کد خبر : 16553
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۹

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:وجود محرومیت در شان استان خوزستان نیست

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:وجود محرومیت در شان استان خوزستان نیست

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم ، علی محمدی بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در شرکت فولاد اکسین، ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهیدان محمود صارمی، شهید آوینی و غلامرضا رهبر، اظهار کرد: ما خادم مردم خوزستان هستیم و خداوند توفیق داده و لطف کرده که در خدمت مردم عزیز باشیم.

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم ، علی محمدی بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در شرکت فولاد اکسین، ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهیدان محمود صارمی، شهید آوینی و غلامرضا رهبر، اظهار کرد: ما خادم مردم خوزستان هستیم و خداوند توفیق داده و لطف کرده که در خدمت مردم عزیز باشیم.
او همچنین با گرامیداشت ایام محرم، افزود: بعد از حادثه عاشورا و تقریبا مصادف با همین روزها بود که حضرت زینب(س) در مسجد کوفه با فصاحت و بلاغت حادثه کربلا را روایت کردند و به جرات می توان گفت که این بانوی بزرگ اسلام اولین زن خبرنگاری می باشد که توانسته قیام عاشورا را تبیین کند. در حقیقت جهاد تبیین از حضرت زینب شروع شدو کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله جهاد تببین و روشنگری، تصریح کرد:  همه ما و مخصوصا خبرنگاران و فعالان رسانه باید در بحث جهاد تببین کارکنند. یکی از الزامات تحقق گام دوم انقلاب همین بحث جهاد تببین است. کشورما از ابتدای انقلاب اسلامی درگیر جریانهای مخالف مختلفی مانند ترورها،تجزیه طلبی،  جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی بوده است اما شکل دیگری از مخالفت که در مواجه با حرکت اصیل انقلاب وجود دارد، پنهان کردن حقیقت و واقعیت ها و وارونه نمایی و سیاه نمایی است. این گرده از مخالفان ضعف ها را بزرگنمایی می کنند. در اینجا وطیفه عمده رسانه ها است که روشنگری کنند. در حوزه صنعت وظیفه ما در جنگ اقتصادی، جهاد  اقتصادی است و جهاد تبیین و روشنگری  برای حوزه رسانه‌ است که کار خیلی دشوار و پیچیده ای است.
محمدی با اشاره به نقش عمار در روشنگری در زمان امامت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: یکی مبارزات بزرگ و مهم حضرت علی(ع) جنگ با مردم بود و  حضرت هرجایی که نیاز به روشنگری داشت عمار را میفرستاد. همه ما فرمایش حضرت آقا را یاد داریم که در اوج فتنه ۸۸ فرمودند: این عمار؟ یعنی عمار کجاست؟ بعد از انقلاب به عمارهای انقلاب نیاز داریم که رسانه ها هستند.
او تاکید کرد: شرکت فولاد اکسین در این جهاد تبیین تمام قد ایستاده و آماده همکاری و کمک به حوزه رسانه هستیم. برنامه امروز هم در همین راستا و برای قدردانی و تشکر از رسانه ها است که در این زمینه مشغول به کار هستید.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با اشاره به ضرورت مطالبه گری در خوزستان، بیان کرد: مطالبه گری حق رسانه ها است. استان خوزستان بیش از ۷۰ درصد انرژی کشور را تامین می کند و صنایع بزرگی مانند پتروشیمی و فولاد دراستان هستند. با وجود این همه صنایع بزرگ در شان استان خوزستان نیست که محرومیت های زیادی نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد.
او ادامه داد: اینجا باید مطالبه گری صورت گیرد مطالبه گری به حق و درست در محرومیت زدایی و اشتغال بومی. در کنار این مطالبه گری باید به بحث امیدآفرینی که مقام معظم رهبری فرمودند، نیز توجه شده و موفقیت های صنایع و شرکت ها مطرح شود. شرکت فولاد اکسین جزو هشت شرکت موجود در دنیا و تنها شرکت خاورمیانه است که تولید ورق های عریض و حرارتی را انجام می دهد‌ همچنین محصولات استراتژیکی را تولید می کند که کشورهای خارجی آن را به ایران تحویل نمی دهند. فولاد اکسین در این حوزه وارد شده و امسال کارهای بزرگی را برای کشور انجام داده است.
شرکت فولاد خوزستان نیز بزرگترین صادرکننده فولاد کشور و بزرگترین شرکت ارز آور در حوزه صنایع معدنی کشور است.
محمدی با تاکید بر اینکه در کنار مطالبه گری نیاز به امید آفرینی است، اظهار کرد: ما آماده همکاری و تعامل با مجموعه رسانه ها هستیم و از همینجا برای اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران و تعامل با بانک های استان اعلام آمادگی می کنیم. همچنین برای برگزاری دوره های مشترک آموزشی برای خبرنگاران نیز آمادگی داریم. در بحث مسئولیت های اجتماعی و محرومیت زدایی نیز می توانیم با خبرنگاران همکاری کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی در فولاد اکسین راه اندازی شده که وظیفه این قرارگاه رسیدگی به مناطق پیرامون شرکت در مرحله اول و شهرهای اطراف است. تامین ورق های پل عنافچه و تهیه سبد های معیشتی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =


دسته‌بندی نشده