کد خبر : 16810
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

خبرنگار،حدیث کریمی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان: شناسایی ۵۹۶ ملک مازاد در خوزستان خبرداد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان: شناسایی ۵۹۶ ملک مازاد در خوزستان خبرداد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم از اهواز، امید احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز هشتم شهریورماه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بااشاره به اینکه در حوزه درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال ۱۴۰۱ درآمد مصوب شده برای استان ۲۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است اظهارکرد:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم از اهواز، امید احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز هشتم شهریورماه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بااشاره به اینکه در حوزه درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال ۱۴۰۱ درآمد مصوب شده برای استان ۲۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است اظهارکرد: از این میزان ۲۳۷ هزار میلیارد تومان وصول شده که نشان دهنده تحقق حدود ۱۰۴ درصدی درآمدهای مالیاتی خوزستان می باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مقرر شده در سال جاری ‌مازاد درآمدهای مالیاتی هر استان به همان استان باز می‌گردد، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ درصد از درآمدهای مالیاتی در مقایسه با برنامه مشخص شده را وصول کرده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: در این زمینه ۵۹۶ ملک مازاد در خوزستان شناسایی شده تا از طریق تهاتری نسبت به تکمیل طرح‌های توسعه‌ای دستگاه‌های اجرایی خوزستان اقدام شود.

احمدی بااشاره به اینکه میزان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده و مصوب برای استان در سال جاری ۲۸۶ هزار میلیارد تومان است اظهارکرد: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول شده است و تا این لحظه ۷۰۰ میلیارد تومان نیز مازاد درآمد داریم که براساس قانون بودجه به استان باز می‌گردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ در سال جاری حساب پیشرفت عدالت در خوزستات ایجاد شده که این حساب متناظر صندوق توسعه ملی به شمار می آید و منابعِ آن در راستای اشتغال و رونق تولید است.

احمدی ادامه داد: طبق قانون هرماه یک دوازدهم از درآمدها باید به این حساب واریز شود. همچنین در سال جاری مازاد درآمدهای استان به این حساب واریز می شود که بی شک این امر به تاثیر چشمگیری در اشتغال و رونق خوزستان خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش سهم خوزستان از تسهیلات تبصره ۱۸ توسط دولت گفت: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوزستان در سال ۱۴۰۰، رشد ۱۰۳ درصدی داشته و در این زمینه ۱۲۹۳ میلیارد تومان برای استان اختصاص داده شده است که از این مبلغ ۱۳۹۸ میلیارد تومان جذب کردیم اما انتظار ما ضرورت دارد که دولت برای افزایش سهم استان خوزستان از تسهیلات اشتغال‌آفرین تبصره ۱۸ تدبیر راهگشایی اتخاذ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =


دسته‌بندی نشده