کد خبر : 17901
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۳۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: فعالیت ۲ هزار هیأت مذهبی را در استان اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: فعالیت ۲ هزار هیأت مذهبی را در استان اردبیل
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۲ هزار هیأت مذهبی را در استان اردبیل فعالیت می کنند که  یک‌هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در این استان ساماندهی و سازماندهی شده و قرار است تمامی هیأت‌ها را بر همین اساس سازماندهی کرده و فعالیت آنها را انسجامی خاص ببخشیم.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایمازنیوز، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر شنبه در نشست فرهنگی، رسانه‌ای با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: در قالب دوره‌های آموزشی تلاش می‌کنیم تا هیأت‌های مذهبی را به بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها به عنوان یک شبکه عظیم تبلیغاتی دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی با گستردگی و تنوع فعالیت‌های خود به عنوان یک شبکه عظیم سعی دارند تا آگاهی بخشی را مورد توجه قرار داده و در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت ۲ هزار هیأت مذهبی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در این استان ساماندهی و سازماندهی شده و قرار است تمامی هیأت‌ها را بر همین اساس سازماندهی کرده و فعالیت آنها را انسجامی خاص ببخشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با قدردانی از حضور رئیس سازمان هیأت‌های مذهبی در استان اردبیل افزود: مردم دارالارشاد اردبیل دارای ویژگی ممتاز دیانت و پایبندی به مبانی ارزشی و اعتقادی هستند و همواره سعی کردند تا در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه محرم و صفر، ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دیگر مناسبت‌ها عشق و ارادت خود را به ساحت اهل بیت نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این استان جایگاه ویژه در فعالیت‌های تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی دارد که در محلات ۶ گانه و ۱۳ گانه برنامه‌های مناسبتی مختلف به همت این مجموعه‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با قدردانی از حضور مادحین خوش الحان دربار حسینی و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: مداحان این استان با اخلاص تمام در مسیر تبیین و بیان فرهنگ ارزشی و دینی گام برداشته و همواره سعی می‌کنند تا فضای عطرآگینی را به برنامه‌های مناسبتی ببخشند.

وی بیان کرد: هیأت‌های مذهبی اردبیل طلایه دار در سطح کشور هستند و همواره سعی می‌کنند تا در طول سال و رویدادها و مناسبت‌های مختلف حضور تأثیرگذار خود را به نمایش گذاشته و قطعاً همراهی رسانه‌ها، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این حوزه می‌تواند بر اهمیت کار آنها بیفزاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف از ماه محرم و صفر گرفته تا ایام فاطمیه، غدیر و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی تلاش و مجاهدت هیأت‌های مذهبی، تشکل‌ها و انجمن‌های دینی را شاهد هستیم که به این استان حال و هوایی معنوی بخشیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیات‌های مذهبی اردبیل طلایه‌داران هیات‌های مذهبی کشور هستند که مسئولیت ما را در قبال انجام فعالیت‌ها سنگین می‌کند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در استان اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی اردبیل طلایه‌داران هیأت‌های مذهبی کشور هستند که مسئولیت ما را در قبال انجام فعالیت‌ها سنگین می‌کند.

وی افزود: در دوره آموزشی مهارت‌افزایی علاوه بر هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی مانند بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، انجمن‌های اسلامی و سمن‌های مردم نهاد حضور دارند که از هر تشکل چهار نفر اعم از مدیران، رابطان، فعالان رسانه‌ای و فعالان تربیتی در مجموع ۱۳۰ تشکل از برادران و خواهران در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: هیأت‌های مذهبی در واقع هسته‌های مقاومت فرهنگی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستند تا در مقابل هجمه‌های فرهنگی و در راستای جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند و برگزاری این دوره به معنای جبران ضعف شرکت‌کنندگان یا هیأت‌های مذهبی نیست، بلکه جهت دانش‌افزایی و تقویت مهارت‌های تبلیغ رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از شناسایی مساجد فعال و اثرگذار و دارای نقش تمدن‌ساز در استان اردبیل خبر داد و افزود: از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تقاضا داریم برای معرفی مساجد و برنامه‌ها و نیروهای انسانی موفق و الگوسازی از آنها همکاری کنند.

رییس تشکل‌های دینی کشور:

نیازمند جهاد تبیین به عنوان یک اصل اساسی در جنگ نابرابر روایت‌ها هستیم

رییس تشکل‌های دینی کشور گفت در جنگ نابرابر روایت‌ها و آلوده کردن افکار جوانان، ما به جهاد تبیین به عنوان یک اصل اساسی نیازمندیم و در این راستا تلاش بر برگزاری دوره‌های تعاملی رسانه با هیأت‌ها است که در طول سال به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در نشست فرهنگی و رسانه‌ای با محوریت تقویت هیأت‌های مذهبی اظهار کرد: هدف این نشست و دوره آموزشی در جنگ نابرابر روایت‌ها و نرم مسلط کردن نیروها به توانمندی بالا در تقویت جبهه مقابله با تهدید دشمن و پیروزی در این میدان پیچیده است.

وی از اصحاب رسانه به عنوان پیش‌قراولان این جنگ در روایت درست و منصفانه حقایق یاد کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند تا در این جنگ آنچه را که مطلوب خود است به نسل جوان و نوجوان ما منتقل کرده و در این بین انحراف اخلاقی، رفتاری و فکری ایجاد کند.

رئیس تشکل‌های دینی کشور افزود: در جنگ روایت‌ها ضرورت دارد تا ما تغذیه درست و واقع‌بینانه را برای نسل آینده انجام دهیم تا در تقابل سنت و مدرنیته که یک تقابل اعتقادی و فرهنگی است، بتوانیم ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را به نمایش بگذاریم.

حجت‌الاسلام باباخانی تصریح کرد: نباید در این عرصه مغلوب روایت غلط و نادرست دشمنان شویم بلکه ضرورت دارد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و نقاط قوت مدرنیته از سنت به عنوان بال اساسی در حرکت‌های ارزشی، دینی و اصلاح جامعه بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تشکل‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی در این زمینه می‌توانند حافظ اصالت و سنت‌ها و باورهای اصیلی باشند که دشمن در تلاش است این نقطه قوت ما را مورد هجمه قرار داده و قوام و دوام زندگی اجتماعی و مقدسات ما را به چهار میخ نابودی بکشاند.

حجت‌الاسلام باباخانی اضافه کرد: نباید برنامه‌های مناسبتی محدود به ماه محرم و یا ایام خاص باشد بلکه کارکرد هیأت‌های مذهبی همچون استان اردبیل باید در طول سال و مبتنی بر سنت‌های اصیل و مفاهیم غنی باشد.

وی ارتباط فرم و محتوا را در این عرصه بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر ذائقه جوانان بهتر است در بهترین و زیباترین فرم سنت‌ها و محتوای غنی ارزش‌های دینی و اسلامی منتقل شده و بتوانیم در تعامل با مردم و گروه‌های تأثیرگذار حرکت‌های تحول‌آفرینی را انجام دهیم.

رئیس تشکل‌های دینی کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید بستر زندگی همراه با شناخت مفاهیم در این هیأت‌ها فراهم آمده و متناسب با سلیقه‌های مختلف و ذائقه‌های گوناگون تغذیه فکری را در این حوزه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام باباخانی نقش اصلی مدیران را در این فضاسازی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تأثیرگذار در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: در کنار فعالیت مؤثر مدیران، باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره‌گیری شود چرا که خود هیأت یک ظرفیت رسانه‌ای ممتاز است که می‌توانند مفاهیم را منتقل کنند.

وی نمونه و مصداق این حرکت رسانه‌ای را تصویرسازی قهرمانی حضرت زینب (س) از کربلا به سمت شام اعلام کرد و گفت: همه این اتفاقات خود رسانه است و می‌تواند با هوشمندی سخن همراه با اصالت بزرگان دین را به نسل آینده منتقل کند.

حجت‌الاسلام باباخانی تربیت نسل شایسته و در تراز مبانی اسلامی را در قالب این هیأت‌ها یادآور شد و افزود: باید مربیان مجرب و عالمان دین شبهات را برطرف کرده و افکار جوانان را به سمت تربیت و فضای سالم اخلاقی سوق دهند.

وی بهره‌گیری از بانوان را در هیأت‌های مذهبی و توجه به تربیت آنها یادآور شد و خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما باید در این فضا احساس امنیت بیشتری کرده و بتوانند از بستر هیأت و کانون‌های فرهنگی و معرفتی بیش از گذشته استفاده کنند.

رییس تشکل‌های دینی کشور گفت: در جنگ روایت‌ها با همراهی اصحاب رسانه و تلاش مؤثر هیأت‌های مذهبی و انجمن‌های دینی پیروز میدان خواهیم شد.

رئیس تشکل‌های دینی کشور بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه استانی و حتی ملی نیز صادر می‌شود و برگزیدگان به عنوان سرگروه‌های منتخب در چهار گروه بعد از گذراندن دوره تخصصی در تهران، به عنوان مدرس حاضر خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 7 =


دسته‌بندی نشده