کد خبر : 16627
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل: ثبت ۲۴۷ حادثه مختلف در استان اردبیل از ابتدای سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل: ثبت ۲۴۷ حادثه مختلف در استان اردبیل از ابتدای سال جاری
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۷ حادثه مختلف در سطح استان اردبیل ثبت شده است.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تایماز نیوز/ به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمید قویدل در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اطلاع رسانی درست حوادث و سوانح با تقدیر از قلم بدستان اظهار کرد: رسانه ها نیز مانند داوطلبان جمعیت هلال احمر در تمامی صحنه ها با عشق و علاقه حضور موثری دارند.

وی با اشاره به میزان حوادث ثبت شده در استان افزود: از ابتدای سال جاری ۳۶ مورد حادثه سیل در استان ثبت شده است به طوری در این حوادث بیش از ۵۸ هزار و ۲۲۱ آسیب دیده امدادرسانی شده است و این امدادرسانی ها به صورت متناوب انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۴۷ حادثه مختلف در استان اردبیل ثبت شده است، اضافه کرد: در این حوادث ۶۲ هزار و ۴۵۰ نفر حادثه دیده‌اند به طوری که این میزان از حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می دهد.

به گفته قویدل بیشترین حوادث در استان اردبیل مربوط به حوادث جاده‌ای است که ۱۳۸ فقره حادثه با ۵۶۲ نفر حادثه دیده و ۲۷ نفر فوتی از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه هلال احمر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماه اخیر ۲۲ مورد عملیات کوهستان از مفقودی تا عملیات فنی اتفاق افتاده است، گفت: براساس قانون مدیریت بحران، هلال احمر در کوهستان وظیفه ای ندارد و این اقدامات مربوط به فدراسیون کوهنوردی است ولی جمعیت هلال احمر استان بر حسب وظیفه انسانی خود امدادرسانی های لازم را انجام می دهد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در هر شهرستان یک تیم عملیاتی ۳۳ نفره با تجهیزات کامل داریم تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان بتوانند عملیات امدادرسانی را انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در این جمعیت نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۰ دوره آموزشی تخصصی برگزار شده و هدف گذاری ما اجرای ۱۲۰ دوره تخصصی تا پایان سال می باشد.

قویدل در ادامه به تفاهم نامه های این جمعیت در خصوص اجرای برنامه های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: طی تفاهم نامه منعقده با ستاد مشترک ارتش ۴۶ هزار و ۲۲ نفر از سربازان توسط هلال احمر آموزش دیده اند و همچنین ۶۰ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کمک های اولیه برای عموم مردم برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه از اعزام ۶ دستگاه آمبولانس به عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد، و گفت: جمعیت هلال احمر علاوه تجهیزات و ماشین آلات، دکتر، پرستار و عوامل امدادی برای امداد رسانی و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی نیز به این کشور اعزام خواهد کرد.

به گفته وی استان اردبیل امسال برای اولین بار در کربلا موکب راه‌اندازی می‌کند و این موکب هر روز علاوه بر تامین غذا و تغذیه به یک هزار زائر نیز اسکان و خدمات ارائه خواهد کرد.

در ادامه سیدعلی فاطمی نیا، با اشاره به جایگاه خبرنگار و رسانه ها در جامعه اظهار کرد: نگاه به اصحاب رسانه نگاهی همراه با رسالت و مسئولیت است و نباید نگاه صرفا شغلی به خبرنگار داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: رسالت رسانه و خبرنگار دارای مفهوم مسئولیت است و باید به پیامد اخبارهای انعکاسی نیز توجه شود که مبادا تخریب و تزویر در آن باشد.

وی بیان کرد: اخبار منتشر شده می تواند جامعه را به سمت آشوب یا مسیر مثبت سوق دهد چرا که باید توجه کنیم که با اخبار نادرست و غیر اصولی جامعه را دچار تنش نکنیم و این مسئله برنامه ریزی درست و اصولی خبرنگاران را می طلبد که به رسالت واقعی خود عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 16 =


دسته‌بندی نشده