستان های خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری دارد.
ورناصری همچنین راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان را یکی از راهبردی ترین پروژه های زیر ساختی در این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه فرودگاه مسجد سلیمان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم با مساعدت وزارت نفت این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که یکی از علل آلودگی هوای مسجدسلیمان، سوختن گازهای همراه نفت در فلرهای تاسیسات میادین نفتی است؛ خواستار جمع آوری فلرهای نفتی در راستای حفظ سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست؛ شد.
ورناصری همچنین از وزارت نفت خواست تا از تیم سرافراز نفت مسجدسلیمان که به رغم مشکلات عدیده همچنان در لیگ مشغول فعالیت است؛ حمایت نماید.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در خصوص انجام مسئولیتهای اجتماعی اختیارات گسترده تری از سوی وزارت نفت به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اختصاص یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =


دسته‌بندی نشده