کد خبر : 16863
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت است

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت است
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت در کشور است و عملیات خرید تضمینی گندم از ۱۲ خرداد در ۴۴ مرکز در سطح استان شروع شده است.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایماز نیوز/ علی نوبخت  گفت: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ هزارتن گندم به ارزش ریالی ۳۹۳۶ میلیارد تومان  از کشاورزان خریداری شده و تا تاریخ ۲۴ تیرماه صدرصد و از ۲۴ تیرماه تا ۲۵ مرداد ماه ۷۵ از مطالبات گندمکاران استان به مبلغ ۲۶۹۳ میلیارد تومان واریز شده است.

نوبخت اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم در استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های مهم تولید و تامین گندم کشور همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی مسئولین استانی در تلاشند تا کشاورزان ز حمت کش هم استانی با کمترین مشکل، با کیفیت ترین محصول را تولید کرده و دغدغه ای بابت تحویل محصول خود به مراکز خرید تضمینی نداشته باشند.

وی بیان کرد: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی علاوه بر آسیب به خاک و محیط زیست، خطر سرایت آتش به جنگل‌ها وزمین‌های کشاورزی مجاور را بیشتر می‌کند.

نوبخت با اشاره به میزان نیاز استان به گندم گفت: نگرانی از این بابت نداریم چرا که میزان نیاز استان در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان است.

این مقام مسئول استان در خصوص پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان خاطرنشان کرد: پیرو مصاحبه وزیر محترم جهاد کشاورزی الباقی مطالبات گندمکاران عزیز تا آخر شهریور ماه واریز خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =


دسته‌بندی نشده