کد خبر : 16580
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل: رشد ۵/۴ برابری پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری بانک توسعه تعاون

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل: رشد ۵/۴ برابری پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری بانک توسعه تعاون
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل از رشد بیش از ۵ برابری پرداخت وام های ازدواج و فرزندآوری این بانک در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

تایماز نیوز/ عادل کریمی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در تشریح عملکرد بانک توسعه تعاون استان اردبیل افزود: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، تحقق اهداف و سیاست های دولت و زمینه سازی اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوان سازی جمعیت، بانک توسعه تعاون استان اردبیل پرداخت وام های ازدواج و فرزند آوری را با اولویت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار داده و در سه ماهه اول سال جاری پرداخت این وام از لحاظ تعداد ۲/۷ برابر و مبلغ ۵/۴ برابر افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۴ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون نسبت به سال قبل
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: تعهدات ایجاد شده و تسهیلات پرداختی این بانک در طول یکسال گذشته، ۱۴هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون در استان اردبیل از ۱۵ مرداد سال گذشته تا به امروز ۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به جامعه هدف خود اعم از تولیدکنندگان، مجریان طرح های اقتصادی و گردشگری، مشتریان بانک و معرفی شدگان نهادهای حمایتی پرداخت کرده است و این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۱٠۴ درصد رشد داشته است.
همچنین مدیر شعب استان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در بازه زمانی مذکور به میزان ۴۵۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی و ۱۷۵۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی صادر نموده بطوریکه در سه ماهه اول سال جاری در بخش صدور ضمانت نامه رتبه سوم را در بین مدیریت شعب استانها کسب نموده است.
او با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط بانک توسعه تعاون در سال جاری، بیان کرد: سهم استان اردبیل از این میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری ۴٠٠ میلیارد ریال بوده است.
عادل کریمی از تصویب و پرداخت ۱۴۸٠ میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف تولید و ایجاد اشتغال استان از محل بند الف تبصره ۱۸ خبرداد و گفت: بانک توسعه تعاون استان در طرح های تولیدی و اشتغال زایی بزرگ که جزء طرح های موفق و توسعه ای نیز بوده اند، مشارکت جدی و فعال داشته است.

پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های صنعت گردشگری استان اردبیل
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: این بانک ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل و توسعه طرح های گردشگری استان پرداخت کرده است.
عادل کریمی افزود: بانک توسعه تعاون با لحاظ برنامه ریزی های رونق اقتصادی استان، حمایت های خوبی از طرح های گردشگری انجام داده است و در حال حاضر طرح های مخنلف از قبیل مراکز اقامتی و آب درمانی با پرداخت تسهیلات این بانک در حال اجرا و تکمیل است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان از تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۱٠٠ درصد طرح های مشارکتی بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری استان تا پایان امسال و افتتاح آن در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال جدید و تحول اقتصادی استان از آثار و برکات بهره برداری از این طرح ها خواهد بود.

عادل کریمی با بیان اینکه دهها نمونه از طرح های گردشگری در استان با مشارکت چند صد میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در حال اجرا و تکمیل است، افزود: صاحبان سرمایه و مجریان طرح های گردشگری می توانند از خدمات نوین و متنوع این بانک بهره مند شوند.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتباردر جهت اشتغال مددجویان بهزیستی
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان با بیان اینکه این بانک ۱۰۰ درصد اعتبار ابلاغی از محل بند« ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به مددجویان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال را جذب کرده است، گفت: ایجاد درآمد و توانمندسازی خانواده تحت پوشش این نهاد حمایتی هدف طرح و اولویت بانک توسعه تعاون است و این بانک در سال جدید نیز با همت و اشتیاق مضاعف پرداخت تسهیلات به مددجویان را در اولویت قرار داده و بخش قابل توجهی از اعتبار سال جاری را نیز پرداخت کرده است.
عادل کریمی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون، بانک صددرصد دولتی و تخصصی بخش تعاون بوده و حمایت از اعضا و تشکل های تعاونی وظیفه و ماموریت ذاتی این بانک است.
او ادامه داد: براساس راهبردهای ابلاغی بانک توسعه تعاون و‌ در راستای توانمندسازی بخش تعاون جهت ایفای نقش موثر در توسعه اقتصاد ملی، تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از محل منابع داخلی بانک به تعاونگران، ۲ درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و مددجویان بهزیستی می توانند با تشکیل تعاونی های تولیدی اشتغال محور از بسته های حمایتی این بانک بهره مند شوند.
کریمی از پرداخت تسهیلات به کارکنان بهزیستی در سال گذشته طبق تفاهم نامه منعقد شده خبر داد و گفت: همه دستگاههای دولتی و بخش خصولتی استان می توانند در قالب انعقاد تفاهم نامه از مزایای پرداخت تسهیلات بدون ضامن، وام قرض الحسنه و… بانک توسعه تعاون استان اردبیل بهره مند شوند.

الزام بانکها به رعایت دستورالعمل ها و قوانین بالادستی تسهیل گری در خصوص وام ازدواج و فرزند آوری در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: روسای شعب و کارکنان بانک توسعه تعاون استان ملزم به رعایت دستورالعمل ها و قوانین بالادستی در خصوص وام ازدواج، فرزندآوری بوده و معیار اخذ تضامین و یا مدارک مورد نیاز، دستورالعمل های ابلاغی است.
عادل کریمی تصریح کرد: مطابق دستورالعمل، پیش بینی شده در مواردیکه نتایج اعتبار سنجی قابل قبول باشد نیازی به اخذ ضامن نمی باشد .
او افزود: تسهیلات بانک توسعه تعاون بایستی با نهایت تسهیلگری و پرهیز از هر گونه تصمیمات سلیقه ای پرداخت شود و بخشنامه‌های ابلاغی از قبیل پرهیز از اخذ دو ضامن برای تسهیلات تکلیفی، عدم شرط صرفاً کارمند بودن ضامن، پرهیز از اخذ مدارکی از قبیل کپی شناسنامه و غیره که در راستای خدمت به مردم و جلب رضایت جامعه هدف تدوین و ابلاغ شده است به دقت تمکین شود و اجرا شود.

عضو شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به اینکه جوانی جمعیت یکی از شاخص های توسعه پایدار محسوب می شود تصریح کرد: قانون حمایت از جوانی جمعیت و به تبع آن تدوین دستورالعمل های تسهیل گری و نیز تصویب تکالیف برای بانک ها در قوانین بودجه سنواتی مبنی بر پرداخت وام ازدواج و فرزند آوری عمدتا در همین راستا بوده و بانک توسعه تعاون هم به عنوان بانک صددرصد دولتی از سیاست‌های دولت تبعیت می‌کند.
او توجه به آمایش سرزمینی در پرداخت تسهیلات و جذب منابع را مورد تاکید قرار داد و گفت: الزامات دستورالعمل آمایش سرزمینی باید در بخش پرداخت تسهیلات با جدیت رعایت و از ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه ای در این خصوص استفاده شود.
کریمی بار دیگر خواستار پیگیری مطالبات غیرجاری بانک و در عین حال مدارا با مردم شد و گفت: در پیگیری مطالبات،حتی الامکان از اقدام حقوقی قضایی، برگشت چک، مسدود نمودن حساب، اقدام بر علیه ضامنین خودداری و مراتب با رعایت شرایط اقتصادی حاکم پیگیری شود.
او توجه به راهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون را مهم دانست و گفت: توسعه بخش تعاون از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی بانک توسعه تعاون است و باید جذب منابع و پرداخت تسهیلات عمدتا در این بخش صورت پذیرد و رعایت نسبت پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی که مورد تاکید بانک مرکزی نیز است ،مورد دقت و توجه قرار گیرد.

اعلام آمادگی بانک توسعه تعاون استان اردبیل برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیلخاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی به روش نوین تامین مالی آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای بخش تعاون در اغلب بخش های اقتصادی به عنوان بانک عامل حضور فعال داشته است ، افزود: عملکرد این بانک در استان در پرداخت بند الف تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ درصد اعتبار ابلاغی بوده و تسهیلات مذکور در راستای حمایت از تولید و اشتغال در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار داده شده است.
عادل کریمی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های پیشرو، گام های مناسبی را در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی با روش های نوین تامین مالی و استفاده از ظرفیت بازار بورس و فرا بورس در قالب اوراق بدهی، اوراق مرابحه و اوراق گام …برداشته است و آمادگی دارد جهت تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و اشتغال زائی به روش تامین مالی نوین اقدام کند.

پیشتازی بانک توسعه تعاون استان اردبیل، در پرداخت تسهیلات
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: این بانک در راستای خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مالی مردم، در پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی پیشتاز است.
وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون بعنوان بانک صد در صد دولتی و پیشتاز در پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی، در قالب عقدتفاهم نامه با دستگاههای اجرایی، بدون ضامن و با احتساب اعتبار سنجی، تسهیلات پرداخت می کند.
او افزود: این بانک حدود ۲/۵ برابر مبلغ سپرده صندوق ذخیره کارکنان دستگاههای دولتی و شرکت های معتبر نیمه دولتی و خصوصی نزد بانک توسعه تعاون را به صورت تسهیلات می پردازد و علاوه بر آن تسهیلات قرض الحسنه نیز برای رفع نیازهای فوری و ضروری پرداخت می کند.
در پایان نشست خبری از خبرنگاران فعال حوزه بانک تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =


دسته‌بندی نشده