کد خبر : 16728
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تشریح کرد: اهم اقدامات حفاظت محیط زیست استان اردبیل طی یکسال گذشته

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تشریح کرد: اهم اقدامات حفاظت محیط زیست استان اردبیل طی یکسال گذشته
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در آستانه هفته دولت، اهم اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل را در یکسال گذشته را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایماز نیوز / ، حسن قاسم پور اظهار داشت: به دلیل ارتباط مستقیم موضوع محیط زیست با سلامت افراد جامعه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان خود را ملزم می داند با رصد دقیق مسائل و موضوعات مرتبط با محیط زیست در راستای حفظ هر چه بهتر محیط زیست و تامین سلامت جامعه حرکت کند.

قاسم پور گفت: خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه دوم سنجش کیفی هوا، افتتاح دومین آزمایشگاه معتمد محیط زیست استان در زمینه هوا و صدا و معرفی سه واحد دارای مشکل زیست محیطی به صندوق ملی محیط زیست جهت دریافت تسهیلات کاهش آلودگی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی است.
وی با اشاره به نقش آموزش در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: دوره های آموزشی مانند دوره مدیریت پسماند برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان، همایش مدیریت سبز و فرصت‌های صیانت از محیط زیست، نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی احیای تالاب نئور با حضور ذینفعان، دست اندرکاران و جوامع بومی با همین هدف اجرا شد.
قاسم پور افتتاح خانه های محیط زیست را یکی از گام های اساسی برای جلب مشارکت مردمی دانست و افزود: طی سال گذشته ۴۱ خانه محیط زیست در نقاط مختلف استان افتتاح شد که نوید بخش حضور فعالانه تر مردم در امر حفاظت از محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: در حوزه محیط زیست طبیعی کارهای ارزشمندی در حوزه ارتقا مناطق و یا احیا انجام شده است که از آن جمله می توان به ثبت منطقه شیروان دره سی شهرستان مشگین شهر به عنوان منطقه شکار ممنوع به مساحت ۹۳ هزار هکتار، اجرای موفقیت‌آمیز طرح مبارزه با کاراس در جهت احیای تالاب نئور، احیای گونه منقرض شده آهوی مغان و رهاسازی آن در زیستگاه طبیعی و آغاز طرح تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلوی شهرستان نمین اشاره کرد.
حسن قاسم پور با تاکید بر اینکه تامین نیروی انسانی کارآمد و توانمند یکی از برنامه های اساسی اداره کل است افزود: برای نخستین بار در استان اردبیل در رشته محیط بانی از دانش آموزان علاقه مند ثبت نام بعمل آمد.
وی طراحی سیستم بی سیم دیجیتال مناطق و پاسگاه های محیط بانی استان، نوسازی و خرید تجهیزات مخابراتی نوین و شروع احداث پاسگاه محیط‌بانی در منطقه پیشنهادی حفاظت شده دربند مشکول شهرستان کوثر را از دیگر اقدامات مهم در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =


دسته‌بندی نشده