مدیر کل بیمه سلامت خوزستان؛ افزایش بیمه رایگان سلامت از ۳ دهک به ۵ دهک نخست درآمدی

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان؛ افزایش بیمه رایگان سلامت از ۳ دهک به ۵ دهک نخست درآمدی
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان جزئیات اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به بیمه سلامت رایگان کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، دکتر رضایی در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان در کشور، توضیح داد: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته؛ ۳ دهک مشمول بیمه رایگان شدند. این سه دهک از ابتدای سال گذشته توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی دهک‌بندی شده و سپس به ما معرفی می‌شوند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند. در حال حاضر بالغ بر ۹.۵ میلیون نفر در سه دهک نخست درآمدی نخست تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس هیئت محترم وزیران طی هفته گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود تا به این صورت از این به بعد ۵ دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.
او ادامه داد: بر این اساس قریب به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند. پیش از این دهک درآمدی ۴ می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و چهارصد و سی وپنج هزار و دویست تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.
مدیرکل بیه سلامت عنوان کرد: همچنین میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.
وی درباره مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت در خوزستان، گفت: در قالب صندوق بیمه روستائیان، ‌ عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر جمعیت حدود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار بیمه شده رایگان داریم. در صندوق بیمه ایرانیان حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق می باشند، در صندوق کارکنان دولت نیز حدود ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند و در صندوق سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، جانبازان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب حوزه‌های علمیه و اتباع هستند حدود۱۵۳ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =


دسته‌بندی نشده